Fråga: Mobilen vill inte gå ner i deep sleep

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av mackan__92, 26 jan 2012.

  1. mackan__92

    mackan__92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För drygt en vecka sedan började batteriet att köra slut väldigt mycket fortare än normalt, har laddat ner cpu spy som visar att mobilen ligger på 216 MHz istället för i deep sleep. Rätta mig om jag har fel men om jag förstått det rätt så är det en app som gör detta?

    Hur får jag veta vilken app detta skulle vara i så fall, kan inte komma på att jag laddade ner något nytt under den dagen heller.
     
  2. oggeu

    oggeu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    börja med att starta om mobilen, funkar inte det så ladda ner BetterBatteryStats.
     
  3. mackan__92

    mackan__92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har startat om tidigare , hjälper ej.
    Finns ingen gratis version på det väl?

    Måste väl finnas något gratis sett att fixa det utan att göra en factory reset...
     
  4. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Ligger android os i topp på din batterianvändning så tycker jag också att better batterystats kan vara en ide'. Visar better batterystats att events/0 och suspend ligger i topp så testa att formatera usblagringen... Spara allt som ligger där först bara..... Eller så testar du helt enkelt att formatera lagringen utan att kolla på better batterystats. Du kan ha en korrupt partition som ställer till det för dig.
     
    Last edited: 26 jan 2012
  5. bowseer

    bowseer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För mig var problemet att laddkontakten böjat glappa så den trodde att det var en laddare i. Fick tillslut byta kontakten, kostade 119kr och kunde göra det själv :)
     
  6. Pyttemjuk69

    Pyttemjuk69 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    IMAP är felet

    För mig var felet att när jag lagt in IMAP istället för pop3 i telefonen hade jag 80-85 % av events/0 och suspend. Batteriet räkte c:a 9 timmar i oanvänt läge. Har tyvärr hoppat tillbaka till pop3 tills jag hittar vad som orsakar felet. Har en Galaxy Note men hittade ingen tråd om den på det här. Ps. Har flera tusen mail i inkorgen om det kan vara orsaken.
     
  7. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Testa att ställa in så att den bara syncar det absolut senaste... har för mig att jag läste om något liknande på xda när jag var på jakt efter en lösning...
     
  8. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    indeed jag kör med imap och syncar 2 veckors mail.. funkar utan problem.. synca allt låter mycket dumt
     
  9. mackan__92

    mackan__92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har testat att formatera USBlagringen utan framgång, har dock märkt att när jag plockar ut SDkortet så går den ner i Deep Sleep läge, sen sätter i kortet igen så är det samma problem som tidigare.
     
  10. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Problem solved ;)
    Nej men, skämt åsido.. Testa att formatera kortet i telefonen och se om det hjälper dig!!
    SD problem är ju ingenting nytt med denna telefonen så en sökning på ämnet på xda eller tom här på swedroid bör ju kunna hjälpa dig. Är rätt hundra på att ett flertal trådar handlar om just sd-problem. Jag har dessvärre inte tid att hjälpa dig leta just nu, ska öppna en xbox och gräva lite...
     
  11. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
  12. eriksson90

    eriksson90 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2011
    Inlägg:
    511
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Jag är också lite nyfiken.

    Jag vet inte om vi har samma problem, men jag har en jäkla massa konstiga symptom och krångel med USB kontakten.

    Mer värt att köpa och fixa själv eller skicka telefonen till Samsung för garantirep?


    Kolla min tråd om du känner igen dig:

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=897634#post897634
     
  13. mackan__92

    mackan__92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    formaterade SD kortet vid middags tiden och efter det fungerade mobilen och batteritiden som den skulle igen, dagen efter är det samma problem igen...