Åsikter om Telias Huawei Mediapad

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av antiunix, 4 dec 2011.

  1. monkeyman

    monkeyman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fick på ICS imagen ikväl, vad det flyter på fint! Blev grym skillnad tycker jag. Apparna jag hade innan sköt jag på igen från market på min PC, plattan fanns med under enheter och bara att lägga på de appar jsg hade innan, gick smidigt.
    Har dock problem med facebook appen, någon mer som kör ICS och har den installerad? Alla profilbilder på folk blir samma bild tex.
     
  2. Alixw74

    Alixw74 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Mediapad'en är väldigt enkel att uppdatera, först ladda ner (i detta fallet zippade filen med ICS) packa upp den, ligger den då i dload mapp så flytta hela denna mapp till ditt SD-kort (stoppa in mediapad'en i din dator, aktivera USB-Lagring, kopiera den dit). ligger inte filern i en dload mapp så skapa en på SD-kortet (via din dator) lägg filerna där. Starta sedan om plattan när den säger att du kan antingen ta ut sd-kortet eller starta om med strömknappen så ta ut SD kortet (annars bootar den om och uppdaterar igen och igen osv...). Efter den installerat klart och du kört guiden stoppa i SD-kortet, stoppa i den i datorn aktivera USB-lagring och ta bort Dload mappen alt döp om den... så gör i alla fall jag men det finns andra sätt också...
     
    xermalk gillar detta.
  3. Alixw74

    Alixw74 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Fungerar för mig... tog inte tillbaka någon backup utan "fresh" install från market (ja facebook appen)...
     
  4. xermalk

    xermalk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar, håller på och leker runder med zombolo's Hybrid Honeycomb just nu.

    Någon som vet om ICS ger videoupspelaren stöd för hi10p/10bit? Inte hittat något som kan streama det till plattan. (nämn inte ens Emit, den totalt förstör kvaliten på filmerna/serierna, känns som youtube 240p igen)
     
  5. Alixw74

    Alixw74 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Testa "MX Video Player", vet inte om den fixar det du vill men testa. Säger sig stödja dualcore bättre (marketing ploy kanske dock :-). Men använd inte Hardware decoding, välj software. Kanske HW funkar bättre med 1080/720p dock har inte testat men testade en divx/xvid med HW och det såg ut precis som du säger, 240p youtube typ...

    Om det är fel på HW stödet i spelaren, vet jag inte men skillnaden var ENORM när man körde mjukvaru decoding...
     
  6. Alixw74

    Alixw74 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER



    Spoke to soon... Är ganska säker på att jag inte hade problemet igår... men visst är det som du säger... knepigt men ja... du har helt rätt...
     
  7. urs

    urs Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har någon lyckats med att få ljud på tv'n via hdmi ?
     
  8. stinger

    stinger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Absolut det fungerar super det som däremot jävlas är undertexter som inte kommer upp på tv förutom om man väljer software decoding och då ser bilden ut som skit men väljer man hardware decode där bilden är riktigt bra så har man ingen subtitle, vet någon varför?
     
    urs gillar detta.
  9. stinger

    stinger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Lite olika användnings områden bara. Vill man ha den med sig i fickan och använda den på tåget, ringa, messa, (kolla på film på gymmet medans man springer löpband vars kilometerräknare i stort sett fanimej står still), etc så är en 10" inte något alternativ för mig i alla fall utan 7" fungerar super. Har man den bara till att sitta i soffan och slösurfa ja då kan man ha en 10"
     
  10. xermalk

    xermalk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mx player spelar ialfall upp 10 bit filerna men med enormt lag.
    Däremote sväljer mx alla vanliga mkv filer utan problem.

    Ps till alla som tänker testa ICS, undvik den för nu.
    Fungerade extremt bra första dagen men nu har min börjat kracha med helblå skärm slumpmässigt.

    Är det samma steg som gäller när man skall nergradera som när man uppgraderar? dvs bara placera filerna på sd kortet och starta om?
     
  11. henel321

    henel321 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Min fungerade också till att börja med, men fick samma beteende efter någon dag. Dock så kör jag normalt inte facebook-klienten.

    Har du testat att bara rensa cache för appen?


    Det problemet har inte jag så det kan nog vara något unikt för dig.

    Min har däremot stängt av sig 2 ggr sedan installation i slutet av förra veckan. Fortfarande fem ggr bättre än B16 som gjorde det två gånger per dag. :)
     
  12. stinger

    stinger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Håller inte heller med, visst krashar webläsaren emellanåt men det gjorde den även i HC både på denna och i transformern oavsett vad man hade för rom, och jag måste nog säga att allt annat är bättre. Min har inte bootat om. Blåtanden funkar mycket bättre än i HC.
     
  13. hjertis

    hjertis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Flashade in B016 för snart en vecka sedan och har bara haft en reboot på den tiden. Använder plattan dagligen och ganska mycket. Bytt bort min bärbara mot plattan i stort sett.
     
  14. urs

    urs Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får man fråga vilken kombination du använder?
    Har själv kabel från Kjell&Co och försökt med Philips och Samsung tv'n, där jag ej hittat inställningar för hdmi ljudet
     
  15. monkeyman

    monkeyman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Japp, har rensat cachen och även installerat om appen. Blir samma sak även i webbrowsern om man loggar in på m.facebook.com, men inte om man köra fulla webvarianten på www.facebook.com. Så det verkar vara nån bugg, men men, inte hela världen, använder inte fejjan så ofta ändå.
     
  16. stinger

    stinger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    vanlig hdmi kabel ansluten till min samsung plasma 50" 7005 med micro-adapter till plattan. Hdmi 1 i menyn på tv:n och sedan är det bara att köra och höja och sänka volymen med fjärren till tv:n. Dum fråga kanske, har du fullt på volymen på plattan?
     
    urs gillar detta.
  17. xermalk

    xermalk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som vet om det går att konfigurera touch skärmen under ICS ? Har märkt att om man rör fingret det minimalt i sidled när man trycker på något registrerar plattan inte det som ett "klick" utan ignorerar det istället. Väldigt irriterande.

    Edit, verkar som at det krävs stöd i en custom rom enligt xda.

    Hur gjör man igentligen när man nergraderar? Bara att lägga romen på sd kortet som vid en uppgradering?
     
    Last edited: 30 jan 2012
  18. stinger

    stinger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Skulle någon kunna länka till hybrid romen det verkar fanimej helt omöjligt att hitta en fungerande länk. Har letat hela dagen nu.Lite smått irriterande
     
    Last edited: 30 jan 2012
  19. nilew

    nilew Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har precis köpt en på Telia och jag tycker att den överlag verkar riktigt bra, mycket platta för pengarna.
    Att den har plats för MicroSD väger upp den faktum att det inte är så mycket minne i den från start.

    Hur ser jag nu att jag har den senaster versionen av mjukvaran? när jag gör en sökning på plattan säger den att jag har den senaste och det är mycket möjligt att det är så, vill bara verifiera.
     
  20. henel321

    henel321 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Chromebook
    Den automatiska kontrollen av mjukvara ha ALDRIG fungerat för mig, den säger alltid att senaste mjukvaran är installerad.

    Kolla manuellt vilken version du har installerad, jag skulle gissa på att den är levererad med C232B011 eller C232B012. På Huaweis site kan du ladda ned C232B016 som du bör uppgradera till innan du börjar använda den på allvar om du frågar mig. (Uppgraderingen kommer rensa hela plattan så ta backup innan.)

    Om du vill vara lite wild and crazy så laddar du istället ned den ICS beta som finns på XDA - jag har nu kört den över en vecka och den har fungerat otroligt bra. :)