Fråga: Sensation attraktiv?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Footy, 22 jan 2012.

  1. Footy

    Footy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej snart är det dags att bytta upp sig till en smartphone, och undra då om Htc Sensation fortfarande är en attraktiv telefon? Jag tänker att den har funnits ganska länge (april 2011 om jag minns rätt), men dagens smartphone håller ganska länge antar jag. Om den nu är attraktiv fortfarande så kommer denna eviga fråga Sensation eller xe?

    Som jag förstår så bygger dom på samma grund. Samma cup ( men uppklockad eller nerklockad, bero på hur ser på det), större batteri, har för mig att du få med ett 16GB minneskort i xe resp. 8BG i Sensation. Sen får man beats av dr.dre i xe, men jag vet inte om det är något att ha. Som jag har förstått är det en mjukvara och inte en hårdvara i telefonen, och funkar bara med den inlagda mediaspelaren och inte tex. spotify eller youtube.

    Sen har väll Sensation lite små fel som samtals bryts och damm under skärmen. Hur många som har dessa problem vet jag inte, eller har dessa problem åtgärdats i xe eller finns dom kvar??

    Så vad tycker ni är sensation fortfarande en attraktiv telefon? Eller ska man vänta på någon annan htc telefon( i så fall vilken?), då jag tycker sens verkar smidigt.

    Rätta gärna mig om jag har fel om något!!
     
  2. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Jag är väldigt nöjd med min sensation. Om xe är värd det högre priset kan bara du själv svara på, om den hade funnits när jag köpte min i juni så hade det nog blivit en sån pga lurarna och för att jag älskar dom röda detaljerna. Minns inte vad jag fick med för minneskort eftersom jag omedelbart köpte ett på 32 GB, men det är möjligt att du har rätt ang det. när det gäller batteri så har jag (och många andra) köpt anker-batterier från ebay och det kostade inte särskilt månge, har för mej att det var kring ett par hundra kr. XE har lite kraftigare batteri än vanliga sensation, men det är fortfarande mindre kapacitet än anker.

    När det gäller klockfrekvens och beats så spelar det bara roll om du ska köra stock, dvs inte köra på med andra rommar. Hårdvaran är samma så det går bra att blanda och köra xe-rom på standard sensation och tvärtom. Det som skiljer mellan xe-rommar och non-xe är i regel om beats-mjukvaran ligger med eller inte, i viss mån kan det även skilja hur snabb kärna som är med, men såna grejor kan man i regel flasha separat också och man kan välja vilken variant man vill oavsett om luren från början är en xe eller inte.

    Det är en del som klagat på knarrande från skalet, damm under skärmen och att samtal bryts. Vi har 2 sensation (ingen xe) i familjen, maken kör stock och jag kör lite olika rommar, men ingen av oss har upplevt något av dessa fel.
     
  3. xziaz

    xziaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Sensation är fortfarande en toppen telefon! Jag kör själv XE och är super nöjd, har haft lite wierd problem med touchen men det är borta nu märkligt nog. Har inte fått några problem med damm under skärmen, och hoppas att inte få det heller!

    Har märkt problem med att samtal bryts, och förmodar att HTC fixar det till 4.0 updateringen (förhoppningvis).

    Förutom det är jag super nöjd med luren, den är snabb och kvick och inget lagg alls imo. Om du rootar den får du ju en snabbare och annorlunda mobil för pillande. Dock enligt mig behövt inte att byta rom eftersom den inte är gammal ännu!

    Lycka till!
     
  4. Footy

    Footy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    @vulfgar: så man kan köpa en non-xe och roota den så att den blir en xe med xe romar?!

    Men hur attraktiv kommer den vara ca 7-8 månader, kommer den fortfarande vara en toppen telefon då?

    Om man nu köper en så blir det nog en xe, för den är grymt sexy och snygg med de röda detaljerna!!
     
    Last edited: 23 jan 2012
  5. Serian

    Serian Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det kommer inte vara en toppen telefon om 7-8 månader, men en väldigt bra telefon.
    Personligen hade jag väntat en månad till barcelona mobil mässan och fått uppdateringar om nextgen telefonerna och köpt en sådan. Det är ju bara ett par månader kvar tills alla släpper deras nästa flagships.
     
  6. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    De är en bra telefon men vill du ha de bästa bör du vänta och se hur nästa generations telefoner ser ut. Inte långt kvar
     
  7. Footy

    Footy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När är barcelona mobilmässan ?

    Tänker mest på att nästa generations telefoner kanske ha tegra 3, vill inte gå miste om det. Men det är kanske mest surfplattor! men htc kör väll med Qualcomm Scorpion cpu:er och nextgen kommer nog också ha det, kommer mest att surfa på den och spela. Så jag tänker hur snabbare kommer nextgen vara att surfa med, vad tror ni?
     
  8. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Om du bara tänker på hur själva luren funkar så är det samma. Det är tex samma processorer, men dom är underklockade på vanliga sensation, beats är ren mjukvara osv. Det är samma rommar man använder för båda varianterna.
     
  9. Serian

    Serian Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Som jag sa, en månad. 27 februari till 1 mars. Omöjligt att säga, men alla mobiler är ganska snabba och surfa med sen ICS.
     
  10. olymak

    olymak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2011
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har en htc sensation xe, och är mycket nöjd med den, men den 26e februari HTC ska prensentera dom nya telefoner som kommer, så tror jag att det skulle vara bra om du väntar lite;)
     
  11. Footy

    Footy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om dom visar upp dom i slutet av feb så kommer dom kan de kanske mars/april eller?
     
  12. gabo206

    gabo206 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Ja precis