Hur får jag bild på mig i mina sms trådar?

Diskussion i 'Blade' startad av wroom, 14 feb 2012.

  1. wroom

    wroom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag hållt på jävlats som fan men jag får inte till det. Jag vill att det ska synas även en bild på mig i ikonerna i mina sms trådar. Jag läste i en tråd här att det bara var att göra en kontakt med sitt telefonnummer och lägga in en bild där. Men det funkar inte för mig. Har testat lagt en på telefon som inte är synkad med gmailen, en som är det och även en på sim kortet fast den kan man ju inte lägga in någon bild på. Men hur jag än gör så hjälper det inte.

    Så hur fasen gör man?!
     
  2. wroom

    wroom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen alls som har nåt tips?

    Läste lite att det kanske kunde bero på att telefonen inte känner igen mitt nummer. Går jag in på mina inställningar/om telefonen/status. Så står det Okänd under Mitt telefonnumer. Det borde man väll kunna ordna på något vis??
     
    Last edited: 15 feb 2012
  3. freddan83

    freddan83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag kör ics, går in i personer-appen, editerar "Jag"-profilen, sätter en bild och sen får jag den i sms-appen...
     
  4. solhasse

    solhasse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Du kan lösa detta genom att installera handcent SMS från märket. Då får du en snygg sms-stil också :) Det är bara at trycka på sin bildicon i appen och lägga till sin bild.
     
  5. joppaN

    joppaN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    jag skapade en kontakt med mitt eget nr å lade till en bild på mig där å de funka ;)
     
  6. wroom

    wroom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du menar alltså kontakter? Eller är det någon speciell app för konakter du menar? Det du beskriver annars det är exact så jag har gjort. Men jag testade iaf och laddade hem ICS Launcher, var det den du menade? Men det hjälpte iaf inte.
     
  7. wroom

    wroom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo iof, men jag vill få det att funka i standardappen.
     
  8. wroom

    wroom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men ååå vad irriterande. Tro varför det inte fungerar på min. Om du går in på inställningar/om telefon/status syns ditt telefonnummer där då? För mig står det okänd. Jag undrar om det kan ha med saken att göra. För om inte telefon känner av mitt nummer så kanske det är det som är problemet? Skulle vara intressant och veta hur det ser ut på din lur.

    Har du skapa din kontakt på telefon eller i gmalkonton och har du smarat den som jag eller i annat namn? Har du skrivit in något annat intressant i kontakten som kan bidra till att telefon ska fatta att det är du som är du??
     
  9. JTK-Power

    JTK-Power Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2011
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag fick det och funka på så vis att jag har CM7+ och gick in på samtalsinställningar / ytterligare inställningar skriver i mitt nummer, efter det så skapa jag en kontakt med mitt namn och la in en bild och där efter funka det.. Jag vet inte om andra roms har "ytterligare inställningar" i samtals inställning som CM7+ har,
     
  10. joppaN

    joppaN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    på samma sätt har jag fått de å funka, tror de är bara cm7 som har den inställningen men de värkar som att om man byter rom efter att ha lagt till sitt nr med hjälp av cm7 så finns de kvar. de gjorde det för mig med när ja flashat Swedish snow.. :P
     
  11. freddan83

    freddan83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Mitt nummer står inte där, svårt när jag kör 4.0 men kontakten "jag " fanns redan, la in mitt nummer och en bild sen fungerar det
     
  12. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Inställningen görs på sim-kortet så har du gjort det en gång så är det där även om man byter rom.

    Vissa gamla vanliga telefoner kan också ändra det så om man har en sån så i med sim-kortet i den och ställ in numret och sen tillbaka till bladen.
     
  13. wroom

    wroom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men om jag skapar en kontakt på sim-kortet kan jag inte lägga in någon bild :ehm:
     
  14. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Alltså inställingen för eget nummer görs på sim-kortet. Så att numret syns under inställningar/om telefon/status.
     
  15. Secuthor

    Secuthor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Cubot Cheetah

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Cubot Cheetah
    det funkar utmärkt att skapa en kontakt med ditt eget mobilnr, sen lägger du en bild på din kontakt och vips det är klart...det funkar så på min bladet..
     
  16. Skarek

    Skarek Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Man måste dels ha en kontakt med nummer och bild. Sen måste även ens eget nummer vara angivet på SIM-kortet, (inte som kontakt, utan som SIM-kortets nummer. Av någon anledning kan man ej skriva in detta med bladen själv. Vissa gamla Ericsson kan det och framförallt Iphones. Låna en polares Iphone, poppa ur Sim-kortet, sätt i ditt, inställningar och under något logiskt väljer du ange eget nummer. Sen tillbaka till bladen och det ska funka.
     
  17. wroom

    wroom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur gjorde du då?

    Aha! Nu trilla poletten ner :) så det är därför det står telefonnummer okänt när jag går in och kollar under inställningar?!

    Finns det ingen app som kirrar det här problemet? Ska kika lite om jag hittar nån.. om någon känner till nån säg gärna till.
     
  18. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Verkar dock som att många har problem att det inte sparas, så varje gång du startar om telefonen försvinner det. Men testa och se om det fungerar.

    http://www.techcredo.com/android/how-to-set-the-“me”-picture-in-android’s-native-messaging-app

    https://market.android.com/details?id=org.lytsing.myphonenumber
     
  19. Skarek

    Skarek Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Iphone tekniken har funkat flera gånger för mig (olika SIM-kort). Med Ericsson har jag haft problem att det inte sparats. Läste någonstans att det kan vara knöligt att få det att funka att skriva om det via android Mobilen baserat på hur android hanterar det, men det var typ ett halvår sedan, så det kan vara fixat...
     
  20. wroom

    wroom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Åh tack! Men det fungerade tyvär inte. Fick felmeddelande "Appen är inte kompatibel med andra appar som använder samma delade användar-ID" Det står i beskrivningen till appen att Notes: It *only* works on which uses android testkey signatures 3-party ROMs. Antar att det är därför? Jag har inte lagt in någon anna ROM på min.

    Va i helvette att det ska vara så krångligt med en så jävla simpel grej. Jag lackar fan ur :mad: Okej tack för tipset!