[ROM] CyanogenMod 9 V2 and OXP001 [Mini Pro]

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av simpleminds, 16 dec 2011.

  1. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Last edited: 13 mar 2012
  2. besa

    besa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Det verkar som om arbetet börjar arta sig, någon som testat ics till mini pro? Jag funderar själv på att installera paulxx ics för att se hur den fungerar ikväll..
     
  3. besa

    besa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    den går att installera, men den är rätt buggig ännu. Skärmen fattar inte vilket håll den ska vara, den vänder sig lite som den vill.. + div mer små buggar. Denna rom får nog vänta ett tag innan den används till vardags. men roligt att någon håller på att utvecklar ics till våra "gamla" mini pro
     
  4. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Absolut, jätteroligt... Själv hade jag gett upp på custom roms men inget klår V6 supercharger (som bara funkar med custom för Mini (/Pro)) + lite överklockning :) ska dock bli spännande med denna rom!
     
  5. besa

    besa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag hade faktiskt oxå börjat köra på stock. Men sedan så släpte nAa sin cm7 och en väldigt stabil kärna till mini pro. Jag installerade både hans rom och kärna direkt som de kom, och jag upplever telefonen sjukt stabil, inga omstarter, inga upptäckta buggar. Nu har jag kört så några veckor, och jag har mindre problem nu än med stock. Bara ett tipps om du är ute efter en stabil costum rom med tillhörande kärna
     
  6. davidsson

    davidsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER


    Hur upplever du kameran/video inspelningen? Läste på XDA att några klagade på den?
     
  7. besa

    besa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    tyvärr fotar jag väldigt sällan, filmar gör jag näst in till aldrig. Men jag provade ta några bilder, och ute i dagljus så blir det ju bra, men inne under lite sämre förutsättningar blir det inte allas lika bra. Men jag misstänker att det är liknande i stock. Fotar som sagt väldigt lite med telefonen så jag kan inte jämföra mot stock direkt..
     
  8. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag uppfattar den som likvärdig.
     
  9. Gempressarn

    Gempressarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    jag väntar själv tills den är utanför betastadiet, men ifall någon här är intresserad så är beta 4 ute nu :) verkar som att de fixat mobila nätverk
     
  10. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    I min bok är det rätt stora och viktiga funktioner, eller? :) Annars kan man ju köpa en billigare och enklare telefon om man inte är intresserad av WiFi eller kamera...

    För övrigt, vad är vinsten med att köra 4.0 på våra telefoner? Steget från 2.1 -> 2.3 innebär ju rätt stora skillnader rent funktionsmässigt, t.ex. att kunna lägga appar på minnneskortet och att kunna använda telefonen som WiFi hotspot. Men innebär 4.0 någon väsentlig funktionell förbättring jämfört med 2.3?
     
  11. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Egentligen inte om man skall vara ärlig - det är i princip endast för att släcka törsten för den som snabbt tröttnar på sin mobil. Sen är det ändå härligt nördigt :)
     
  12. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Uppdatera.
    Finns V02 nu.

    -=Mobilized=-
     
  13. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Någon som testat och kan ge lite feedback? Börjar få hyfsad status nu...

     
  14. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Jag har testat.
    Det som är fel är att man kan inte ladda ner vissa appar från market, t.ex. Facebook då det står att den inte är kompatibel.

    Sen när man ska skriva med tangentbordet så poppar touchtangentbordet ändå upp, och man kan inte använda alla knappar på sitt tangentbord.

    -=Mobilized=-
     
  15. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Öppna Rom-zipp filen, leta reda på en textfil som heter "build.prop" och öppna den med anteckningar. Leta sedan reda på en text rad som heter "LCD Density=100" Ändra 100 till 120, spara. Flasha om mobilen voila du har bättre bild kvalitet samt att de flesta appar funkar. Sen funkar ju inte all pga att 2.3 appar inte stödjer ICS. Men facebook funkar perfekt efter detta iallafall.
     
    Facemeat och besa gillar detta.
  16. besa

    besa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Nu har jag testat v2 en stund. Känns relativt stabil. Kameran fungerar inte, men för mig spelar inte det så jätte stor roll, men givetvis vore det roligt om den fungerade. Jag kommer nog köra vidare på denna rom en stund, i väntan på nästa uppdatering.

    När han väl fått ordning på wifi och kameran så kommer denna rom vara riktigt bra.

    Jag får inte riktigt ordning på åäö på fysiska tangetbordet, någon som har en enkel lösning på detta?
     
  17. besa

    besa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Nja, nu har jag kört denna hela dagen, sedan i morse. den flyter på skapligt bra. Men av 5 inkommande samtal så har tre av dessa helt utan anledning brutits efter någon minut. Något som normalt aldrig sker. Jag och motparten har vid samtliga tillfällen varit i områden med full mottagning. Två av gångerna rebootade även telefonen och startade upp i CWM, mitt under pågående samtal.

    Så nu blir det "nAn MiniCM7" igen, den är 100% stabil, iallafall vad jag märkt.

    Men, jag lär inte ge mig så lätt. Kommer med all säkerhet installera näste CM9 ändå.