Nedre del av skärm svart

Diskussion i 'Legend' startad av bombay, 18 nov 2011.

  1. bombay

    bombay Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    758
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Min flickvän har en Legend, den har fungerat fint länge nu! Men nu vintern har närmat sig har den börjat krångla.

    När den är kall av kylan ute, blir nedre delen av skärmen svart eller börja blinka svart och dummar sig. Det går få bort genom att hålla handen runt länge så att den blir varmare.

    Varför blir det såhär och går det göra något åt det? Eller är det bara helt enkelt för att den är gammal?
     
  2. WX5

    WX5 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Vintern skördar många telefoner. :(
     
  3. Droid119

    Droid119 Guest

    Jag hade ju testat att hålla mobilen "varm"
     
  4. menzzana

    menzzana Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har exakt samma problem.

    När det är kallt så blinkar nedre delen av mobilen, och om det är kallare hela skärmen. :-(

    Det började helt plötsligt för 3 veckor sedan, och jag har ändå aldrig tappat mobilen och den har inte minsta lilla repa. Irriterande!

    Sökt på nätet och vet att Blade har samma problem, och de har diskuterat om det är mjukvararelaterat, fast det låter ju ganska otroligt.
    Själv har jag CM7 installerat på min Legend.

    Kanske en koppling till den automatiska ljusstyrkan, vilket jag inte tyckt fungerar optimalt. Skall prova att ta bort det så ljustyrkan justeras manuellt.

    Någon annan som har samma problem och kanske vet hur man botar detta?
     
  5. MarkTheGreat

    MarkTheGreat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER


    Jag bor i Skåne så jag upplever inte detta då vi sällan kommer ner till kalla temperaturer.
    Men min farbror har problemet med sin Legend, som funkar om han har en fast ljusstyrka.
     
  6. menzzana

    menzzana Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack för rådet.

    Provade som sagt själv att sätta den på fast ljustyrka men det blev ingen skillnad
     
  7. menzzana

    menzzana Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Angående detta problem att Legend flimrar i kyla. Är det någon som försökt att klä den i silikonskall eller flexicase, och i så fall fungerar den bättre i kyla då eftersom den är lite isolerad?
     
  8. menzzana

    menzzana Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu när jag uppdaterat min Legend till cyanogenmod 7.2 så ser jag inte detta fel längre. Stoppade in den i frysen och kunde inte se något flimmer längre