Fråga: Klarar den Viaplay?

Diskussion i 'ASUS' startad av Martin77, 18 jan 2012.

  1. Martin77

    Martin77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Är det någon som vet om "Prime-n" klarar av att spela upp (Microsofts Silverlight)? Är den spelaren som Viaplay.se använder. Hade ju vart fint att kunna kika lie fotboll på plattan...

    Tacksam för svar!
     
  2. silversked

    silversked Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2011
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Från: Android

    "Android 2.3.3 eller senare på de flesta devices. Har man Android 3.0 har vi även stöd för alla former av plattor."

    om inte appen skulle funka finns det en mobil sida, (mobil.viaplay.se)

    Silverlight finns inget stöd för android än vad jag vet.
     
    Martin77 gillar detta.
  3. ViasatSupport

    ViasatSupport Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det finns en Viaplay-app som man kan ladda ner från Market, har du ett konto på viaplay.se så kan du logga in där och se matchen.

    Mvh Emelie
    Viasat Support
     
  4. bandcamp

    bandcamp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hej trevlig att ni visar ett intresse för android.....

    Tyvärr är den app:n inte direkt annpassad för prime eller någon annan platta.
    Finns det planer att skapa en hd-app med 720p matrial?

    Kanske anpassa appen för android 4.0 aka. hd&standard app i ett?

    Dessutom varför inte använda sig av flash på hemsidan!
    Prime ska klara av 720p+ matrial via flash!

    Ps. Med flash och skippade operativsystemskrav hade vi linux användare kunnat se matrialet!
    (tänkt skaffa er tjänst men med ert usla stöd för operativ och en dålig app så blir det inget).
     
  5. ViasatSupport

    ViasatSupport Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej bandcamp!

    Tanken är att sändningarna mer och mer ska börja med HD material och vi har redan börjat med det när det gäller NHL matcherna. När delar av materialet eller allt av det blir HD kan jag tyvärr inte svara på i dagsläget.

    Anledningen till att vi inte använder Flash är pga att Flash ej har stöd för DRM, något som silverlight har och av samma anledning har vi i dagsläget ingen möjlighet att få ut Viaplay till Linux baserade enheter. Det finns Moonlight men den har dock ej stöd för DRM i dagsläget.

    Mvh Kim
    Viasat Support
     
  6. bandcamp

    bandcamp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Flash stödjer visst DRM!

    "Other new options include allowing developers to package Air 3 along with their apps in a single install, HD video quality on multiple platforms including iOS, DRM for video rentals..."
    Adobe's launching Flash Player 11, Air 3 bringing HD video and 3D gaming to all -- Engadget


    Adobe Flash Player - Wikipedia, the free encyclopedia
    "Flash Player has emerged as the de facto standard for online video publishing on the desktop, with adaptive bitrate video streaming, DRM, and fullscreen support."

    Konstigt att SVTPLAY kan få loss rättigheter för utländska serier och använda sig av adobe flash.

    Inte så att ni sitter på ett svindyrt avtal(lösning), där det krävs att ni använder just silverlight?

    Lite info om varför svtplay inte kan visa alla progam via HTML5 aka utan DRM

    http://kontakt.svtplay.se/org/svt-play/d/stod-for-html5-video-alt-direktlankar/
     
    Last edited: 19 jan 2012
  7. mmed

    mmed Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  8. Martin77

    Martin77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Kul att vi fått igång en diskussion här och att Viasat visar upp sig och visar intresse. Tror nog ni (Viasat) kan få en hel del bra info av en del användare här på forumet som kan lite mer än en annan.. :)

    Hoppas iaf på att ni inom en snar framtid kan erbjuda oss ägare av en Android platta en bättre app eller att man kan surfa in på viaplay.se och få en full användarupplevelse..
     
    kecke69 gillar detta.
  9. ViasatSupport

    ViasatSupport Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej igen bandcamp, jo det stämmer att Flash har fått DRM nu men så var inte fallet när vi valde val av spelare och det tar både tid och resurser att byta platform och sedan ska även alla som vi har avtal med i så fall även godkänna bytet av spelare och det nya DRM skyddet.

    Vi tittar självklart alltid på möjligheten att byta om det visar sig att det är möjligt och att då alla tjänar på bytet i längden så det är inget vi säger nej till utan bara att det inte är så enkelt som att trycka på en knapp tyvärr.

    Det är tanken Martin77 samt att se till att rätt information når ut till er och att vi hjälper till om problem med våra produkter och mer specifikt våra Android app såklart, hehe.

    Förhoppnignsvis kommer stödet bli bättre för läsplattor nu när ICS håller på att rulla ut till fler och fler enheter som underlättar när vi ska anpassa appen till olika skärmformat. Appen är under ständig utveckling, problemet är bara att se till att det är en stabil version och att det funkar till så många mobiler (och nu även läsplattor) som möjligt utan att något går sönder.

    Mvh Kim
    Viasat Support
     
  10. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    jo... en liten kommentar om detta.

    Adobe har ju annonserat att Flash för Android är/kan vara på upphällningen och jag skulle nog försöka hitta en lösning i Androids API som inte är beroende av en leverantör.

    android.drm | Android Developers

    Bla HTC har sedan en lösning mha HTC Watch...
     
    Last edited: 19 jan 2012
  11. bandcamp

    bandcamp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Viasat:
    "trycka på en knapp och kan du inte bara ändra den grejen" uttryck som jag är väldigt bekant med eftersom jag jobbar som webbutvecklare/programmerare. :)
    Hoppas på en dunderapp till android 4.0 framöver. Och att ni kan lösa flash istället för silverlight....

    Plun:

    Flash vad jag förstår kommer vara kvar i version 11 ett bra tag. Det tog ändå en stund innan man gick ifrån tex flash 9 -> 10 och sen från 10 -> 11.
    Efter v. 11 är det stop för android.

    Trevligt med ett inbyggt DRM api i android (missat det)

    Ett problem kvarstår..
    Det måste till en tvingande hårdvaru-standard för android video i hd/sd format.

    Så länge det kvarstår så anser jag att flash-video är det bästa för streaming tjänster i en high-end telefon/platta.
     
  12. ViasatSupport

    ViasatSupport Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej igen!

    Ja man vet ju aldrig vad som händer i framtiden, men dom stora kandidaterna just nu står mellan Flash och HTML5 så tiden får utvisa hur det blir om och när vi går ifrån Silverlight.

    Mvh Kim
    Viasat Support
     
  13. zaver

    zaver Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har Microsoft inga som helst planer på att få in Silverlight på Androidenheter?
    Är som TS också mycket intresserad av att se Viaplay på en surfplatta men kvaliten ska vara som den på min dator.
     
  14. kecke69

    kecke69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Känns som att HTML5 är framtiden :-)
     
  15. castel

    castel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2011
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

  16. Martin77

    Martin77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Någon här som använder Viaplay?? Gör det själv och tycker det funkar rätt bra med min pc, men är väldigt missnöjd med deras app och det är ju den vi android ägare måste använda för att kunna kolla på deras utbud..

    Försökte kolla fotboll nu ikväll men det laggar väldigt mycket, sen tycker jag att appen är rörigare än vad den är på nätet.. Hoppas på en förbättring snart lr finns det någon här som har några tips??

    Kanske kollar Viasat supporten hit igen.. Jag menar android är stort och man borde satsa på att även få dessa användare nöjda!!
     
  17. ViasatSupport

    ViasatSupport Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej Martin77!

    Roligt att höra att du är nöjd med PC-tjänsten, det är vi glada för!

    När det gäller Andriod-appen så jobbas det alltid på en förbättring. Den är ständigt under utveckling då plattformen fortfarande är relativt ny.
    Du får helt enkelt avvakta så länge, så hoppas vi på kommande uppdatering, men vi tackar så mycket för dina synpunkter och vi tar dem vidare!

    Hälsningar,
    Camilla
    ViasatSupport