Problem med din S2? Lösningen kan finnas här!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av goa200, 19 maj 2011.

  1. Dercie

    Dercie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2011
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Japp den är original. Skulle tro det, hur vet jag om den är uppdaterad eller ej?
     
  2. RoseN-95

    RoseN-95 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Bara att koppla in den i datorn och starta KIES så ser du :D
     
  3. nimbe

    nimbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    iPhone 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    iPhone 6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Stock
    Platta:
    iPad Air
    Hej kompisar,

    Jag har ett litet problem.
    Min S2 får för sig att sporadiskt starta om. Ibland några ggr om dagen, men oftast bara ett fåtal ggr i veckan. Nu i natt var det nog rekord med tre omstarter.

    Någon som sitter på en lösning eller felorsak? :)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  4. Tsukasa-san

    Tsukasa-san Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Om du har ett minneskort i mobilen pröva att köra utan ett tag.
     
  5. -ix-

    -ix- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Jag upplever exakt samma sak! Har inte brytt mig så mycket eftersom det varit så sällan, men igår....jäklar vad den höll på!

    Ska testa det där med minneskortet. Mitt är fullt, så det kan mycket väl hänga ihop. Har även för mig att vissa trott att det hängt ihop med automatisk uppdatering av appar. Får väl testa ett stänga av det också.

    Säg gärna till om du kommer på något!
     
  6. nimbe

    nimbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    iPhone 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    iPhone 6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Stock
    Platta:
    iPad Air
    Jag har ett 32gb's kort.
    Ska radera lite filer på det idag och se om det gör någon skillnad.
    Hjälper det inte ska jag testa köra utan någon dag.

    tack för tipset !
     
  7. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Har senaste veckan fått strul med att batteriet töms rekordsnabbt. En titt under 'Batterianvändning' ger följande information:

    http://db.tt/EoqqWkOo
    http://db.tt/ziivBjiq
    http://db.tt/lZP6LBqv

    Kör med Speedmod-kernel, i övrigt original. Har provat Siyah och NEAK-kernel med samma problem.

    Vad kan det vara?
     
  8. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Någonting håller din telefon vaken... Stäng av mobilen och ha batteriet ute i några minuter... Starta om och se om det hjälper. Annars får du felsöka vad som håller mobilen vaken (att den inte går ner i Deep-Sleep)...
     
    grief gillar detta.
  9. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    grief gillar detta.
  10. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Tackar tackar! :)
     
    S-Droid gillar detta.
  11. Hoppetossan

    Hoppetossan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag har ett problem med min S2 som får mig att vilja kasta ut telefonen genom fönstret, köra över den med en lastbil och sen stampa på den tills den blivit till pulver.

    Rättare sagt har jag haft MASSOR med problem med den om som jag fått googla mig till för att lösa men detta problemet hittar jag inget svar på.

    När jag använder mitt blåtandsheadset (jabra extreme) så kopplar telefonen ljudet till headsetet men inte micken. = Jag hör folk jättebra men de hör inte mig för telefon tar istället upp ljudet från micken på telefonen.

    Det är inte headsetet det är fel på för jag har inte detta problemet när jag använder det med min Iphone.

    Androidverison 2.3.5

    Jag löser problemet med att trycka på headset i samtalsalternativen så att headsetet kopplas ur och sen trycka på det igen så att headsetet används igen. Då funkar det.
    Problemet kommer ALLTID när någon ringer TILL mig oavsett om jag svarar på telefonen eller på headsetet. Problemet kommer IBLAND när jag ringer ut.

    Någon som har haft liknande problem och hittat någon lösning?


    Undarar även om någon vet om det går att lösa en grej med mejlprogrammet.
    När jag läser mail skulle jag vilja kunna vrida telefonen för att få fullbredd på mejlet. Men istället får jag upp En kantlist med alla mejl och mejlet blir ännu mindre. Min man som har den gamla modellen (S) har inte samma uppbyggnad på mejlen utan har en mycket bättre version.
     
  12. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Tjenare allihopa! :)

    Har ett litet problem! 3G går sjukt segt på mobilen, och det beror på att "Fast Dormancy" står som "Enabled" som standard på SGS2, och Tele2 som jag nu har, har inte stöd för Fast Dormancy! Så därför stänger jag av det genom att skriva in (i dialern) *#*#9900#*#* och sedan "Disable Fast Dormancy"...

    PROBLEMET är att när jag klickat på Avsluta så hoppar den ibland tillbaka, alltså sätter på Fast Dormancy igen... Ibland efter 1 minut, ibland efter någon dag! Är det någon som har en lösning på detta? :)
     
  13. nimbe

    nimbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    iPhone 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    iPhone 6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Stock
    Platta:
    iPad Air
    Uppdatering,
    Jag raderade en massa skit på minneskortet, flyttade ett gäng apps från minneskortet, och raderade en hel hög med apps. Det verkar faktiskt som att det gjorde susen. Inga omstarter hittills. Känns rätt skevt att man inte ska kunna nyttja minneskortets fulla kapacitet utan att något ska balla ur. Vi får hoppas att det blir en förbättring nu när ICS kommer.
     
    -ix- gillar detta.
  14. gza

    gza Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hallå grabbar o damer.
    Min s2 börjar gå mig på nerverna nu.
    Ibland, oftare och oftare, när jag trycker på home knappen så hamnar jag i voice command. Jag behöver alltså inte trycka två gånger som man borde utan bara en gång.
    Jag hittade på nätet att man kunde avbryta röstkommando processen. Men de som händer efter det är att istället för att komma till voice command så skall jag acceptera villkoren för att använda voice command, alltså installera det igen.
    Säg att de finns nån go lösning på detta. Börjar bli extremt irriterande.
     
  15. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Kanske inte så lätt att veta, men detta har varit uppe hundratals gånger innan, och beror vanligast på smuts i USB-kontakten! Pröva att rengöra inuti där med en liten mjuk borste eller någonting! Hoppas det löser sig!
     
  16. gza

    gza Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Förstår inte hur usb kontakten kan ha något att göra med mjukvarufel men jag skall testa detta. Tack för svaret
     
  17. oxpo

    oxpo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Att USB-kontakten kan ha med detta att göra, är för att telefonen tror att den sitter i en docka, och därför drar igång Voice Command med ett enkeltryck.
    Det har också sagts tidigare att man kan försöka "bryta upp" plattan i kontakten, upp mot skärmen, men något "icke strömledande" (plast, trä). Men jag tar inget ansvar för det ;)

    /oxpo
     
  18. S319

    S319 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Här lite problem med fruns SGS II, den stänger av sig lite sporadiskt. Hon har inte många appar installerade och minneskortet är nästan tomt bara lite bilder. Letade efter uppdateringar till telefonen, nen men hittade inga. Finns det några standard åtgärder förutom att rensa minneskortet, ta ut batteriet en stund och fabriksåterställning?

    Tacksam för svar :-)
     
  19. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Är det någon mer än jag som har problem med att telefonen/android stänger av program av sig själv även fast det finns massor av utrymme kvar?

    Exempel: jag spelar reckless racing och när jag ej kan/vill spela mer så trycket jag på hemknappen istället för att stänga ned programmet. Detta skall naturligtvis leda till att jag lätt kan komma åt spelet igen utan att behöva starta upp det från början.

    Men när jag håller in hemknappen och går in i "taskmanager" så är spelet inte med i listan längre. så jag måste nu starta upp spelet på nytt igen och jävlas.

    Jag hoppas ni förstår vad jag menar och jag hoppas att det inte är något fel på min mobil och att någon sitter på ett svar:-)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  20. HåGe

    HåGe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Även jag har ett problem som så många andra här att min telefon hoppar in "voice talk" utan att dubbelklicka på home-knappen. Även billäget startas i samma veva.
    Det är dock inte det enda problemet jag har, utan när jag stänger av den så inträffar samma sak som på den här videon:http://www.youtube.com/watch?v=Sfg5lPCahCk

    Någon som vet vad felen kan vara?