Problem: Random Reboot

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Nalle puh, 22 sept 2011.

  1. Monterat

    Monterat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag har formaterat SD kortet i telefonen två gånger, gjorde ingen skillnad.

    Men dotterns 8 GB SD från en Xperia Mini fungerar smärtfritt i hennes telefon (min gamla) och det är nog aldrig omformaterat sen det var nytt.
    Sent from my GT-I9100
     
    Last edited: 19 nov 2011
  2. realdexter

    realdexter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Jag har haft min S II:a tre-fyra veckor och den har kanske bootat om kanske 2-3 ggr under den tiden. Igår uppgraderade jag mjukvaran i den via kies. Det gick smärtfritt, men idag har den spontant bootat om två ggr.. Inga nya appar installerade på över en vecka, så jag tror knappast det beror någon app. Skumt iaf.. återstår att se om det fortsätter så här.

    Sent from my Galaxy S II using Tapatalk
     
  3. kaka

    kaka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Signerar denna..

    Sambons gs2 har startat om sig vid ett flertaltillfällen bara ett par dagar efter köp.

    I sitter ett .. hrm sandisk 16gb tror jag, vilket inte är formaterat i telefonen eftersom den inte lät mig göra det när kortet var tomt. (om det nu inte gjordes automatiskt vid mount).

    Såg att någon nämnde wifi som eventuell bov i dramat, kan tillägga att omstarterna på denna också hänt med wifi+dir-655 router.
    sannolikt bara ett samanträffande, men tänkte att jag nämner det iaf.

    2.3.5 tror jag versionen läste på luren.

    Kanske det här är anledningen till att galaxy nexus inte har kortplats ;-D o_O /foliehatt
     
  4. moffe

    moffe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Jag har haft 2st omstarter efter 2.3.5... men det var typ 1 vecka efter upgraderingen.
    Efter det har jag inte haft några som jag märkt. Typ en månad eller mera utan någon omstart. Det ända jag gjort är updaterat alla min appar och så.
     
  5. mdeletr

    mdeletr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    I helgen har jag plötsligt fått omstarter minst 3-4 ggr per dag. Inga nya appar installerade.
    Har haft 2.3.5 sen dag 1 den kom ut. Efter det så har jag haft omstarter iaf några gånger i veckan. Men upplevde plötsligt mycket mer i helgen. Plus att den ibland inte lägger på när man avslutar samtal. Måste helt enkelt boota om hela telefonen, skitirriterande.
    Detta kom också i helgen. nu testat att avinstallerat massor av program och tagit ur mitt minneskort för att se om den blir stabilare.
    Funderar allvarligt på att snart överge Android.. Haft Iphone 3g, 3gs och 4 innan och ville ha mera frihet men inte på bekostnad av massa omstarter mm. Inte helt stabil miljö, ICS 4.0 kanske bättre men får se om jag orkar vänta. Annars blir det nog att testa nån WP7 telefon. Haft min S2 sen den släpptes.

    /jonas
     
  6. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 278
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    skumt problem detta. Idag startade polarens sgs2 om sig två ggr å han har formaterat minneskortet i telen.
     
  7. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag har fortfarande problem med detta (som alla andra antar jag). Jag håller iaf koll på denna tråd [Q] Galaxy S2 spontaneously rebooting - Page 11 - xda-developers för att se om det händer nåt. Kanske kommer de in någon smart fan som hittar en lösning. Sjukt irriterande detta. Hoppas Samsung skyndar på ICS och att de fixar problemet. Nåt är lurt iaf.
     
  8. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 278
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
  9. kaka

    kaka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mjo, verkar vara flera problem de "inte har en aning om" fast hela webben är full av poster med användare vars telefoner beter sig på samma sätt..

    Hoppas de inte glömt bort kvalitet och kundservice i "spec-racet" ..:money:
     
  10. Zorkis

    Zorkis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Märkte att jag inte fick random reboots med miui. Men med cm7 fick jag det ibland. Har samsungs 32 gbs minneskort
     
  11. mr wizz

    mr wizz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Man blir helt matt,
    La in tre frågor som berör dessa omstarter till mobil.se när man kunde chatta med Samsung men dom valde att inte ta upp detta.
    Skickade detta vidare till elgiganten nu sedan Samsung skiter i oss..
    stöd mig gärna: Fairshopping.se - Vem bär ansvaret Elgiganten?!
     
  12. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Då har även jag mailat Samsung nu. Jag skrev att jag hade formaterat SD Kortet, återställt telefonen, inte installerat några appar samt provat två andra SD Kort men ändå fått spontana omstarter.

    Skulle va jävligt segt om det är hårdvarufel som en del tror. Hur skulle de kunna vara de liksom? De började ju direkt efter 2.3.5 uppdateringen. Jag pallar verkligen inte skicka in den på lagning. :(
     
  13. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 278
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Samsung Sverige: "Hej Janne, Peter och Jonny! Samsungs egna kvalitetsundersökningar har inte visat några tecken på att telefonen startar om sig själv efter uppgraderingen till Android 2.3.5. Vi rekommenderar den som upplever detta att höra av sig till vår telefonsupport på 0771-SAMSUNG (0771-726 78 64)."
     
  14. DeusHades

    DeusHades Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon som har haft random reboots (med stock ROM och då det inte varit relaterat till SD kortet) problemet som har testat med att installera en custom ROM på en rootad telefon? Har det löst problemet i sådana fall?
     
    Last edited: 29 dec 2011
  15. Blashkyrk

    Blashkyrk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S22+
    Även jag får omstarter 1-3ggr i veckan. Kör 2.3.5 utan Root eller andra moddar.
    Har gjort factory reset men ingen skillnad.

    Efter omboot händer det att desktopen är tom. Alla widgetar och ikoner är borta. Kan inte ens komma åt appdrawer.
    Startar jag då om telefon så kommer allt tillbaka.

    Har bra batteritid med 2.3.5 efter att hittat och tagit bort en app som hade wakelock som fastnade (en datatrafikräknare, kommer inte ihåg namnet).
     
  16. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Du måste avmontera SD från luren, sen kan du formatera.

    Dlink är ju som bekant bara skräp, men just Dir-655 är extra skräp(ig). Många som haft alla möjliga problem med den, då i synnerhet att batteriet laddas ur.

    Finns några som fått ordning på det, finns några prylar man kan stänga av i router setupen. Har postat det här på forumet ett par ggr. iaf(muu, hittar inte fn.)
     
  17. lenti

    lenti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2012
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Detta problem hade jag med Gingerbread 2.3.5 att min telefon startades om random från ingenstans..