Fråga: Det där med batteritid

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av look2, 9 feb 2012.

  1. look2

    look2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Hur länge är egentligen normalt att batteriet räcker? För mig räcker det ca 12 timmar när jag inte använder telefonen. Laddar på natten, och tar ut laddaren ca 6:00 när jag kommer hem runt 19:00 är batteriet slut, även om jag inte använt telefonen, inte ens pratat i den. Så jag funderar på om det är normalt, eller om jag ovanligt mycket saker igång...

    Det som brukar vara igång är wifi, när jag är hemma och på jobbet, annars är den avstängd. Sedan har jag data sync ständigt på slagen och syncar Gmail och active sync via push.

    Finns det någon bättre app än androids original för att se vad det är som suger ur batteriet? Eller är detta normal förbrukning? Kan det bli bättre med någon custom rom?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  2. Groof

    Groof Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    12 timmar känns ganska lite om du verkligen inte använder telefonen alls under dagen. WiFi och data sync drar dock en del batteri om de ständigt är påslagna så vitt jag vet.
    Appar kan jag inte mycket om, men jag kan alltid rekommendera Samsungs starkare batteri. Mobilen blir lite tyngre, men ger batteritiden en liten boost.
     
  3. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    12 timmar utan att använda telefonen är inte normalt. Det måste vara nån process som hindrar processorn att gå ner i deep sleep.
     
  4. rile

    rile Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    pröva ha wifi avstängt en hel dag. Jag har alltid haft bra batteritid när jag är hemma och så men på jobbet så drogs hela batteriet ut på runt 10-12 timmar, och då hade jag bara kollat klockan och lite spotify på den. Men sen jag började köra på 3g istället för wifi på jobbet har jag runt 80% batteri kvar. klarade tillochmed en hel dag till på batteriet.

    Kan också påpeka att i batterianvändning stod det att det var android system som drog batteri inte wifi.

    wifi drar inte så mycket när jag är hemma för jag har bara en trådlös AC hemma, på jobbet rör jag mig endel så den måste ansluta till ny AC helatiden.
     
  5. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    wifi kan dra massor om den kopplar upp sig mot mysko wifistationer... Vissa D-Link t ex suger ut batteriet på några timmar.
     
  6. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    när jag är hemma och uppkopplad mot wifi (tp-link router) drar telefonen väsentligt mycket mindre batteri, så det kan vara bättre än 3g också :)
     
  7. look2

    look2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Kollar man i den "inbyggda" batteriappen så är den android os som drar absolut mest batteri. Skall testa en dag att köra med wifi avstängt.
    Har även tasker installerat, bla så sköter den om wifi skall vara på eller av, med hjälp av cell near. Den kollar i min kalender efter möten och ställer telefonen automatiskt i ljudlös och lite sådanna saker också. Kan det vara det som gör att batteriet tar slut så fort?
     
  8. rile

    rile Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    som jag skrev så håller även mitt batteri skit bra hemma på wifi men jag tror det är just när den måste byta access point som den inte går ner i sleep
     
  9. look2

    look2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Verkar inte som wifi gör någon jätte skillnad. Har haft det avstängt senaste dagarna, men fortfarande kass batteritid.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  10. -ix-

    -ix- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Ladda ner BetterBatteryStats, så kan du se vad som orsakar wake lock.
     
  11. GammelGreggan

    GammelGreggan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har också problem med kort batteritid. Jag skall testa BetterBatteryStats och se vad som drar mest ström.

    Ni som köpt det större batteriet med 2Ah, ger det stor förändring i batteritid? 20% säger inte så mycket, viktigare är ju upplevelsen.
     
  12. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Öhh det är väl just det 20% gör, säger mycket... Upplevelsen? Vadå för upplevelse? Det känns precis likadant som med det "lilla batteriet" bara att det räcker 20% längre. Så får du 10 timmars batteritid med lilla så får du 12 med det stora med samma användning. Enkelt.
     
  13. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Jag är positivt överraskad efter snart en vecka med sgs II ang bland annat batteri tiden.. sen senaste laddnigen så har den nu varit på 20 o en halv timme och har 31 procent kvar. Har som vanligt ringt några samtal o messat mycket samt kollat fb en hel del. Har synk på fb o mailen. samt wifi på. Avsevärt bättre batteri än arc s som jag hade innan.
     
  14. deliverance

    deliverance Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    401
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Info:
    Nova launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Platta:
    Z3 compact tablet
    Mitt batteri brukar hålla 18-40 timmar och då brukar skärmen ha vart på mellan 2.5-4 timmar.

    Så om du inte använder mobilen så ska batteriet utan problem räcka ett dygn om inte två.

    Skickat från min SGS2:a via Tapatalk
     
  15. orcophant

    orcophant Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2011
    Inlägg:
    829
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    nu har jag haft igång luren i 53 timmar och har 20% batteri kvar. skärmen har varit på i drygt 2 timmar av de 53.
    jag är mer än nöjd :)
     
  16. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Till er som har root så kan jag rekommendera kerneln phenomenal (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1351191). Med denna får jag ut 6-7 skärmtimmar.

    En annan sak jag märkt hjälper mitt batteri är att låta den ladda mellan 30-60 minuter extra efter att den säger 100%.
     
  17. look2

    look2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Testade att köra ett par dagar utan wifi igång, men den räcker iallafall knappt mer än en arbetsdag, ca 12-13 timmar... Skulle gärna vilja vet vad det är som drar ut batteriet såpass, eftersom det verkar som att min drar ovanligt mycket...

    I morse så gick jag hemifrån runt 06:50, hoppade på tåget.
    Surfade ca 30 min och sedan lyssnade jag på stremad musik med tunein i ca en timme. När jag kom till jobbet så var batteriet nere på 16%
     
    Last edited: 14 feb 2012
  18. rille76

    rille76 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    hej. har du senaste uppdateringen?
     
  19. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Ja, något är fel. Skulle göra några factory resets på den eventuellt lägga in en annan ROM.
     
  20. deliverance

    deliverance Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    401
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Info:
    Nova launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Platta:
    Z3 compact tablet
    testade att installera senaste version 4 extreme, är det samma som du använder?

    Skickat från min SGS2:a via Tapatalk