Fråga: Telefonen tror att den laddar hela tiden?(finns det en lösning?)

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Lindstromer, 2 feb 2012.

  1. Lindstromer

    Lindstromer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vet att flera av er har haft samma problem som jag upplever med min Galaxy Nexus, nämligen att den tror att den är på laddning oavsett om sladden sitter i eller ej. Det glappar dessutom till och från så att skärmen är konstant tänd i princip.:cry:

    Ni som har lämnat in den för detta, har ni fått den servad eller har den bytts ut(DOA eller liknande)? Är mest intresserad då jag hört en del tråkigt om folk som fått tillbaka telefonen i samma skick och tänkte kolla om det löst sig för någon eller om man ska försöka fixa det själv.:(
     
  2. Purren

    Purren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Upptäckte samma sak idag. Har inye märkt något innan jag uppdaterade till 4.0.2,men när jag kollat på nätet säger dom att det är ett hårdvaruproblem? Hur gjorde du?
     
  3. Kindis

    Kindis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har råkat ut för samma sak och fick då starta om. Sen laddade jag en annan telefon från HTC med samma laddare och när jag tog ur så trodde den att den fortfarande laddade. Sedan har även min Omnia 7 reagerat på precis samma sätt. Slutat att använda kabeln som följde med och har inte haft problem sedan dess!

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
    Lindstromer gillar detta.
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det där verkar vara ett skönt nedärvt fel från SGS 2. Finns en uppsjö trådar om det problemet :(
     
  5. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Det här har säkert inget med saken att göra, men sedan jag bytte till min kabel jag använde med min LG så har jag inte haft några problem med att skärmen tänds och släcks. Min nexus skärm började tändas i tid och otid med orginalkabeln och till slut så slutade den ladda helt med den kabeln..

    Detta var ju helt klart kabelns fel och för mig fungerade ett kabelbyte.. Mina problem uppstod som sagt endast vid laddning, noterade aldrig ifall den bråkade efter jag tagit ur laddaren tyvärr.
     
  6. Purren

    Purren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Finns det någon lösning?
     
  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    ja lämna in den på service
     
  8. Dellblod

    Dellblod Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    580
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Gäller detta alla Galaxy telefoner, dvs måste man byta ut sin laddare? Är det samma gällande usb-sladden?
     
  9. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    i regel är det usbporten som är kass så det brukar vara service som gäller.
    Om det nu är ikonen att telefonen laddar hela tiden när den inte gör det.
    port + fel på modermodemet så att säga ;)
     
  10. Purren

    Purren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Finns det någon bra guide på hur man backar upp hela telefonen och nollställer den innan inskick?

    Får man en ny mobil i handen eller måste man invänta reparationerna? Hur lång tid kan det ta?
     
  11. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    min sambos bror är den senaste i ligan som skicakde iväg sin... det tog väl en 2-3 veckor som vanligt.
     
  12. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Backup via SDK funkar utmärkt.

    Sedan är det bara att fabriksåterställa, och eventuellt flasha stock samt låsa bootloader. Finns toolkits och guider för detta.
     
  13. alexandern

    alexandern Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    samma för mej, skärmen tändes i tid och otid, trodde att den laddade (även fast inte laddaren satt i) inte haft problem längre sen jag börjat använda en annan usbkabel än den som följde med
     
  14. Lindstromer

    Lindstromer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Fick äntligen tag på min originalladdare(som jag förväxlade med en kompis SE-laddare). Det fungerar klockrent sen jag började köra den igen så problemet löste sig smidigt!:)

    Tack!:D
     
  15. MathiasM

    MathiasM Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    2 133
    Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Suck, då blir det serive på min mobil :( kommer sakan den...
     
  16. Stal

    Stal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Se till att rengöra USB-porten och kolla så att den inte har ärgat. Min vägrade friman ta på garantin eftersom man påstod att min port var skitig och börjat rosta så där ville man ta betalt, ca 850kr.
     
  17. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Jag löste detta genom att jag tog en pincett och böjde upp laddningspinen lite ._.
     
    tophe gillar detta.
  18. MathiasM

    MathiasM Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    2 133
    Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Min GN skickades in igår på Service... Ingenting hjälpte... Nu kommer jag få vara utan min ögonsten upptill 3 veckor... Dammade av min Legend igår och drog igång den.. Men lyckas fan inte att roota den.. Jävla skit enhet är vad det är...
     
  19. CJ954RR

    CJ954RR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Problemet är att det har blivit en kortslutning i USB-porten. Det är väldigt små avstånd mellan benen på den kontakten. I mitt fall berodde detta på att jag hade fått fukt i min vilket gjorde att det började ärga och skapade en kortslutning. Om man har tur så sker det emellan pinnarna som är på "utsidan" av kontakten, då kan man lätt göra rent det själv med att peta eller borsta bort det.

    Har man otur, som jag, så har smutsen, fukten eller ärgandet skett inuti kontakten, som i mitt fall, eller på baksidan av kontakten där den löds på kretskortet. Jag har jobbat med att laga elektronik i 12 år och har mycket god lödvana, men det hjälpte inte ändå. Det är sjukt svårt att åtgärda dessa kort och eftersom det är flex (mjukt) kretskort så går det lätt sönder när man ska försöka reparations-laga det.

    Eftersom mitt var fuktskadat (och det är säker dom flesta som har råkat ut för detta, det krävs inte mycket fukt för att det ska börja ärga, och det sker inte med en gång. Skadan kan uppkomma långt senare) så bestämde jag mig för att laga mitt själv. Jag tänker inte betala en firma 1500-2000 spänn för något jag kan göra själv.

    Beställ ett nytt kretskort över internet, mitt beställde jag ifrån en svensk butik så det landade på 400 spänn med frakt. Men det går säkert att hitta billigare på E-bay eller liknande. Öppna telefonen (det finns instruktions-videos på nätet och det är enkelt!), bytt kretskortet och se glad ut. Jobbet tog knappt 15 minuter att göra.

    Skulle lägga upp en bild på hur kortet ser ut men det är forumets bild-restriktioner är ju ett skämt.

    Dessutom ska ni inte behöva göra backup på telefonen för den hårdvaran som byts ut har inget att göra med telefonens minne eller lagringsutrymme och dom ska inte ens behöva reseta telefonen för att testa den.
     
  20. CJ954RR

    CJ954RR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER