Problem: Laddar bara när den är avstängd

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av HeretiC, 21 dec 2011.

  1. HeretiC

    HeretiC Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej! Undrar mest om nån/några har haft samma problem.

    Min Galaxy Nexus laddar endast när den är avstängd, samma problem både i el-uttag och när den är kopplad till datorn.

    I samma veva som detta problem började så dyker inte mobilen upp som en enhet i Windows 7. "One of the USB devices attached to this computer has malfunctioned" står det när man kopplar in den.

    Har återställt mobilen
    Prövat annan USB kabel
    Haft batteriet uttaget mer än 10 minuter sen satt in och testat igen.

    Android version 4.0.1
    Baseband version: l9250XXKK1
    Kernel version 3.0.1-ga052f63
    android-build@apa28 #1
    Build Number: ITL41F

    Så endast service återstår, gissar jag?

    Tack på förhand för eventuella svar.
     
    Last edited: 22 dec 2011
  2. Thunder

    Thunder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det där låter som fel på telefonen, testa om du kan få den som DOA från ÅF, jag hade en HTC XE som hade glapp i usb-kabeln, lämnade in den nästan 3 veckor efter att jag köpte telefonen, fick den som DOA via Thephonehouse.
     
  3. HeretiC

    HeretiC Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skulle gissa att Mobil Outlet 381 inte är lika hjälpsamma där.. men skadar ju inte att höra med dom.

    Pratade förövrigt med Samsung 2 ggr, fick då ingen bra bild av deras support då deras anställda pratade väldigt dålig svenska.. jag hade förmodligen otur bara.
     
  4. Thunder

    Thunder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Då kanske det blir lite värre, det var en av anledningarna till att jag väntade och köpte min Nexus när dne kom hit till sverige, och inte en importerad.
     
  5. Biiancca

    Biiancca Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Tyckte jag hade läst om laddningsproblem här någon stans. Min gjorde exakt samma nu, testade olika eluttag och att starta om den. Men helt plötsligt syns "blixten" utan att jag gjorde något. Ska testa i sovrummet igen nu, skumt fel.
     
  6. snapdragon

    snapdragon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nu har min också börjat göra så...
    Jävla skit. Nu går jag ner till telenor så får de byta ut/laga den.
     
  7. HeretiC

    HeretiC Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Helt plötsligt, imorse, började min ladda även när den är påslagen. Skulle skicka in den till Samsung idag för repair. Det har ingen logik alls, jag har gjort all felsökning man kan göra ju. Hade till och med batteriet ute i flera timmar, fabriksåterställt flera gånger, annan kabel etc..

    Nu dyker den upp som enhet i Windows, laddar hur bra som helst. Prövat ta ur batteriet och sätta in igen, funkar fortfarande. Sånt där fel som inte går att förklara helt enkelt.

    Skulle inte förvåna mig om samma skit händer igen senare idag dock..

    Tråkigt, snapdragon:(
     
  8. snapdragon

    snapdragon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja, det är riktigt retfullt. När jag nu äntligen har min nexus. Nu ska det ta ca två veckor för telenor att ta reda på om de eller jag ska betala kalaset. Back to w610i... Riktigt primitivt.

    Tryggt ändå att läsa att fler har upplevt detta. Troligen en känd bugg då... Som de kan fixa(?)
     
  9. HeretiC

    HeretiC Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fungerar fortfarande, och kan inte återskapa problemet. Vill ju inte att detta händer igen om några veckor.

    Och kan ju inte lämna in den på service när den fungerar perfekt nu..
     
  10. HeretiC

    HeretiC Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Trekster gillar detta.
  11. snapdragon

    snapdragon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    "Reparationsdetaljer: Laddat upp telefon med våra laddare och startat den utan problem, kontrollera din laddares funktionalitet.
    retur utan åtgärd"

    Men de testade ju med en annan laddare i butik också. Fungerade inte då. Har den spontanläkt på verkstaden? Mycket märkligt... Hoppas att den funkar när den kommer hem nu.
     
  12. snapdragon

    snapdragon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Så har jag fått tillbaka min nexus... Den funkar perfekt. Utan någon åtgärd. Va fan är detta!? När ska den sluta funka härnäst? Mycket märkligt...

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  13. Trekster

    Trekster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan lägga till mig på listan med folk som har problem med detta. Telefonen vägrade ladda när den var igång, men när den var avstängd blinkade laddningsanimationen förbi då och då. (Svårt att veta om den verkligen laddade eller inte)

    Jag gjorde som föreslagits i länken ovan och pillade lite i USB-anslutningen och nu laddar den igen. Men data-anslutningen via USB känns ganska så instabil så det känns som om det är något fysiskt problem med själva kontakten.
     
  14. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Vilken kabel använder ni? den ni fick med GN eller någon gammal?
     
  15. Trekster

    Trekster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har varvat mellan ett par kablar som kommit med Sony Ericsson-telefoner, sladden som följde med min GN, en random Phonehouse kabel och en original Sony Ericsson bil-laddare. Ingen jättebudget-kabel har varit inblandad.
     
  16. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Och det är samma fel med alla kablar?
     
  17. Trekster

    Trekster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får erkänna att det bara är två kablar här hemma, gissningsvis en SE och en Phonehouse. Det var samma problem med båda. Men redan när jag satte mig i bilen för att köra hem från jobbet var den lite kinkig att ta laddning när jag kopplade in billaddaren, fick plugga i den några gånger innan det fungerade.
     
  18. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Jag har haft problem att ladda min desire med gamla kablar och då är det kabeln som det varit problem med.
     
  19. stjaerndahl

    stjaerndahl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Samma problem har nu uppstått för mig. Ibland går det ladda den via eluttaget och funkar inte det sätter jag in den i datorn och då funkar det där, men nu måste jag stänga av den för att den ska laddas.

    Har någon skickat in sin mob och fått den åtgärdad på något vis eller har det löst sig av sig själv?

    Jag använder original laddaren men har även testat min gamla N1 laddare med samma resultat.

    Sjukt störande!
     
  20. Purren

    Purren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har problemet beskrivet i denna tråd men jag märker att många gånger är börjar den inte ladda när jag trycker in sladden, utan måste då dra ur sladden och trycka in den ett par gånger till att den börjar ladda.

    Det är då inte fel på laddkabeln då jag testat med flera. Troligen något fel på usb-porten.