Kommer eller har du beställt HTC Desire?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av WorteX, 1 mar 2010.

?

Kommer eller har du beställt en HTC Desire?

  1. Ja

    70,3%
  2. Nej

    14,7%
  3. Fortfarande Osäker?

    15,0%
  1. coredev

    coredev Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    2 st HTC Desire beställda från NetOnNet :)
     
  2. glottis

    glottis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Beställde från Tre för flera veckor sedan men först nu gjorde de en kreditupplysning. Kan det vara så att telefonerna är på väg? :o)
     
  3. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Har beställt en, men börjar få lite kalla fötter.

    Två enorma brister finns ju:

    1) Den korta batteritiden, som helt klart kan fucka hela användandet
    2) Man kan inte spara och köra appar från microSD-kortet.

    Lösningarna blir att inte tanka hem många apps, och stänga av alla widgets med autouppdateringar och, i värsta fall, stänga av 3G:n. Känns ju lite sådär... :/
     
  4. coredev

    coredev Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Om jag har förstått saken rätt så är dessa brister generella för denna typ av telefoner. De som jag känner som kör iPhone måste även de ladda varje natt.

    Blir säkert möjligt att köra / spara appar från / till SD-kortet i framtida uppdateringar av Android.
     
  5. Diger

    Diger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är man bekymrad över batteritiden kan man ju altid köpa en Samsung GT-E1150. Den har 740 timmars standby och hela 8,5 timmar taltid. Allt till ett bra värde då telefonen har både spel, kalender och vibrator!

    Nej, jag är inte seriös. Min poäng är att man inte kan ha kakan kvar och äta den. Vill man ha en smartphone med extra allt får man ta att standbytiden blir sämre. Man kan som vissa förslår stänga av alla uppdateringar och sänka ljustyrkan på skärmen. När desiren blir rootad kanske någon lyckas klocka ner prollen så vi får ännu mer standbytid. Men vart någonstans i standby-tids-optimeringarna förlorar man smartphonekänslan?
     
  6. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Batteritiden är helt klart ett generellt problem för den här typen av lur, men Desire visar sig ha överraskande kort batteritid.

    Hade en Omnia HD, som kör Symbian S60 5th, och där var de inga problem med att köra från microSD.

    Läste på cnet.com att uppdateringar till användargränssnittet Sense förmodligen kommer komma senare än de uppdateringar som görs till operativsystemet Android. Men de kommer... :)

    Fast webbläsaren och flash-stödet är så jävla fett! Jag trodde att jag skulle sakna Opera Mobile 10, men det verkar inte så.
     
  7. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    @Diger:

    Jo helt klart. Men Desire sportar en Li-Ion 1400 mAh batteri, de kunde faktiskt klämt till med en 1500. :)
     
  8. coredev

    coredev Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har för mig att jag läst i recensioner att Desire hade överraskande bra batteritid, med tanke på prestandan och vid jämförelse med liknande lurar [och friendstream dödad]?
     
  9. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Den recensionen har jag missat. De som har nämnt batteritiden har jämfört Desire med Legend, som även den har kort batteritid, och nämnt att Desire har ännu kortare. Men då med 3G och alla default inställningar på. Jag läste nånstans om man stängde av alla så kan man få upp till 3 dagars batteritid, men då missar man ju hela poängen med den luren. De tre dagar måste ju förstås innefatta minimal användning, skulle jag gissa. hehe
     
  10. ranting

    ranting Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Att Desire har sämre än Legend är nog inte så konstigt, då Desire har kraftigare processor och större skärm osv som drar mer batteri.
    Som sagt, ska man ha en smartphone får man tyvärr vänja sig med en kortare batteritid.
    Sen har jag läst (för Nexus One tror jag det var) att batteriet blir lite bättre efter ett par veckors användning. Om det stämmer är det inte omöjligt att batteritiden även blir bättre för Desire efter en tids användning, vilket knappast de som hittills har recenserat hunnit märka av. Men jag tar det med en stor nypa salt tills jag hört mer om det.

    Sen har man ju givetvis möjligheten att skaffa extra batteri och ha med sig om man är i behov av att kunna ha lång batteritid utan att behöva ladda. Sen vet jag inte hur HTC gjort tidigare, men möjligheten finns ju även att det kommer ut bättre batterier i framtiden.
     
  11. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Avbeställde nyss min HTC Desire på CDON och har nu beställt en Sonyericsson Xperia X10 (Sensous Black) istället! Får den för 4899kr med Halebop Hallå SurfPlus (149kr/månad med fria sms och datasurf, bindningstid i 12 månader). Känner mig mer än nöjd, trevligt också att man har stor chans att få luren denna veckan :D:D:D

    Bestämde mig efter att ha sett Droiddog leka med den och efter att ha läst recensionen här på Swedroid.
     
  12. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    @ranting:

    Ja, helt klart. Jag får bara sånna mardrömsscenarios där jag glömmer ladda luren natten innan, sticker till jobbet och sen dör skiten när nån extremt viktig person ska ringa. :) Man får ha tungan rätt i mun, helt enkelt, och se till att inte glömma att ladda.

    Det där med att batteriet blir bättre med tiden måste ju ha med att ju längre tid man använder den, desto mer anpassar man den efter sina behov, vilket i vissa fall kan betyda färre widgets.

    Vet någon om dessa batterier verkligen presterar bättre med tiden?
     
  13. coredev

    coredev Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det kan helt klart vara så att jag minns fel :) Låter ju klart rimligt att Legend borde ha bättre.

    Själv kommer jag att köra med Wifi / BT / etc av stora delar av dagen, så förhoppningsvis skall man klara ett dygn utan problem. Och ett dygn är ju faktiskt allt man behöver klara, för man laddar ju ändå gärna på natten :)
     
  14. ranting

    ranting Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Min tanke också. Kan tänka mig att de flesta som fått sin Nexus One har lekt sig tokiga den första tiden och sen gått ner till ett mer normalt användande, varpå batteriet räcker längre ;)
     
  15. Psykopaten

    Psykopaten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min Desire blev beställd en timme efter dom släppte förköpen hos 3 :) Så nu väntar man med spänning!!
     
  16. Diger

    Diger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    @ -WR-
    Batteriet har du rätt i. Men det känns lite som en designfråga. Får man plats med batteriet? Vad kostar 1400mA vs. 1500mA?
    Jag tror hursomhelst att jag kan leva med att bara ha 1400mA. Att glömma ladda telefonen tror jag kommer bli ett ickeproblem såvida man inte är i naturen. Då desire har en micro-usb-port kan man med en billig kabel ladda telefonen från vilken dator som helst. Det är inget som är specifikt för just Desire men ack så trevligt :-)
     
  17. hakans

    hakans Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft en HTC Hero och tycker väl inte att batteritiden varken är bättre eller sämre på den iPhone 3GS jag har nu.
    man får ladda den varje natt, använder man den lite så kan det gå 1.5 dygn mellan man är tvungen att ladda den.
    Dock har jag igång pushmail, ringer en hel del och surfar också en hel del på den.
    (kan tillägga att backgrounder funkar klockrent, streama musik funkar finfint i bakgrunden)

    Använder man dom riktigt mkt får man räkna med att ladda dom under dagen, wlan/bt/3g-data etc tär hårt på batteritiden oberoende telefonmärke

    Jag har dock en arbetskamrat som har en Hero, han använder den endast som telefon, smartphonedelen är inte intressant för honom men han behövde en ny telefon och den är användarvänlig så han köpte en sån.
    Batteritid, 3+ dagar i normalfallet, en arbetsvecka är inget konstigt, lite beroende på mängd samtal men det pratas en hel del.

    Stänger man av 3G data osv på smartphones idag så har de riktigt bra batteritid... men då försvinner ju charmen med dom :ehm:

    När jag fick min hero klarade den 8 timmar kontinuerligt knapprande och grejjande med den innan det var dags att ladda om.

    Och ja... en HTC Desire är beställd, flickan får 3GS:en istället :-*
     
    Last edited: 30 mar 2010
  18. regge

    regge Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    1st HTC Desire Beställd från webhallen den 29/3 :) Nu är det bara att vänta ... varför känns dagarna så långa... Man sitter bara och väntar och läser tester.
     
  19. Jack Bohlen

    Jack Bohlen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Lade precis en beställning hos CDON. Blir min första android telefon (smartphone också för den delen), hype hype hype!
     
  20. BigF

    BigF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    830
    Mottagna gillanden:
    485
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Beställde en Desire från PC City idag. Hoppas innerligt att releasen blir nästa vecka!