Applenojja!

Diskussion i 'Allmänt' startad av wohlin, 2 feb 2012.

  1. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Fascinerande hur mobiler och operativsystem kan frambringa sådana starka känslor hos vissa, hihi.
     
  2. robert3

    robert3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    På vilket sätt är det bra
     
    Last edited: 4 feb 2012
    samster93 gillar detta.
  3. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Folk pratar om att iPhone har gårdagens hårdvara. Visst. Vadådå?

    Jag har en Samsung Omnia 7, med WP7.5. Grafikkrets: Adreno 200. Flyter som en dröm, android med valfri hårdvara är helt enkelt inte jämförbart. Punkt. End of discussion. Hejdå.
     
  4. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Inte en sån big deal nu längre, men när man var student och fick in 1050 kr i månaden så var det ganska trevligt att slippa betala 60 kr för ett tangentbord bara för att man var nyfiken på hur mycket bättre slide var.
     
  5. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    indeed wp7.5 är det nya "iphone" helt sinnessjukt bra os. klart i topp nu.
    Det enda som drar ner det för mig just nu är att det är så förbannat fult :(
     
  6. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    & tråkigt, likt iOS...

    Via Tapatalk.
     
  7. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    ....men mest så jävla fult...
     
  8. gogasos

    gogasos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    IMO så tycker jag Apple är skräp, Jag har liksom gjort det med alla Mac,Apple och sådant
    Vet ej varför... bara gör det.
    För när man tänker efter så har dom definitivt INGA nackdelar förutom priset
    och desutom vill jag kunna fippla med saker jag köper
    mac och apple är för sånna som inte orkar fixa o dona, dom är liksom "Köper,startar,funkar"
     
  9. gogasos

    gogasos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    I APROVE!
     
  10. Blup

    Blup Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det kan vara fult i början, men efter att ha använt det i ca en månad nu kan jag säga att jag inte bryr mig ett skvatt. Det känns bara så naturligt att använda, sjukt smidigt gränssnitt. Man har allt framför sig, behöver inte byta mellan olika homescreens som på iOS och android.

    Android kan vara vackert att titta på, om man kan sin skit och kan "modda". Dvs orginal TW, som används i de flesta telefoner man ser på stan är äckligt fult.
     
  11. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Det som skiljer iOS och winphone från android tyvärr är ju att du måste ändra en hel del för att ens komma i närheten av deras smidighet. Det är det apple vunnit sin mark på, smidigheten.

    Men med ICS börjar iaf android närma sig och jag tror iallafall personligen att just ICS blir den versionen som kommer innebära ett stort lyft när det gäller den biten.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  12. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Va? Är det verkligen så? :eek: Filtrerar de Google-sökningar också på liknande sätt?
     
  13. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Vadå tyvärr? Är ju detta som gör iOS så tråkigt i mina ögon men vill man ha det enklare & tillrättalagt ur box så är ju iOS lämpligare. Valfriheten finns ju som tur är. Mycket ofta jag rekommenderar iOS till personer som jag vet har noll intresse av att förändra något utan bara vill komma igång på en gång.

    Sen så var det en annan sak att vissa androidtillverkare misslyckats med sina stocklaunchers så man i det närmaste är tvingad att byta launcher för att få ett hyfsat flyt, det är inte bra...

    Via Tapatalk.
     
  14. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Vet inte om det är vanligt men frugan gick bet på att hitta lady Gaga på youtube på sin Ipad. Jag gogglade lite på fenomenet & fick fram att det berodde på någon sorts tvist mellan Apple & skivbolaget men det var nog mest gissningar så jag vet inte jag. Blockerat hade dom i alla fall gjort...

    Via Tapatalk.
     
  15. Galaxy44

    Galaxy44 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Tycker nästan att android är ibland mest ungdomsanpassat pga att man kan till exempel ladda ner spel och appar helt gratis utan att google förbereder en kärnvapenattack mot ditt hus. Utan och överdriva så kan man bara byta bakgrundsbild på iOS i designdelen.

    Sent from my MZ601 using Tapatalk
     
    Last edited: 7 feb 2012
  16. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Verkar som att en hel del av er som deltar i denna tråd har erfarenheter av både ios och android så känns som en lämplig tråd att prova i. Måste be om lite hjälp här, helt seriösa funderingar, är ingen "fanboy" av vardera sida... det som passar bäst för mig blir det.

    Har en ipad 2, och har väldigt ofta hört hur en av ios absolut största fördelar gentemot android är app- och spelutbudet. Men hur jag än försöker, googla, youtube, top charts i app store så kan jag knappt finna en enda sak som lockar. Förutom lite slösurf, lite live scores, lite enklare anteckningar samt lite death rally har jag ingen aning om vad jag skall använda den till. Någon som kan tipsa mig om vart jag ska kika för att hitta lite fler använingsområden?

    On topic, svårt att säga vilken som är mest "populär" häromkring, skulle gissa android men tror inte det är överlägset.

    Min egna erfarenhet är att apple-produkter är rejält överprisade gentemot vad man får ut av de, samt att android helt enkelt verkar passa mig bättre. Dock måste man ge en eloge åt flytet i ios, samt batteritiden i ipad2 är imponerande (kanske är likadan för de flesta plattor, ej mkt erfarenhet av de).
     
  17. x10_minipro

    x10_minipro Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Kolla in gameloft på appstore.
    grymma spel.
    Real raciing verkar också fantastiskt.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  18. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    telefoner i all ära där kan man ju debattera hur mycekt man vill.. där gäller nog smak men när det gäller pads... ipad är billig om du jämför med highend android eller iaf inte utmärkande dyr och den presterar ju så sjukt jävla många ljusår bättre så det är pinsamt. Jag har testat en del pads på andorid bar aför jag var sugen på en men i original-utförande är dom fan pinsamt dåliga.. pinsamt!

    Sure jag skulle säkerligen flasha om dom men för den pengen dom kostar och att dom är så jävla kassa som dom är är fan helt oacceptabelt. Det fick mig att helt glömma pad-racet för pad i all ära... meningslös produkt overall.
     
  19. Galaxy44

    Galaxy44 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

  20. Galaxy44

    Galaxy44 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Dubblekärnig 1.0GHZ TEGRA 2, 3G+wifi, 10,1 Skärm + officiella tillbehör... 2190:- Dyrt?