Övrigt: Prime bojkottas av webshop (Clove) pga. för många problem

Diskussion i 'ASUS' startad av Gnopps, 1 feb 2012.

  1. Gnopps

    Gnopps Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    332
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Den stora engelska butiken Clove Technology har beslutat att inte ta in Prime till försäljning. Man har avbokat alla förbeställningar och hänvisar till att deras egna tester visar på för många enheter med fel.

    Bra tycker jag att en butik står mer på konsumentens sida, även om det troligen handlar mer om att de räknar vad alla returer kommer kosta..

    However we have been able to obtain some stock sooner than expected; but because of complaints of faults with the model we took the decision to thoroughly test stock before fulfilling any orders.

    We are at this time not satisfied that all units we could provide you with are working correctly, and performing to the standard we expect of the unit.

    We have therefore taken the decision until further notice stop selling the ASUS Transformer Prime.

    http://blog.clove.co.uk/2012/02/01/...n=asus-transformer-prime-updatetaken-off-sale
     
  2. Iamfree

    Iamfree Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    973
    Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Ganska anmärkningsvärt måste jag säga. Framför allt anmärkningsvärt att en produkt med så många problem tagit sig igenom kvalitetssäkringen. Funderar själv på att köpa en men känner mig lite osäker. Struntar i GPS men ett stabilt wifi är ett måste.
     
  3. Mollan

    Mollan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    Nu vet jag inte om Optimus 2X har bra eller dålig wifi men det mesta är ju katastrof med den telefonen... så jag kanske redan är van vid kass mottagning utan att jag själv tänker på det. Jag har i alla fall bättre wifi på primen än mobilen. Har gått runt i lägenheten med wifi analyzer och jämfört mottagningen och primen ligger snäppet över o2x i alla lägen. Och då är det 2-3 väggar mellan i vissa rum men den har inga som helst problem med det.
     
  4. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    jag har oxå bättre wifi i primen än i mobilen..

    EDIT. Ska klargöra att jag hade bättre wifi i min Note än i min Galaxy S2 och jag har bättre täcking i min Prime än i min Note.
     
    Last edited: 1 feb 2012
  5. kecke69

    kecke69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har testat Primen mot min GT-P7500 och Primen har bättre mottagning :-)
     
  6. SpeedSurfer

    SpeedSurfer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2011
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    LG G2
    ROM:
    Cyanogen
    Platta:
    nVidia Shield Tablet K1
    Platta 2:
    Nexus 7 2nd gen
    Övrigt:
    nVidia Shield TV
    Har haft min prime ett par dagar nu, och jag har inte upplevt några större problem. Kom ganska långt bort här på jobb med wifi på, och min S2 som wifi-hotspot. I min lilla lgh är det inga problem alls.
     
  7. Ijey

    Ijey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    På det högst instabila nätverket i skolan där mobilen alltid kämpar har jag aldrig haft minsta problem med primen än. Alltid en plupp bättre än telefonen generellt