Fråga: Galaxy nexus på posten. Behålla ????

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av fossilrony, 13 feb 2012.

  1. Astrofaes

    Astrofaes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Personligen skulle jag aldrig byta min Nexus mot någon annan telefon, åtminstone inte i nuläget.

    Älskar ICS och det är riktigt trevligt att flasha in nya funktioner. Med rätt ROM/kernel/launcher flyter allting riktigt bra.

    Jag använder min telefon en hel del och brukar hamna runt 3 skärmtimmar per dygn. Då återstår runt 25% av standardbatteriet. Räcker gott och väl för min del. Om du utnyttjar skärmen mer än det och inte har tillgång till laddare kan det vara värt att kolla på det större batteriet eller en annan telefon. Galaxy Nexus går dock riktigt snabbt att ladda upp, brukar ta runt en timme för mig.

    Väldigt bra telefon för den som är villig att sätta sig in i hur man rootar och flashar.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  2. inact_0003

    inact_0003 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jättefel eller jätterätt om du säljer dåliga telefoner.

    Tänk om anledningen till din ångerrätt inte visar sig innan du ex. använt telefonen i 2-3 dagar? Det är ju skitsmart. Programmera kortsiktigt.

    Jag har letat men inte hittat detta praxis du pratar om, har lämnat tillbaks en och annan Nokia med random bilder, anteckningar, mp3:or och serier utan problem.

    Jag är övertygad om att i domarna så förekommer någon annan anledning än att konsumenten på något sätt överanvänt mjukvaran. Dummaste jag hört. Inget illa menat.
     
  3. 2_Thumbs_Up

    2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kör med google music så får du det bästa från två världar.
     
  4. RoadHazard

    RoadHazard Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Jag är extremt sugen på att börja använda Google Music. Har aktiverat det på ett extrakonto jag har, och det fungerar väldigt bra, men är lite tveksam till att göra det på mitt huvudkonto pga den här paragrafen i deras ToS:

    Här framgår klart och tydligt att man bryter mot ToS om man använder en proxy för att aktivera Google Music utanför USA, vilket som sagt gör mig lite tveksam till att göra det på mitt huvudkonto. Det är väl inte speciellt sannolikt att Google faktiskt skulle stänga av ens konto eller dylikt för detta, men ja...
     
  5. ulas

    ulas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    /phrusher & blunder.
    Ska jag vara ärlig så är det faktiskt TouchWiz och svensk ordbok jag saknar.
    Kunna trycka enter för ny rad när man skriver ett meddelande, isf. skriva ihop meningar.

    Hårdvaran är super bra, och ICS lika så.
     
  6. Astrofaes

    Astrofaes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ladda hem SwiftKey X så slipper du sakna såna funktioner ;-)

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  7. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Kan inte annat än hålla med, SwiftKey X är en trotjänare.
     
  8. Jimman

    Jimman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Kan även jag bara instämma, en av dom första apparna jag skaffade till min desire, och är grymt nöjd.
     
  9. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Återförsäljare ser om de vill förändring av mjukvara som någonting inte nödvändigt, medan en konsument kanske gör det. ARN har säkert testat detta och har en praxis som så. Speciellt som de kan hänvisa till datorer och test av dessa.

    Har för mig att man får sätta på en laptop, men inte göra någonting annat (dvs ställa in tid, logga in etc) enligt ARN.

    Vad man anser har sällan någonting med någonting att göra... :)

    ***EDIT***

    Här har vi en ang. dator från ARN: https://lagen.nu/arn/2008-8043

    Dummaste och dummaste, dum kan du vara själv, inget illa menat. Läs ovanstående
     
    Last edited: 17 feb 2012
    Nth gillar detta.
  10. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Nja, har man en juridikutbildning och kan argumentera för sin åsikt så har det man anser om saken i högsta grad relevans :P

    I fallet du länkar till så går det att läsa mellan raderna att nämnden (som förmodligen består av gamla gubbar som inte kan något om teknik, och i detta fall inte fått bättre förklarat för sig) inte har en aning om hur en återställning går till och hur mycket tid/arbete som går åt. Kan man göra det med ett par knapptryckningar som på en telefon och med ett automatiskt arbetsflöde (tänk recovery-skivor) på en dator och de får det förklarat för sig så hade de med största sannolikhet haft en annan uppfattning, dessutom trodde de att man kunde undersöka datorns funktion genom att bara starta upp den, det säger ju inget mer än att den inte är rakt av defekt.

    Sen ska jag återigen påminna om att vad ARNs praxis knappast kan anses som prejudikat, det har inte särskilt mycket värde överhuvudtaget utan får ses mer som en fingervisning. ARN står nog egentligen för Allmänna RekommendationsNämnden :D
     
  11. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Haha, jag vet precis vad arn står för och det stämmer som du säger. Det är en rekommendation, men någonting de allra flesta stannar vid.

    Ge gärna tips på liknande fall när rätten gått mot arn dock! Inte som argumentation, men som utmaning! :)
     
  12. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Äh, ska väl inte behöva jobba på fritiden så att säga, men domstolarna är som sagt fria att pröva målen utan att beakta ARNs praxis eller beslut i fallet så det bör finnas en icke obetydlig mängd fall där domen går emot ARNs beslut.
     
  13. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Jag tror inte så många tar denna typen av fall till domstol då det snabbt blir dyrare än eventuell ersättning.

    Sedan är väl distansavtalslagen, om det är den ni pratar om, mer tänkt som en ersättning för att du kan pilla på varan i butiken annars.
     
  14. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Säkert inte många som gör det nej, gör man det kan man dock få de flesta av sina kostnader ersatta om man vinner. Ibland handlar det också mer om vad som är rätt och inte om pengarna.
     
  15. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Provade Samsung Nexus på Elgiganten upptäkte att den hade massa problem

    App som slutade att fungerar rätt många från samsung som slutade att svara buggi os
     
  16. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    [​IMG]
     
    Adamski gillar detta.
  17. Xdroid

    Xdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    514
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5
    Telefon 2:
    Samsung Note 10+
    Vilka Appar från Samsung testade du ??? :ehm:
    tror du var på en annan mobil nu grabben, spring tillbaka å titta igen ;)
     
  18. delofson

    delofson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    demoex ja.. ouppdaterade och vart femtielva klåpare som pillat och laddat ner saker i dom ofta :P
     
  19. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    bästa vore om butikerna tar bort demoex för folk ändrar språk och laddar ned skräp sammt snor mobilen bästa är att butiken har dom inlåsta så när man är i planer på köpa så fråga säljare om en demo då är risken mindre att mobilen blir instabil om det nu inte är tillverknings fel på mobilen