Problem: Backup via Kies: not enough storage space on PC

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av MarkusH, 31 jan 2012.

  1. MarkusH

    MarkusH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3
    Platta:
    Sony Xperia Tablet Z
    Övrigt:
    Chromecast
    Jag har råkat ut för problemet att när luren blir kall. Så förlorar den kontakten med SIM-kortet. Måste starta om för att det ska fungera igen.
    Ringde Samsung och de vill att jag skickar in för Service. Därför tänkte jag köra backup.

    Men Kies säger : "Not enough storage space on PC. Check the amount of space available and try again." Eller om jag har svenska inställningar: "Det finns inte tillräckligt med lagringsutrymme på datorn. Kontrollera tillgängligt lagringsutrymme och försök igen"

    Jag har testat att spara till en nästan tom 2TB-disk. Jag får meddelandet även om jag bara väljer att säkerhetskopiera t.ex. nätverksinställningarna.

    Kör senaste officiella versioner av både Kies och firmware. Kör Kies i Windows 7 64-bit. Google ger ett fåtal personer som haft samma problem, men ingen lösning.
     
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Kies brukar inte duga till alltför mycket! ;) Kör över via MobileGO Wondershare och Google (över molnet) istället! ;) Dvs. Kontakter kan du spara via Gmail, SMS/MMS och sånt kan du också spara där (SMS Backup+) etc etc!
     
    MarkusH gillar detta.
  3. james bond

    james bond Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Använd inte kies till backup. Blev av med alka min kontakter när kies inte kunde återställa sin egen backup
     
  4. MarkusH

    MarkusH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3
    Platta:
    Sony Xperia Tablet Z
    Övrigt:
    Chromecast
    tack för råden.
    Jag har förstått och märkt att Kies inte är en värst stabil programvara. Jag synkar mina kontakter mot Google och det har fungerat bra vid byte av lur tidigare.
    Jag tyckte att det kunde vara skönt om saker som samtalslistor och wifi-inställningar kunder bevaras om det var möjligt, men funkar det inte så är jag nöjd med att ha mina kontakter sparade hos Google.