ROM: CyanogenMod 9 [ICS 4.0.4]

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Gilgamesh, 3 nov 2011.

  1. tonkaa

    tonkaa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kikade efter cm9 uppdateringar via ROM Manager och den hittade inte... Kom på nu när jag skriver att jag ska kolla en till sak... brb
     
  2. tonkaa

    tonkaa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om man går via "Ladda ner ROM" i ROM Manager och sen skrollar ni ner till Allmänt och klickar in er på Codeworkx så finns det att ladda hem builds där ;)

    Hoppas detta blev rätt skrivet nu men tror det.
     
  3. dobber81

    dobber81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    För mig låter det som att han inte har CM9 inlagt ännu, utan vill ha in det.
     
  4. Ekke

    Ekke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Det är samma sak för mig, då man går in via ROM manager och ska flasha in recovery kan man bara välja mellan "Samsung Epic4G" eller "Samsung GalaxyS i9000"
     
  5. dobber81

    dobber81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Ja, I cm9 så fungerar det inte.. Har man däremot inte lagt in cm9 ännu så är det ju en non-issue..
     
  6. nordor

    nordor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det stämmer. Jag har inte CM9, och måste uppdatera CWM för att kunna komma vidare. Så hur ska jag göra? Har googlat och sökt på xda men blir inte riktigt klok. Vissa hävdar ROM, andra Odin, och någon tredje tycker att man ska köra med adb-kommandon. Vad är det som gäller? Jag känner att mina kunskaper är för dåliga för att riktigt förstå vad som fungerar bäst och varför.

    Vore jättetacksam om någon kan rekommendera en CWM (gärna med länk) och förklara hur jag bäst får in den, för att sen kunna fortsätta med CM9.

    Edit: När bootar i recovery står det istället att jag har Clockwork mod v4.0.0.2 (det är CMM Manager som är v2). Bör jag fortfarande uppdatera CWM?
     
    Last edited: 25 jan 2012
  7. makke

    makke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Spelar ingen roll om du kör ADB, ROM eller Odin, kör med det du känner dig tryggast, du kommer ändå bara ha den temporärt då du får en ny med CM9 iaf. Jag vet att jag körde med ADB och följde guiden för att få in CM7, då jag körde CM7 innan jag gick över till CM9, men du kan alltid bara prova flasha in CM9, boota om telefonen sen radera allt från CWM och flasha CM9 på nytt igen, då har du flashat den genom den nyare CWM och borde inte ha någora problem :)
     
  8. dobber81

    dobber81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Om du kör en rootad rom föreslår jag att du lägger in rom manager och klickar på den översta knappen "install clockworkmod recovery" när du gjort det bootar du i recoveryläge och raderar allt, sedan flashar du CM9 2 gånger för att vara på säkra sidan(vissa har rapporterat att man måste göra det, men jag behövde bara flasha en gång) Flasha sedan in gapps och faceunlocker samt nya radion LP6. Boota och njut av cm9.

    Jag har en nandriod på cm7 och en på cm9 som jag använder lite som jag känner för. Märker att cm9 blir något varmare och gillar inte launchern riktigt, så jag kör cm7 som daily driver tills det kommer en lite roligare kernel och launchern går från v0.1 till något lite mer... Men det hindrar ju inte att man slänger in nandrioden av cm9 ibland och njuter av att få uppgradera till ny nightly att få utforska :)


    Som tidigare skribent säger så spelar det egentligen inte någon roll vilken metod man använder sig av. Följer man bara instruktionerna så brukar det fungera. Se till att läsa igenom allt först och se till att du förstår alla punkter och vet hur du ska utföra dem, så att du inte fastnar på mitten och sitter med en halvfördig lur :)
     
    Last edited: 25 jan 2012
  9. seblun1

    seblun1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Nexus 6
    Platta:
    Google Nexus 7 2013
    Måste fixas när Galaxy Ace är fixad
     
  10. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    ............
     
  11. Adiis

    Adiis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2010
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  12. noname.olsson

    noname.olsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hejsan!
    Jag har försökt följa tråden relativt bra här, men nu har jag ett problem och jag har inte sett om någon tagit upp detta ännu.
    Nu har jag installerat builden från 18 januari med KP9 kerneln. Under alla föregående builds jag har haft installerade har min GPS fungerat klockrent. Men nu har den börjat få problem med att låsa sig. Den kan inte bestämma min plats så exakt längre i Google Maps/Navigation.
    Men det som irriterar mig mest är att den inte ens hittar mig när jag använder appar som CardioTrainer, Endomondo och så vidare. Har testat med fem, sex stycken olika appar, och ingen hittar mig överhuvudtaget. Den kan inte ens visa min plats på kartan alls.

    Så jag undrar om det är någon mer som lider av detta problem, eller vet vad det kan bero på?

    Stort tack!

    //Andreas
     
  13. Sontronic

    Sontronic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det står på "known issues" sidan att det är problem med gps:en.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  14. Slajk

    Slajk Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    2 018
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Ny build ute. 01262012.

    Build 01262012
    - upstream changes
    - back to LP2 gps module
    - alarms, notifications and ringtones made by "Dennis Cleiren"
    - manually removed hw codec stuff
     
  15. Itson

    Itson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    334
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Gött göbbar, rulla in med uppdateringarna!
     
  16. hAaaG

    hAaaG Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Börjar bli lite trött nu! Sitter fast på 01112012-2 uppdateringen. Alla uppdateringar efter denna gör så att min lur hänger sig efter 1-2 minuter. Har testat det mesta känns det som: wipat hela luren, flashat 2 gånger osv..
    Någon som har samma problem eller sett en lösning någonstans?

    tack!

    // Jonas
     
  17. dobber81

    dobber81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Dör den i deep sleep eller när du använder den?
     
  18. dobber81

    dobber81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Någon som hittat changelog på "upstream changes"? Mao för CM9 generellt, inte specifikt för SGS2?
     
  19. Itson

    Itson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    334
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Har själv haft en del problem efter den build du nämner, speciellt med batteriet. Känns som om mobilen går på 100% och drar slut på all soppa efter tre timmar från max. Så har flashat om till senaste, hoppas den här går bättre.

    Senaste dygnet, innan nyflash har jag haft problem med att mobilen efter ett dygns användning slutar att reagera på mina tryckningar och laggar fast t.ex. när jag skriver meddelanden.
    Någon med samma problem?
     
  20. hAaaG

    hAaaG Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    När jag använder den. Hinner låsa upp simkortet ibland, och ibland inte (har provat utan simkort utan lycka). Den hänger även sig i Recovery mode, hinner göra en restore som tur e.