Bankdroid - v1.9.6.4

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av liato, 6 maj 2010.

  1. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Märkte det idag , ska skicka in infon igen

    Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
     
  2. lindahl

    lindahl Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    CrDroid 9
    Telefon 2:
    OnePlus 8T
    ROM:
    CrDroid 9
    Jag ville se mitt sparkonto hos Volvofinans men det gick inte så jag drog ett mail och undrade varför det inte syntes under förenklad inloggning:
    -----------------------------------
    Hej!

    Tack för ditt e-mail!

    Som det ser ut idag så har vi enligt Banksekretesslagen enbart möjlighet att visa sparkonton genom att logga in med sitt bank-id eller sin e-legitimation.
    Jag tar med mig åsikten.



    Med vänlig hälsning

    Volvofinans Bank AB
    Anna Flygring
    -----------------------------------

    Då borde väl inte nåt saldo synas i denna app? :)
     
  3. bjarnevik

    bjarnevik Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har nu kikat på det här, och det verkar som regexpen för att hitta konton inte fungerar längre. Den gamla regexpen är
    HTML:
    "\"></a>\\s*</td>\\s*<td\\s*class=\"cardinfoaligntop\">\\s*<a\\s*id=\"ctl\\d*_fullRegion_mainRegion_CardInformation1_mRepeaterMyCards_ctl(\\d{2,3})_LinkButton\\d{1,3}\"[^>]+>([^<]+)</a>\\s*</td>\\s*<td[^>]+>\\s*<a\\s*id=\"ctl00_fullRegion_mainRegion_CardInformation1_mRepeaterMyCards_ctl\\d{2,3}_LinkButton\\d{1,3}\"[^>]+>([^<]+)</a>
    och numera ska den matcha

    HTML:
    </a>        
    
    
                    </td><td class="cardinfoaligntop">
    
                        <a id="ctl00_fullRegion_mainRegion_CardInformation1_mRepeaterMyCards_ctl01_LinkButton3" title="Kortinfo" class="msmynextjourneyblobnostyle nounderline" href="javascript:__doPostBack('ctl00$fullRegion$mainRegion$CardInformation1$mRepeaterMyCards$ctl01$LinkButton3','')">Kort 1</a>
    
                    </td>
    
                    <td class="cardinfoaligntop">
    
                        <a id="ctl00_fullRegion_mainRegion_CardInformation1_mRepeaterMyCards_ctl01_LinkButton1" title="Kortinfo" class="msmynextjourneyblobnostyle nounderline" href="javascript:__doPostBack('ctl00$fullRegion$mainRegion$CardInformation1$mRepeaterMyCards$ctl01$LinkButton1','')">XXXXX [Kortnummer]</a>
    
    Tyvärr kan jag för lite om regexp för att reda ut vad den borde vara numera. Kanske om liato kan mejla över den HTML-filen han hade till Jojo, så kan jag undersöka vad skillnaderna är mellan dem.
     
    Varazir gillar detta.
  4. freddus

    freddus Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    282
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Verkar vara något knas om man har med tecken(dvs inte bokstäver eller siffror) i lösenord. Tog bort det och då fungerade det direkt
     
  5. kirtap

    kirtap Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det nån som vet om man kan få kapitalförsäkringen på Nordnet synlig? Har flera konton hos både Avanza & Nordnet,på Avanza är det inga problem att se alla konton. Däremot på Nordnet så får jag bara upp det icke aktiva kontot vilket är grymt irriterande på denna i övrigt grymma app.

    Nån som har tips el samma erfarenhet?
     
  6. Fettkeewl

    Fettkeewl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Skulle de kunna fixas att när man ska sätta ut widget även få välja färg på texten? Går inte köra transparent med ljusa bakgrunder..

    Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk
     
  7. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Lägg även ut infon på pastebin och posta länken här så kan fler titta.
     
  8. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Kollat namevaluepairs? Jag kollade lite snabbt och det såg ut som att "ctl01" i varje sträng nu är "ctl00". Testa!
     
  9. frollic

    frollic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    OK, jag var lite för snabb - dölja funkar utmärkt, men sparas inte, dvs nästa gång appen startas så är alla kontona där igen.

    Tillbaka till ruta ett alltså, men alt 1 eller 2 funkar bra för mig ... ;)
     
  10. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Om du klickar på inställningsknappen finns "Göm dolda konton ("Visa dolda..." ifall du redan klickat)" där. Om du klickar på den ska de konton du dolt inte visas. Dolda konton ska texten bli grå för istället för den vanliga vita.
     
  11. woody

    woody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Det kan vara något skumt (d.v.s. en bugg), Samma problem finns rapporterat på ICA-banken https://github.com/liato/android-bankdroid/issues/83. Jag har haft samma problem på coop.

    Jag gissar (mycket spontant) på att kontona ibland hamnar som nya konton i databasen p.g.a. felaktig identifiering.
     
    Last edited: 7 feb 2012
  12. walo

    walo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Problem med Danske Bank

    Hej, jag bytte till Danske Bank för några veckor sedan och bara tre av mina fem konton dyker upp i bankdroid.
    Är det något känt fel med Danske Bank eller bara min mobil som strulat till det?

    Mina två konton som jag har knutna till varsitt mastercard funkar och även mitt tomma depåkonto men mitt sparkonto och även mitt gemensamma servicekonto med sambon funkar inte. Men i Danske Banks egna app så dyker allt upp som det ska och det går tom att föra över pengar där. Är inget special sparkonto utan bara ett vanligt sparkonto så tycker det är lite märkligt..
    Har testat att ta bort Danske Bank och lägga till det igen men utan framgång. Kan det hjälpa att installera om hela appen?
    Tack på förhand!
     
  13. bjarnevik

    bjarnevik Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag förstår inte riktigt vad du menar tyvärr. Vilka name-value-par? Och jag kan inte se några några ctl00 heller tyvärr...
     
  14. kirtap

    kirtap Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen som vet varför man inte kan se värdet på kapitalförsäkringen hos NORDNET?
     
  15. liato

    liato Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    982
    Mottagna gillanden:
    361

    MINA ENHETER

    Helt rätt, jag har försökt att plocka ut unika idn för varje konto men det ser ut som att de ändras för vissa banker ibland.

    Följ stegen i första inlägget så ska jag se om det går att lösa.

    Följ stegen i första inlägget så ska jag se om det går att lösa.
     
  16. pk_fms

    pk_fms Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2009
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nordnet verkar bara fungera med aktiedepå just nu. Jag inte se mitt sparkonto på Nordnet heller

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
  17. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Pröva att ändra:
    postData.add(new BasicNameValuePair("ctl00$ctl01$UsernameTextBox", username));
    postData.add(new BasicNameValuePair("ctl00$ctl01$PasswordTextBox", password));
    postData.add(new BasicNameValuePair("ctl00$ctl01$LoginButton", "Logga in"));

    till:
    postData.add(new BasicNameValuePair("ctl00$ctl00$UsernameTextBox", username));
    postData.add(new BasicNameValuePair("ctl00$ctl00$PasswordTextBox", password));
    postData.add(new BasicNameValuePair("ctl00$ctl00$LoginButton", "Logga in"));

    Funkade det?
     
    Last edited: 10 feb 2012
  18. trulles

    trulles Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har du lån eller annat också hos Danske?
    Danske visar bara de sex första kontona i den ordningen de står på Danskes mobilsida (inte Appen).
    Om det är så får du döpa om kontona med tex. En siffra först i den ordningen du vill ha dom.
    Men logga först in på Danskes mobilsida och se hur det ser ut, för det är därifrån Bankdroid hämtar sininfo ifrån.
     
  19. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Skandiabanken har slutat fungerar för mig sen igår, samtidigt kom det en stor update till deras egna app så jag antar att du behöver kika på det :)

    Förresten jag fick inga notifications på mitt kreditkort där innan när det funkade, är det ett känt problem eller gör jag något fel?
     
  20. e3henri

    e3henri Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag vet inte vad jag gjorde, men nu fungerar det igen iallafall :)