Fråga: Frågor som inte kräver en egen topic

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Ult, 21 dec 2011.

  1. bonis666

    bonis666 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  2. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Nexus är och har alltid varit referens/utvecklarserien. Med det kommer buggarna, det är Nexus som får OS uppdateringar först. Kan/vill man inte dra nytta av de fördelar det ger att ha just en Nexus förstår jag inte varför man väljer den, men det är en fantastisk telefon med en väldigt bra community. Sedan N1 har jag inte kört annat än Nexus och ångrar mig inte en sekund, men hade jag inte haft användning för utvecklarcommunity, stått ut med buggar/lärt mig handskas med dem och velat sitta och pilla en hel del hade jag valt annat.

    Kanske låter lite negativt, men ärligt talat. I Nexus forum ska det diskuteras buggar, många verkar se det som något negativt. Jag ser det som naturligt. Problemet/problemen är varken telefon/OS eller användare det är bara det att användaren köpt något annat än vad denne haft en bild av.

    Jag tycker du ska vara beredd på detta, men framförallt så ta åt dig av det som erbjuds. Kommer du bara på hur du drar nytta av möjligheterna blir du inte missnöjd. I värsta fall kommer du fram till att det inte är en serie för dig.
     
  3. 4ndroid

    4ndroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Måste man ha synkronisering igång för att push på exempelvis epost appen ska fungera?
     
  4. Astrofaes

    Astrofaes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  5. MathiasM

    MathiasM Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    2 133
    Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Vad är skillnaden mellan upplåst bootloader och rootad telefon?
     
  6. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Bootloader är systemet som kör din ROM. Är den låst kan du inte byta.

    Root innebär att du låset upp filsystemet och kommer åt alla systemfiler i din ROM.

    Båda är upplåsningar, men Root på en helt annan nivå. Många kör med båda av förklarliga skäl.
     
    Pake gillar detta.
  7. Denker

    Denker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Någon som har koll?
     
  8. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Det beror på. Valde du att widgeten skulle visa de lokala bokmärkena så får du lov att radera just dem. De som finns synkade på ditt Googlekonto tar du bort via Chromes bokmärkeshanterare.
     
  9. Denker

    Denker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    De som jag har sparat på mitt google konto. Så jag kan inte ta bort dem från telefonen?
     
  10. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Ah, klart man kan göra det. Bortse från mitt tidigare inlägg. :)

    Öppna upp webbläsaren och tryck på den andra ikonen från höger i det övre hörnet följt av bokmärkesikonen, och sedan på din Gmailadress. Dina Chromesynkade bokmärken finns listade där. Ett långtryck på ett bokmärke följt av Delete bookmark raderar den.

    Tillägg: Du uppnår självklart samma resultat om du raderar dem från Chrome.
     
    Denker gillar detta.
  11. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Trailers från IMDB-appen visas i en väldigt låg upplösning, min surfplatta med Honeycomb visar dem högupplösta, någon som vet varför och kanske till och med har en lösning?

    Förresten tack för ditt svar tidigare jedi, borde ha lyckats när jag försökte själv men en nackdel med ICS standard-theme är att det ibland kan vara svårt att se vad som är "klickbart" och vad som inte är det :)
     
  12. Denker

    Denker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tack, förstår inte hur jag inte kunde hitta det :)
     
  13. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Förmodligen är det en annan app för surfplattan. Kollar man på Market står det:
     
  14. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Möjligt, frågan blir då om någon annan har testat på en telefon och lyckats få högupplöst?
     
  15. NisseVista

    NisseVista Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tillgängligt RAM

    Vet inte om ni tagit upp detta tidigare men orkar inte läsa igenom 17 sidor så jag tar det här.

    Jag tycker att det är konstigt hur lite ledigt RAM jag ständigt har. Enligt Advanced Task Killer har jag sällan över 100 Mb ledigt och jag tycker att mobilen avslutar program hela tiden.

    När jag använder "Recent Apps"-knappen för att hoppa tillbaka till en app jag precis använt känns det som om den behöver starta upp appen på nytt hela tiden, inte hoppa till någon app som redan körs i bakgrunden.

    När jag dessutom går in i inställningar och själv räknar ihop hur mycket minne alla appar jag kör tar kommer jag inte ens upp i 200 Mb. I en telefon med 1024 Mb RAM varav ca 630 kan nyttjas av appar känns detta lite konstigt. Mobilens egna aktivitetshanterare i inställningar visar dock oftast ca 200 Mb ledigt RAM.

    Jag har ca 30-40 appar installerade varav inte så många har tjänster som ständigt körs, har en statisk bakgrundsbild, standard inställningar i utvecklingsalternativ och dödar inte appar manuellt.

    Vad har ni att säga? Är detta normalt? Eller verkar inte något lite konstigt?
     
  16. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Android fungerar på det sättet. Behövs minne tas det minne, behövs det inte så läggs det på något mindre "viktigt".

    Finns inställningar, iaf om man kör andra ROMs för att ställa in hur mycket RAM som skall hållas ledigt.
     
  17. Susanna

    Susanna Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2009
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hur lång tid tar er skärm på sig för att vända sig? För mig tar deg ca 3 1/2 sekund vilket känns som lite väl lång tid? Förbättring i kommande uppdatering kanske?

    Hur väl funkar era back, home och recent apps knappar? Back och home funkar perfekt för mig,trycker och de svarar direkt. Men recent apps däremot,trycker jag så tar det ungefär en sekund innan den reagerar. Ganska störande.
     
  18. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Kan hända att du har många appar som startas och gör saker i bakgrunden då och då. Detta skulle förklara varför många av de appar du aktivt använder behöver börja om från början då de blir utkastade om någon annan app startas. Tex så kan appar startas automatiskt efter en viss tid eller när någon systemhändelse händer som tex när du växlar från 3g till wifi.

    Eller så är det så enkelt att du drar bort dem från "recent apps" listan eller någon app som tex webläsaren som kan använda väldigt mycket minne.
     
  19. amirali

    amirali Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    1 198
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    När jag använder google maps med 3G från tele2 så visar det att jag är ungefär en 600m från mitt hus. Men vid användande av Wifi får jag den exakta punkten på vart jag är. Är det något fel på tele2 nätverk eller är det så för alla?
     
  20. Greger0254

    Greger0254 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    det är normalt.