Problem: Bugg med 4.0.2, fastnar i boot

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Ragowit, 2 feb 2012.

  1. Ragowit

    Ragowit Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    EDIT: Länk till problemet hos Google: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=24518
    Stjärnmarkera om du också har problemet, så lyfts problemet fram tydligare åt Google-folket. Finns även en möjlig lösning bland kommentarerna, har dock ej hunnit testa den eftersom min telefon inte har fastnat i boot loop sedan jag hittade sidan.



    Originaltexten:
    Först och främst vill jag nämna att jag har gjort om min yakjuxw till en yakju och har 4.0.2 installerat.

    Och nyligen dog den, försöker boota upp den men det fastnar i boot. Har låtit den stå i flera minuter men bootningsvideon spelas bara om och om och om igen...

    Det här är faktiskt andra gången det händer, första gången det hände han jag läsa att det stod något i stil med ".. UI has encountered an error. [Ok] [Report] .." innan det bootades om (hann inte välja något alternativ). Kom in i telefonen igen, då fick jag ett felmeddelande igen ganska snabbt (några sekunder) i stil med "... android.något has encountered an error. [Ok] [Report] ..", återigen hann jag inte välja något alternativ innan den bootades om, och fastnade då i denna "bootloop".

    Förra gången löste jag det hela med att göra om samma procedur för att fixa yakju igen. Detta var för bara 1-2 veckor sedan.

    Någon annan som har detta problem? Eller hört talas om det? Någon som vet var jag hittar yakjuxw igen?
     
    Last edited: 7 feb 2012
  2. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Finns en yakjuxw backup här (4.0.1).

    Men om du redan bytt så kan du ju lika gärna blåsa in en ren 4.0.2 yakju direkt från Google.
     
  3. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Det råkar inte vara som så att du återställt någon backup?
     
  4. Ragowit

    Ragowit Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nej, jag har följt instruktionerna för yakju enligt den låste forumtråden här.

    Tack ogre, ska testa med den och se om det gör någon skillnad.
     
  5. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Ah, det jag menade var att många backuppar appdata osv för att sedan återställa.. Detta kan i vissa fall skapa en del problem med cachefiler.
     
  6. Ragowit

    Ragowit Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Läste i en annan tråd att det kunde vara wifi, så jag testade starta mobilen på jobbet och den gick igång. Men hemma fastnar den i bootloop.

    Blir nog att ha wifi avstängt nu tills 4.0.3 eller något.