Batteritid

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av apache54, 30 jun 2011.

  1. Piko71

    Piko71 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Mycket intressant teori, måste undersöka det också!

    Har du köpt det via Amazon?
     
    Last edited: 6 feb 2012
  2. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Nix! Köpte via ebay.

    När jag läser den här igen
    Så får jag dock intrycket att det är fel på själva laddaren. Om jag fattar meddelandet rätt så ska man inte använda den medföljande laddarens usb-port för laddning.

    Jag läste nog lite slarvigt först. :P Jag har inte använt laddaren själv, hittar den inte just nu så jag kan inte kolla hur den ser ut. Jag har hela tiden laddat battriet när det sitter i luren via dess usb-uttag, antingen mha lurens originalladdare eller via datorn.
     
  3. Piko71

    Piko71 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    OK! Det förklarar varför fick du inte detta brev. Den var skickat från Amazon.


    Egentligen gäller det själva USB - porten för att jag använder laddare att ladda ett batteri i den och det fungerar mycket bra.

    Men det känns lite konstig att ingen annan fick brevet.
     
    Last edited: 7 feb 2012
  4. antstrm

    antstrm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Efter en dags normalt användande räckte mitt batteri 14 timmar(har 7% kvar nu?.
    Känns för dåligt.. och då Har jag lägsta ljusstyrka
     
  5. caesar

    caesar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har under några laddningars tid använt "Sensation Extended"-batteriet, dvs samma batteri som för Sensation XE. Är ju några extra mAh att hämta där. Tycker det funkar bra.

    Är hyfsat nöjd med originalbatteriet med dagar då jag ringer och använder mycket exchange mail etc så är det precis att det räcker en dag. Nu hoppas jag få lite mer marginal med det nya batteriet.

    Någon mer som bytt till XE-batteriet?

    Mvh
     
  6. Eraiser

    Eraiser Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Iphone 6S
    Platta:
    Sony Z2
    Har också beställt ett XE batteri, ska bli kul å se om de gör nån skillnad. Återkommer när jag hunnit testa det ett par dagar :thumbup:
     
  7. magnutz

    magnutz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Köpa batteri

    Så, vad rekommenderar ni? Jag är sjukt less på originalbatteriet. Det håller inte för en dags användande. Använder juicedefender.

    Lägger på laddning på natten. Plockar den 100% ca 06.20 och när jag kommer hem på kvällen är batteriet slut. Fullkomligt jävla odugligt.

    Nån som fått 24 timmar eller mer ur sin Sensation med något annat batteri? Helst inte nått Ebay-trams då.
     
  8. magnutz

    magnutz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  9. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo du har alldeles rätt utom angående "ebay-trams".... Anker-batteriet är mycket bra. (sen visst är sedan ebay en soptunna av skräp men det handlar mer om att vara upplyst angående vad som funkar)

    Sen visst kan man få batteriet att räcka mer än 24 timmar.... med senare romar !!

    Sparka in dörren hos HTC och klaga istället...

    http://www.htc.com/se/help/htc-sensation/

    Längst ner till höger !!

    Ju fler som klagar desto bättre !! Att skriva av sig här ger ingenting !
     
  10. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Har en vanlig Sensation har köpt ett anker batteri har inte installerat fler appar. Jag använder den vanliga laddaren inte via datorn.Tog ur den kl 09.00 --18.30 va batteriet helt slut 10 min samtal o 11 sms.Innan jag fick anker batteriet pratade jag med Support o kunde gärna ringt till nåt annat .Dom förstod inte problemet;)
     
  11. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo men jag skrev ju att "dörren skulle sparkas in"....:teeth:

    Sämre support än HTCs får man leta efter.... Microsoft kanske...:P
     
  12. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    jag menade samma sak om HTC support kanske samma folk som i microsoft:). Men va ska man göra åt batteritiden är ju rena skämtet o speciellt ankerbatteriet lika dåligt som orginal fast jag själva telefonen är kanon......
     
  13. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Jag har ett ankerbatteri, laddar luren när jag sover och har normalt över 70% kvar när jag pluggar in den.

    Min normala användning är minst 2-3 timmars musiklyssnande, sammanlagt nån halvtimmes samtal, 5-10 sms, kollar nyheter några gånger/dygn, kollar lite forum, flashar något, spelar nån timme. Jag använder inte några strömsparfunktioner, använder inte heller juice defender eller liknande. Den är uppkopplad trådlöst större del av tiden och jag kan inte låta bli att pilla på den så att skärmen är igån däremellan. :P

    Har en känsla av att batteritiden ökat mer och mer efter dom senaste uppgraderingarna. Vet inte riktigt om det beror på den nya firmwaren, ICS eller om det är Baad som är fenomenal på att optimera rommen.
     
  14. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo..... med ICS är det mycket bättre.

    HTC kör ju enbart med "Bagdad Bob"-tricket och lossas som det regnar.....:P
    Snubbarna i första linjens support läser ju bara upp vad som står på supportskärmen !

    Så "sparka in HTCs dörr" på Måndag.... riktigt arga kunder biter !
     
  15. magnutz

    magnutz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sådär. Nu har jag köpt ett Anker-batteri för $35 (inkl frakt) via Ebay. Hoppas på bättre fart. Annars måste jag väl roota eller vad det nu heter...
     
    Last edited: 26 feb 2012
  16. magnutz

    magnutz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vilken rom kör du? Är helt okunnig på området. :o
     
  17. matkoh

    matkoh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hmmm.

    Mitt batteri (Anker) räcker i 60 timmar utan problem, innan service hos Anovo så räckte det bara 15 timmar. Så något "bra" gjorde dom, enligt följesedel så uppdaterade de bara firmware.
     
  18. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Jag kör insertCoin 4.6.1 för tillfället. Jag har egentligen inte haft några problem med batteritiden sen jag bytte till Anker, men med ICS så är det alltid massor med kräm kvar, den klarade sej 2 dar när vi var utan ström för ett tag sen.
     
  19. trx182

    trx182 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Hur mkt använder du mobilen då? Vad använder fu? Vilket schema i JD? Kör med JuiceDefender plus, enligt den håller den igång min mobil 2,25 längre än vanligt. Egengjort schema.

    Jag plockar den på morgonen (07:10) och ligger på 15-25% på kvällen, laddar på natten när jag sover. Fullkomligt jävla godkänt då den håller hela dagen, och jag använder mobilen -väldigt- mkt, och laddar på natten då jag sover som sagt.

    Har aldrig förstått varför folk klagar, det är en smartphone.... Skärmen är stor och drar mkt energi. Det är en minidator som är gjord för att användas. Om man vill ha en mobil som räcker 2-3 dagar köp ingen smartphone, åk till tippen och hämta en 3210 :)

    CoinInserted med min HTC Sensation XE med Betats Audio via Tapatalk
     
  20. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Intresserad av att köpa ett större batteri till min Sensation. Vilket batteri har folk köpt här och som fungerar bra? Funkar det med vilken 5V laddare som helst? eller måste man ha nån specialladdare som följer med batteriet?

    Någon som har några generella tips hur jag kan förlänga min batteritid?
    Jag har aldrig igång mobilt nätverk eller wifi eftersom då drar strömmen slut på någon halvtimme eller liknande :) trist tycker jag. Men det kanske är så för många?

    Varför tillverkar man inte ett batteri som verkligen håller länge? Jag menar telefonerna har ju en hel del strömkrävande elektronik. Som användare vill man ju inte vara beroende av sin laddare stup i kvarten bara för att man vill surfa runt på telefonen o lite sånt. Jag är dörädd att jag ska vara utan batteri på morgonen så inte alarmet startar :) har hänt 2 gånger redan haha så sen dess är laddaren alltid i på kvällen :)

    Tips och tricks mottages!