ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

  1. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    kan ta en helförklaring som jag gjort tidigare ..

    Citat från mig själv

    "Galnets Miui weekly bygger bland annat på samma framework grund som Miui.us. Dessa två parter har samarbete med Officella MIUI dvs kinesiska utvecklarna där idéer och utveckling sker MIUI Official Site ..

    Det som skiljer sig från galnets weekly mot miui.us är att han sätter sin toutch på vissa saker som hans team jobbat på, bla tweaks och andra modifieringar, medans miui.us förmedlar ut romen precis som den är från officiella miui med enbart en översättning..

    Gällande galnets ICS versionen så är den modifierad en hel del och skiljer sig kraftigt då hela framework är galnets egna som teamet kokat ihop med en del tweaks och andra ändringar som gör deras version unik på sitt sätt. (Får dok inte förväxlas med att det är en full ICS version). Den bygger enbart på ICS framework med MIUI utseende och dess funktioner och system.

    V4 är baserad helt och hållet på ICS 4.0.3 men med MIUI utseendet till stor del och dess funktioner , IU ,tweaks , appar , system osv. Det är alltså en helt ny serie av MIUI på ny platform.

    Det där har varit ett litet problem från day one då teman i appen Themes tankas från kinesisk server (som jag förstått) och därmed är på kinesiska. En del ställs om med språket på tel och andra inte .. jag har faktiskt inte lagt så mycket intresse på detta då jag knappt byter tema själv. Men det kanske finns en lösning på det. Kan alltid luska vidare på det.
     
    Wrexthor gillar detta.
  2. pussla

    pussla Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får inte riktigt till battery indicator style. Den bara försvann där uppe i "taket".
    Tips på hur man får tillbaka den?
     
  3. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Om du kör stable 2.11.26 så har du en app som heter MIUI Control Panel, gå in där så kan du aktivera batteri indikator. Eller Status bar options/battery options
     
  4. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Hej. På grund av problem med V4 så har vi i teamet valt att inte släppa fler releaser av V4 4.0.3 förens den är stabil nog för allmänheten.

    Arbetet för weekly och stable fortlöper som vanligt, Dok ingen weekly release denna vecka..

    V4 och 4.0.3 releaser kommer att fortsätta inom sin tid, däremot kan vi inte säga när V4 är åter bland vårt utbud av ROM versioner.

    Under nästa vecka kommer ev ny stable release som vi kan se fram emot :)

    Jag hoppas alla respekterar och förstår varför vi väljer att ta bort den.
    Detta kommer underlätta både för användare och teamet som i sin tur kan fokusera på att förbättra stable samt weekly.
     
    Last edited: 20 jan 2012
  5. Itchy

    Itchy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    tjena conny vet att man inte ska fråga om eta men. Weeklyn måste man väl ändå kunna fråga om?? är det tänkt att den ska komma fredagar??
     
  6. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Tjena. tanken är att Weekly ska komma fredagar men just denna fredag gör vi ett litet undantag då uppdateringen från officella miui knappt var märkbar. galnet valde istället att arbeta på Stable release.

    Däremot släpper vi en ny stable inom några dagar om allt går som planerat.
     
    Last edited: 20 jan 2012
  7. Itchy

    Itchy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det låter bra men kan du inte uppdatera oss här ang weekly så man slipper vänta i onödan :-D bara en tanke.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  8. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Absolut men jag fick reda på det ganska sent själv så tyvärr kunde jag inte gå ut med det tidigare än vad jag gjorde :)

    Jag kommer i fortsättningen lägga ännu mer vikt på skriva uppdateringar för att hålla er underrättade med det senaste gällande information som rör andvändare.
     
    wuqqs och Itchy gillar detta.
  9. pussla

    pussla Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    2.11.26 fungerade inte så bra.. batteriet laddar ur på ca 4h.
     
  10. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det låter dok lite väll orimligt i mina öron med 4 timmar vid normalt användande.

    Jag skulle rekommendera att du testar att byta kernel (ev även modem)

    Anvisningar gällande "optimal batteritid"

    Gör då en ny fräsch install:

    *- Backup app/data
    *- CWM
    *- full wipe ink dalvik
    *- flasha stable
    *- kör cleaningscript
    *- flasha kernel tex glitch
    *- (Ev byta modem. tex)JVO
    *- Återställ app backup.

    Därefter låter du tel få 3-4 fulla laddningar för att kunna kalibrera sig, dvs låt tel dra ur helt därefter ladda till 100% i avstängt läge (viktigt att du följer detta i 3-4 cykler)

    Att kalibrera ett batteri tar som sagt tid och sker inte över en natt.

    Fungerar inte detta så får man börja se över om du har några appar som förhindrar tel att gå i sleeping mode som i sin tur orsakar battery drain..

    Jag kör med stable ( som den är) och min tel går varm i form av spel, musik, samtal och jag har runt 17-20h per laddning.
     
    Last edited: 23 jan 2012
  11. pussla

    pussla Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar ! Antar jag kör allt i CWM i den ordningen?
     
  12. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ja, allt förutom första och sista punkten *backup* där du använder just appen "backup" som finns i mappen tools.
     
    Last edited: 23 jan 2012
  13. pussla

    pussla Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmm fungerade sådär. Kommer bara till startbilden (MI + ödlan där nere) som spelar nå ljud och sen startar den om sig hela tiden.
     
  14. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ok. Gör om hela processen men denna gång gör du ingen wipe.

    Flasha rom (utan wipe)
    script
    flasha kernel

    Funkar inte det så får du lägga in weekly release på mobilen från cwm (mount and storage) mounta usb och lägg över weekly zip fil. (denna stable kräver vissa metoder)

    Flasha då weekly med full wipe, låt tel boota.

    Starta om till cwm, gör ingen wipe utan flasha stable direkt, kör cleaningscript , flasha kernel (och ev modem om så önskas) låt boota..
     
  15. pussla

    pussla Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar! Verkar fungera nu. Synd att man fick Force close direkt man kom in bara :-)
     
  16. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Vad var det som FC för dig? om det var updater så är det lungt, det blir så första uppstarten. Bara trycka bort. Kommer vara fixat till nästa release.
     
  17. Wrexthor

    Wrexthor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kör nu weekly 2.1.13 och det verkar vara något lurt med 3g anslutningen då alla appar får no connection available stup i ett.
    Kör jag speedtest etc så får jag dugliga hastigheter (4mb/s ner t ex) men det verkar som att den tappar anslutning ofta eller får hög packet loss då varken sl appen, grooveshark eller facebook kan ladda utan att refresha ett tiotal gånger (man har tur när det faktiskt laddar).
    Testade att flasha in JVP modem men det verkar inte hjälpt alls.
    Kör juice defender ultimate men även när jag stänger av den har jag problem så tror inte det beror på den.
    De flesta appsen är restorade genom titanium backup men saker som juice defender har jag installerat från scratch just för att slippa problem.
    Ska testa flasha om igen efter en wipe men har haft samma problem tidigare med miui/cm7 builds. Är det något kännt? Finns det någon "fix" man kan göra för att lösa det?
    Körde tidigare en modifierad stock rom som aldrig hade detta problem (simplicity) så tror inte det är hårdvaran.
    Kan även nämna att en omboot temporärt löser problemet.

    All hjälp uppskattas! :)
     
  18. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3



    Testa att göra en ny installation och kvarstår problemet så kan du prova att sätta på airplane mode för att sen inaktivera det. Låter udda jag vet, men en del upplevde ditt problem på tidigare weekly releaser och detta meddelades funka då.
     
    Last edited: 24 jan 2012
  19. Wrexthor

    Wrexthor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Körde en wipe + flash av weekly sen in med ICS Stable och nu fungerar det som det ska igen :)
    Jag testade för övrigt köra flight mode förut och det fungerade ibland, men bara några minuter tyvärr.

    Dock nytt problem med Stable, i morse hade mobilen buggat sig rejält (ingen väckning), skärmen lyste svagt grått och rörde man touchknapparna lyste de upp, men gick inte att väcka.
    Lite som när den fastnar i deep sleep fast mera vaken.
    Den var för övrigt kopplad till laddare.
    Något som känns igen?

    Med tidigare builds (alla möjliga, stock, cm, miui) har det varit "vanligt" att den fastnar i deep sleep och måste bootas om, kanske en ny variant av det?
     
  20. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    God kväll. Eftersom många frågor har dykt upp åtkommande gånger i tråden om vad gMIUI är och dess skillnader mellan andra MIUI bland annat så tänkte jag förklarar ingående vad som gäller för galnetMIUI och dess verksamhet.
    ( detta publicerar jag även i första post)


    Support

    Vi har idag support och ROM releaser till 17st Android telefonen, Samsung, HTC , Google enheter, Motorola.

    Grundades

    Galnet MIUI bildades i början av 2011. Vårt mål är att erbjuda en bättre MIUI upplevelse genom att lägga till ytterligare ändringar och justeringar till ROM;en.


    Releaser

    Våra Weekly releaser är baserade på Stock MIUI (officiella) med några av våra korrigeringar där syftet är att säkerställa stabiliteten och bättre prestanda till ROM:en Te.x tweaks och systemförbättringar.

    Våra "stable" releaser är baserade på vårt egna unika ICS framework som dessutom visat sig vara stabila och pålitliga. (får inte misstros att det är en full ICS release utan bygger endast på ICS framework)

    "Stable" är den release vi lägger störst fokus på då den som nämnt tidigare innehåller vårt unika framework där vi då kan svänga ut mer i arbetet och utveckla , förbättra ROM:en på ett helt annat sätt än Weekly.

    Eftersom det tar oss tid att ordentligt utveckla Stable så släpps inte dessa lika frekvent som weekly releaserna.

    Vi hade dessutom MIUI V4 som är baserad helt och hållet på ICS 4.0.3 men med MIUI utseendet till stor del och dess funktioner , IU ,tweaks , appar , system. Det är alltså en helt ny serie av MIUI på ny platform.
    Men På grund av problem med V4 så har vi i teamet valt att inte släppa fler releaser av V4 4.0.3 förens den är stabil nog för allmänheten.

    releaser kommer att fortsätta inom sin tid, däremot kan vi inte säga när V4 är åter bland vårt utbud av ROM versioner.

    noterbart är att vi även var först med släppa MIUI V4 Stable Release för I9000.

    Vad skiljer oss från andra MIUI ROM:s

    Vi skiljer oss från andra versioner av MIUI eftersom vi ägnar stor tid till att försöka utveckla romen konstant (dagligen) bl.a systemförbättringar, tweaks osv. Vi är stolta över att kunna tänja på gränserna för MIUI och utanför deras utvecklingsteam i Kina. Vår ICS framework är ett bevis för detta engagemang.

    Här är andra saker som vi har uppnått:

    Activation of sensors on boot (i9000).
    720p video recording (i9000, i897).
    Android OS drain bug fix.
    Correct RIL for Samsung i9000.
    Charge whilst off capability.
    Bluetooth Audio fix (i9100).
    Hardware Acceleration Implemented.
    First custom rom released to boot on Gingerbread bootloaders.
    First to port MIUI V4 to i9000 and i9100.
    Worlds first derivative custom rom to have foundations in ICS.
    First MIUI V4 Stable Release for I9000 in 2012


    Forum

    På vårat forum http://www.galnetmiui.co.uk/landing/forums/ blir du alltid uppdaterad med dom senaste nyheterna. I våra olika diskussions trådar kan du prata om allt som rör olika enheter. Allt från Kernel, modem, till supportfrågor.

    Vi har även en tjänst som heter Groupies där man betalar 9.99£ = (106kr) för ett helt år. Och varför ska man göra det? Fördelen med att bli groupie är att man får ta del av beta releaser. Man får alltså testa ROM:en före alla andra och därmed ha koll på hur kommande releaser kommer bli. Dessutom finns en speciell sektion i forumet för just dessa medlemmar där man kan diskutera samt få information när ny beta är på gång. (vi släpper runt 3-5st beta releaser i månaden)

    Det är ju givetvis inget tvång att bli groupie utan det är något man väljer själv men många är jätte nöjda och tycker det är riktigt intressant att få testa beta releaser och därmed kunna bidra till fortsatt utveckling. Dessutom ser många att man ger något tillbaka till utvecklarna genom att bli groupie då dom faktiskt gör detta idealt där den slutgiltiga ROM:arna alltid är gratis att ladda ner för alla.



    Men man vet aldrig vad framtiden har att erbjuda och tycker vi tycker det är riktigt kul att så många använder sig av gMIUI.

    Vi jobbar ständigt med att förbättra/förnya våra ROM:ar och den viktigaste punkt är att göra våra användare nöjda och vi lyssnar gärna på er gällande åsikter och förslag.

    Alla är alltid varmt välkommna till Forumet http://www.galnetmiui.co.uk/landing/forums/ och IRC http://irc.galnetmiui.co.uk:9090/?channels=galnetmiui&uio=d4 där ni kan chatta och ha det trevligt eller komma med förlsag. Alla dörrar finns öppna.

    Officiell hemsida [B]http://www.galnetmiui.co.uk/[/B]

    Kör så det rycker nu med gMIUI ROM på era telefoner :) och jag vill personligen tacka alla här för erat stöd och jag är säker på att resterande i teamet känner likadant.
     
    Last edited: 29 jan 2012
    RobertRoos, chavonsk och wuqqs gillar detta.