ROM: [RC5] Team Nyx [Android 4.0.4] (ICSSGS)

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 29 okt 2011.

  1. Lirkaren

    Lirkaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Var hittar jag manage apps? Finns bara apps i inställningarna och där kan jag inte se media storage.
     
  2. nushii

    nushii Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har precis flashat den här romen och e sjukt nöjd, men ni som använder den... hur upplever ni batteritiden?
     
  3. Dikkie

    Dikkie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    590
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Måste säga att batteritiden är ett problem för mig..
    Även min kollega som kör samma rom har problem med batteritiden.

    Vid snålt användande så håller den knappt en dag.

    Verkar dock som en del har bra batteritid så jag vet inte vad det kan bero på.
     
  4. nushii

    nushii Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Vad kör du för kernel? Jag kör med samma kernel som kommer med rommen och upplever nu efter ett par dagar att batteritiden är liiiite bättre än stock..
     
  5. Mantiss

    Mantiss Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nån här som kör SlideIt till denna rom? Jag har lite problem med den.
     
  6. Dikkie

    Dikkie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    590
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Jag kör standard-kerneln, har inte ändrat något..
    Har köra rommen i två-tre veckor nu och batteritiden har inte blivit bättre :/
     
  7. Kiske

    Kiske Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Mitt batteri brukar ligga runt 75% efter en dag så jag förstår inte vad ni gör riktigt. Ett tips är att när ni är hemma så ha wifi påslaget om ni har trådlöst nätverk. Telefonen drar mindre på wifi än om den måste ligga på masterna o dra data.
     
  8. zippiz

    zippiz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    374
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Riktigt nöjd med denna romen ännu så länge, kört några dagar nu.
     
  9. nushii

    nushii Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har wifi överallt! I skolan, ifall jag är ett köpcentrum, bibliotek eller hemma. Använder faktiskt 3g jätte sällan.. men fortvarande klarar luren knappt nån dag.. Lyssnar dock väldigt mycket på musik men...

    Edit: 3Gn är typ aldrig ens på..
     
  10. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    För er som använder denna rom i dagligt bruk och har gjort det ett tag - märker ni inga problem som är kritiska?

    Själv höll jag på och lägga över ROMen igår.
    Det går bra att lägga in - jag gör en restore av den titanium-backup jag gjort. Efter det går det inte att starta om telefonen. Den stannar under uppstarten på startanimationen (alla regnbågens färger som brickor som vänds på ett snyggt sätt). Efter 20min pallar jag inte längre, rycker batteriet och flashar om.

    Jag tänkte starta om telefonen nu på morgonen för att se om jag kunde lösa problemet då. Men saken är den att när jag vaknade på morgonen (haft laddaren i under natten) - låg telefonen och tuggade på denna uppstartsanimering i 256-färgers-mode.
    Fick rycka batteriet och slänga in MIUI weekly för att kunna använda den under dagen.

    Jag är medveten om att ICS inte är för dagligt bruk än, men några av er lyckas det tydligen för.

    Jag ska dubbelkolla så jag bara återinstallerar apparna UTAN data samt bara lägger tillbaka vissa systemfiler som wifi settings osv osv.
     
  11. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Har inte haft några problem mer än att luren ibland startar om sig, men det gjorde den även med stock. Körde iofs ingen restore via TB när jag först installerade utan la in alla konton på nytt. Bör kanske tillägga att jag inte längre kör denna så senaste versionen ska jag inte uttala mig om.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
    Last edited: 30 jan 2012
  12. Dikkie

    Dikkie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    590
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    jag har kört RC3.1 sedan dagen den släpptes.
    Fungerar helt felfritt för mitt dagliga bruk. Har inte stött på någonting som inte fungerar.
    Dock är batteritiden väldigt dålig. Jag klarar nätt och jämt en dag på batteriet om jag inte använder luren flitigt.
     
  13. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Då ska jag kolla igenom samtliga steg jag tar när jag lägger in och försöker använda romen och se vad som kan vara den felande länken. Mest troligen sbs (skit bakom spakarna) ;)
    Rent spontant känns det som att jag klantar mig när jag kör restore på min backup... Återkommer idag eller imorgon. Vill inte försova mig imorgon igen nämligen.
     
  14. alan

    alan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har kört den i lite drygt en vecka nu och gillar det, förutom batteritiden som så många andra också klagar på. Klarar inte en heldag på jobbet. Brukar koppla ur den ur laddaren på morgonen (9-ish), sen köra spotify en halvtimma ungefär på väg till jobbet. På jobbet ligger den mest och gör ingenting, wifi igång hela tiden med all sync avstängd.
    Vid 4-5 på eftermiddagen är batteriet nere i ~20%.

    Ändrade till conservative i cpu governor, vilket gav kanske 1 timma längre batteritid.

    Funderar på att gå tillbaka till GB då telefonen inte klarar en heldag utan laddning, och då speciellt inte om man kör maps, fb, eller nåt annat. Vad gör alla ni som har lång/längre batteritid, nån speciell inställning ni ändrat på?
     
  15. nushii

    nushii Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Instämmer, romen är sjukt bra i dagligt bruk, har knappt några buggar men batteritiden är riktigt dålig.. :/
     
  16. Mantiss

    Mantiss Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nån som flashat RC4 utan problem?
     
  17. Stille

    Stille Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jepp. Finns en bugg då wifi cepar sig ordentligt om jag försöker starta den. Då slår den av och på hela tiden och ända man kan göra är att starta om mobilen.
     
  18. burton666

    burton666 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Någon som vet om det går att köra speedmod kernel med den här rommen? Jag skulle vilja installera Ubuntu och som jag fattar så måste man ha speedmod kernel för att det ska funka.
     
  19. JohanH

    JohanH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Någon som kan verifiera att usbotg fungerar?
     
  20. nushii

    nushii Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Något mirakel har skett.. får ca 65% batteri kvar efter en hel dags användning..
    Men är någon nöjd med RC4? Är den mindre buggig? Bättre? Ge lite mer utförlig feedback..