ROM: ICS build 7 från Teamhacksung - Första steget till Cyanogenmod 9

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av josåatt, 26 nov 2011.

  1. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Har redan rensat all sådan data så det är väl bara att köra en wipe då. Trist, men skönt att få Music att fungera som det ska, speciellt som jag inte fick fart på MIUI Music Player.
     
  2. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Provat att radera mapparna på SD? Dom ligger i android/data/

    com.android.providers.media
    com.google.android.gallery3d

    Och plocka bort alla mappar du ser med thumbnails å sånt skräp. Sen boota om luren.
     
  3. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Tack för tipset men jag har redan wipeat och fixat allt så det har löst sig. Dock känns inte drawern exakt lika mjuk som tidigare, men det får vara tills nästa build då jag inte tänkte på hur B15 var innan wipen.
     
  4. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Byt till Apex launcher, sök på xda så hittar du den. Det är en moddad ICS launcher bara, snabbare å lite mer inställningar. Tror det beror på trebuchet launcher, ganska uppdaterad version i B15.

    Sen finns kernels som gör en jäkla skillnad på hastigheten också. Kör devil för närvarande, liveOC är helt underbart :D
     
  5. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Okej, skönt att höra att det kan bero på B15 då. Dock tycker jag det flöt väldigt bra i B14 med Trebuchet. Hade tänkt testa Apex ändå så det är väl hög tid att göra det nu. Har varit lite väl lat med sådant då jag haft mycket annat att göra.

    Devil kernel har jag också haft i bakhuvudet men jag har varit rätt nöjd med stock, samt att Glitch var en rent negativ upplevelse, så där har det varit mer genomtänkt avvaktande. Sedan är det alltid bra att njuta lite av varje steg innan man testar nästa så man får fler "ny telefon-känslor". :teeth:
     
  6. juun

    juun Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag får inte ladda hem appar från market. Står att de inte är kompatibla?
     
  7. Lirkaren

    Lirkaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Är inte så jätteinsatt men finns det något sätt att fixa battery drain? Kör med b15 och har haft telefonen igång utan laddare i mindre än två timmar och den har dragit 41% batteri :S Det enda jag gjort är att skicka några sms och lyssnat på musik.
     
  8. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    du bör ju låta den gå ett par laddcykler efter flash innan du klagar på batteriet dock. vänta ett par dagar först ;)
     
  9. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    batteri kalibrering är en myt har jag fått höra ;)

    Nu ska du få dig lite kul läsning neddie.

    Quote "Here is, I do think, an interesting topic about the famous eternal question :
    "Please, tell me how to calibrate my f*** battery?!".

    To begin with, here are some (fresh) news :
    You have to know that our dear brand-new device uses new specific MAX17042 drivers which actually don't allow us to normally "calibrate" the battery.

    I quote Entropy512 :

    Unlike HTC devices, battery calibration doesn't apply to our devices.

    Google MAX17040 for more info - while our fuel gauge chip (MAX17042) does have advanced features that would require calibration if used, those features are not yet enabled and it basically behaves identically to a 17040. Maxim specifically designs their fuel gauge chips to not require special calibration procedures..

    I mean here that using such applications like Battery Calibration (or anything else), or manually delete Batterystats.bin in data/system folder, or even wipe batterystats in recovery, all theses methods are actually .... useless and a waste!
    In fact, the only effect you will notice by doing (deleting) it, is that you'll reset your usage stats in the Android battery usage screen. Nothing else, sorry."

    https://plus.google.com/u/0/105051985738280261832/posts/FV3LVtdVxPT
     
    Last edited: 31 jan 2012
  10. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    hehe ja jag har läst den där med men defacto är ju att man upplever det som bättre iaf ;) om jag installerar cm 7 med typ 30% battero kvar.. laddar upp lägger den idle så tar batteriet slut på ett par timmar för mig första cykeln.. 1 vecka senare är den vaken 2 dagar... det är ett skumt beteende iaf ;) och verifierat ett antal ggr vid det här laget ;)
     
  11. hackeron

    hackeron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Kan nån som kör cm9 build 15 säga om det är några problem med SMS / Ringa / Random omstarter
    Alltså dom mest nödvändiga funktionerna ?

    Jag är extremt nöjd med min telefon nu med JVU och pikachus scripts.
    Men börjar bli lite sugen på att testa cm9.

    Vad är er erfarenhet av build 15?
     
  12. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Jag har inte haft några problem med den alls. Flyter på bra som fan, riktigt nöjd. Batteritiden är okej, för mig är den inte så bra men jag kör med full brightness och full synk på, bär med mig laddare så det är inga problem.
    Annars så får den flipp när jag använder den med laddare i, väljer menyer automatiskt och lite sånt. Har dock haft det från början så det är inte romens fel.

    Har bara gott att säga om denna! Helt klart värt att testa!
     
  13. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Det gäller väl SGS2? Oavsett håller jag med om att "kalibrering" är mest placebo.
     
  14. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Det är nåt med nya versionen av trebuchet i B15 som jag fattat det, för resten av luren är lika snabb/snabbare. Prova apex, den är exakt som trebuchet fast lite mer inställningar.
     
  15. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Vad jag fick info om så gäller det de flesta tel, förutom HTC som nämnts har möjlighet att kalibrera.. Dok vet jag inte vad jag ska tro då jag faktiskt själv upplevt bättre batteritid efter "kalibreringsprocess"
     
  16. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    och även att batterimätaren följer samma mönster laddningen igenom och inte droppar 10% för att sedan ligga på samam status i flera timmar och sen dyka igen osv.. på den punkten är kalibreringen helt klart funkis.
     
  17. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Har hänt ett flertal gånger att jag haft tex. 80% batteri, sen efter en reboot har jag haft 30% tex. Dock endast på SGS1'an, har aldrig hänt på SGS2'an dock.
     
  18. ragrath

    ragrath Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nu äre nått lurt på gång.
    Idag har jag helt plötsligt fått ett jobbigt problem. Så fort telefonen får sitta med skärmen av en liten stund så stänger telefonen av sig/rebootar. Jag kan alltså sitta med den hur länge som helst så länge skärmen är på, recovery funkar etc. Har prövat factory reset etc utan resultat, någon som har några ideer?
     
  19. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    SOD? (sleep of death) Pillat på volten? Viken kernel?
     
    ragrath gillar detta.
  20. ragrath

    ragrath Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Så vitt jag vet har jag inte pillat på volten alls, kernel e stock för denna romen. Har "löst" det tillfälligt genom att ha music-appen i bakgrunden, även om den inte spelar upp så verkar den hindra telefonen från att dö iaf.
    Vad innebär sleep of death? Går det att fixa?