ROM: CyanogenMod 9 [ICS 4.0.4]

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Gilgamesh, 3 nov 2011.

  1. micho

    micho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    står på första sidan här som är saxat från första sidan på XDA "- DO A DATA WIPE / FACTORY RESET (otherwise your calendar sync will not work)" :)
     
  2. Dahliz91

    Dahliz91 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Spotify har alltid varit instabil tycker jag. Seg, laggar och FC har jag haft i både TW, CM7 och CM9 regelbundet.
     
  3. Perlisch

    Perlisch Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2011
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Finns det något sätt att göra backup på sms och sånt, kan jag använda titanium backup nu när jag redan är på 4.0.3?
     
  4. Pat

    Pat Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Fix för Gapps

    En liten förfrågan. Såg någonstans att det fanns en fix för google apps filen som jag inte laddade ner. För jag får inte det att fungera. Det blir FC hela tiden. Är det någon som vet vart den filen finns. Sjukt tacksam fall det är någon vänlig själ därute som kan hjälpa mig med det.
     
  5. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    http://www.multiupload.com/2Q3UAJBDEB

    ska dock inte behövas om du flashat V11 av GApps
     
  6. Bazile

    Bazile Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2011
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Jag använder SMS backup+ som syncar alla SMS till Gmail kontot.. Fungerar kanon!
     
  7. fluffen

    fluffen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Bara min mobil som inte vibrerar när man får SMS och samtal när man är i Vibrate Mode? Har testat på både nyaste och näst nyaste builden. En klasskamrat har samma problem, finns det någon lösning på detta eller har vi fel inställningar? Jag har wipat och flashat om allt som går verkligen..
    Tack
     
  8. Avicii

    Avicii Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Funkar inte för mig heller. Fast testa SoundManager (tror jag det heter).
    Funkar skitbra!
     
  9. fluffen

    fluffen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Jag har ställt in så att den ska vibrera när man har den i tyst/vibrations läge och i fulltljud, men vill fortfarande inte vibrera vid sms när man har den på vibration. Ställde du in den på ngn speciell setting eller? Blir riktigt trött på att alla ska tjata på att man iggar dem :P

    EDIT: Här är lösningen :D http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=21904193&postcount=4803
     
    Last edited: 6 feb 2012
  10. pixen

    pixen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hallå bois and girl. :) Tänkte höra med er om det är någon själ här som fått igång cm9 tillsammans med eran S2 att dra ut ljudet/musiken genom external audio? Dvs genom docka man har antingen hemma eller ute i bilen?

    Då inställningen som fanns i föregående android version inte finns med i denna har jag sökt runt en del. Och eftersom 'Car Home' inte heller är med och verkligen helt omöjligt att installera så har jag provat några olika sådana appar från market, utan success.
    Hittande även en app på XDA som hette "SGS dock speaker" och enligt infon skulle den kunna fungera även med S2 och ICS. Men icke. :(

    Vore trevligt att få igång ljudet genom dockan man har i bilen till stereon. :)
     
  11. Lepra

    Lepra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hade stora problem med att min telefon krashade så fort jag skulle ringa eller tog emot samtal. Alltså programmet android.phone.bla bla.

    Insåg dock efter många timmar och ett par tre svordomar att den inte gillar en DPI på 160 vilket är riktigt synd då det är det jag kör... nåväl, vill köra! Nu får det bli 190 vilket är det lägsta värde som funkar. Har inte stött på något annat än telefondelen som rasar vid 160.

    Hoppas det funkar i senare builds för 160 är enligt mig vad den skulle vara.. så novvla fint!

    (Pepparkakor känns rätt gammalt när man fått smak på glass)
     
  12. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Rent generellt så är spotify extremt instabilt för mig också, på SGS2'an har det funkat fint oftast. Men på SGS1'an har det krånglat endel(sannolikt pga. att jag överklockar den mkt mer), kan va helt stabilt i alla möjliga benchmarks och tester men spotify lyckas på nåt sätt krascha luren. I synnerhet när jag håller på och hämta låtar för offline lagring, då är det super känsligt.
     
  13. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    185 i DPI är det lägsta som fungerar, kör med det utan problem.
     
  14. nothingtoxic

    nothingtoxic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    gäller detta även för gps ? för nu har jag testat de 2 senaste + 26jan realease och min telefon får ingen gps signal what so ever men får direkt signal i CM7 även med de tilllagda gps modulerna
     
  15. vitoc

    vitoc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  16. Spaxx

    Spaxx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2011
    Inlägg:
    465
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    När jag körde cm9 för typ en månad sen funkade det skitbra, hittade min punkt på typ 30 sec.
     
  17. Gråtand

    Gråtand Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag kör den releasen och har också problem med GPS. Har provat alla de fyra GPS-filerna som finns på XDA i nån tråd, men det hjälper inte. Körde release 20120110 innan och där lirade det perfekt. Kan det ha något med Kernel eller modem att göra? Kör själv LP6-kernel och KP8-modem.
     
  18. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Jag tror inte Google Navigation fungerar överhuvudtaget på ICS :( Googlade och verkade vara flera med problem dessutom kan du läsa i kommentarna i Market att många med ICS har problem. Navigation är ju i "beta" så de kanske har andra prioriteringar..
     
    Last edited: 7 feb 2012
    vitoc gillar detta.
  19. vitoc

    vitoc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag hittade problemet..

    Har hela dagen googlat efter lösningar för CM9 och S2an.. och olika söktermer med den informationen och inte hittat något alls...

    Så jag måste tacka dig för att du skrev att det var ICS överlag.. Ändrade lite google söktermer, och voila..

    Inställningar > Språk & Inmatning > Text-till-tal-utdata > Ändra till Pico. Så löser man Navigation problemen. Inga krascher längre.

    Nu återstår bara att lösa GPS biten. Någon som har tips där? Min söker o söker o söker, men hittar inget alls! :(
     
    Ozzalbatrozz gillar detta.
  20. nothingtoxic

    nothingtoxic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    då kommer väll det att man måste hitta rätt gps modul antar jag, då jag även testat med Navigon med senaste CM9 och den vill inte heller ger bara att ingen GPS signal hittas men funkar fel fritt på CM7 måste säga att navigon är ganska mycket mer win är google maps/navigation men vad tror man då den kostar lite granna också :)