Cyanogenmod 7.1

Diskussion i 'Desire Z' startad av Jodel, 17 jan 2012.

  1. Jodel

    Jodel Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har precis rootat min telefon och lagt in Cyanogenmod 7.1 Flyter på riktigt bra och har dessutom gett mig lite extra batteritid. Det finns dock några saker som jag stör mig lite på.

    Det första är den inbyggda dailern. Jag vill att den som i Sense skall söka i telefonboken samtidigt som man matar in nummret. Jag har bytt till Go Dailer som i detta fallet fungerar riktigt bra. Problemet är att jag inte lyckas få den till att ta över alla funktioner. Tex vid missat samtal så tar den inte bort det missade samtalet utan det ligger kvar när nästa person ringer, Någon som vet hur man löser det?

    Det andra är att jag kör min jobbmail på telefonen. Detta kräver lösenord. Detta gjorde den även på sense, men där kunde jag köra appen extend lock time för att bara behöva skriva in lösenordet en gång i timmen. Nu behöver jag göra det direkt som telefonen har låst sig och dessutom efter varje samtal.

    Någon som har några bra svar på dessa frågor?
     
  2. Qdroid

    Qdroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. Hunnert

    Hunnert Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det där är, som jag förstått det, någonting som kom med Gingerbread, då android inte längre tillåter tredjepartsapplikationer (icke-systemappar) att rensa i notifications. Den bästa lösning jag fann på detta är att helt enkelt göra om appen till en systemapp (fungerade iallafall till min (nya) favorit, exDialer) Titanium backup tex kan göra detta, finns säkerligen andra appar som kan fixa detta också. Är dock inte säker på att alla dialers kan hantera att vara systemapp...
    Några dialers har också stöd för en app som heter "Notigo" som ska kunna lösa detta problem, jag har inte provat själv dock.
    Lycka till!