Ainol Novo 7 Aurora

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av jinpa, 8 feb 2012.

  1. lighisse

    lighisse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fick DHL tracking nummer på min men ingenting syns än när jag söker på numret än så inte uppdaterat. Nu kan man bara hoppas att det går fort fredag kanske? :)

    Synd att den känns instabil.. men borde väl komma nya uppdateringar snart.
    Är nog svårt att få en 1200kr platta att kännas som en 4-5000 i materialet..
     
  2. jinpa

    jinpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Så här gjorde jag när jag uppdaterade min Aurora.

    Auroran levererades till mig med Android 4.0.1. Jag började med att uppdatera till Android 4.0.3. Där använde jag mig av denna guide: http://www.slatedroid.com/topic/28781-firmware-ainol-novo-7-aurora-01-19-2012-tools-thanks-martin/


    När jag bootat om och allt fungerade körde jag in Android-Kuns Novo 7 Essential Clean ROM 4.0.3 v.0.2. Denna hämtade jag här: http://www.slatedroid.com/topic/29280-rom-novo-7-essential-clean-rom-v02-for-aurora/

    Därefter bootade jag om plattan.

    Jag körde även in Plus Package v0.2 för att inget som drainade batteri låg och skvalpade.

    Nu fungerar plattan lysande. Hoppas detta kan vara till lite hjälp.
     
    lighisse gillar detta.
  3. jinpa

    jinpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ja, DHL var väldigt kvicka med leveransen. Min skickades som sagt i torsdag och levererades på måndagen. Det är inte illa pinkat.

    När det gäller byggkvalitet så tycker jag så här. (Får se om du håller med när du fått din). Såklart att det är stor skillnad på Tabben och Auroran. Auroran är märkbart mycket lättare och har en "billigare" känsla. Detta gäller allt från bakstycke, skärm, brukande av plattan, knappar osv. Däremot är den liten och söt, relativt tunn och smidig att bära med sig. Bra betraktningsvinkel och klar skärm.

    I mitt paket medföljde inte någon EU-laddare med. Däremot gick det bra att ladda med medföljande USB sladd. Jag använde proppen till min Tabb och laddade den med medföljande USB sladd. (5V/2A) Annars fungerar säkert en universal konverter.

    Återkommer med hur jag upplever operativsystemet vid användande av plattan senare. Måste bilda mig en uppfattning om det först.
     
    MarQz gillar detta.
  4. MarQz

    MarQz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Vart beställde du ifrån?
     
  5. jinpa

    jinpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    När det gäller färgen fick jag besked på att min skulle ha vit baksida men den var svart när den kom. För min del obetydligt bara plattan fungerar.
     
    Last edited: 14 feb 2012
  6. lighisse

    lighisse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    aliexpress - eternal team (Obs de har några plattor ute till samma pris så välj länken nedan då de andra är restnoterade till leverans 17-25 februari)

    http://www.aliexpress.com/product-f...4dpi-IPS-2160P-HDMI-wifi-1GB-wholesalers.html

    De har en droplista där du kan välja tillval tog med sleeve case för 1$ extra så slipper man leta efter det här hemma..

    jinpa
    Blir till att lägga in de ROM/uppdateringarna direkt.

    Min blir en vit skulle bli väldigt förvånad om det dyker upp en svart då eternal team bara har vita :) inte för att de spelar mig någon som helst roll vilken färg det är.
     
  7. jinpa

    jinpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Den svarta är fin men har du lite för mycket handkräm på handen blir det märken på baksidan då materialet har sådan karaktär. Det blir till att torka av med jämna mellanrum.

    Jag hoppas att det skall dyka upp ett lite större urval av custom roms. Men nuvarande "Clean" verkar ok. Dock så kraschar Market om du hämtar hem för många appar samtidigt.
     
  8. MarQz

    MarQz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Tack för tipset!
    Har beställt från samma ställe som du nu och försökt avbeställa från pandawill, hoppas man inte sitter med två plattor om några veckor...

    Edit:
    Fick svar från David på aliexpress-sidan och han skriver att den är slut och kommer in på fredag, då skall dom skicka till mig, vi får väl se hur det här går...
     
    Last edited: 15 feb 2012
  9. Kiba

    Kiba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag har försökt få tag på Pandawill... Skickat 3 mail och när man försöker chatta med dem är man 119 i Kön! Detta går inte bra.. Beställde min 2:e Feb och pengarna drogs 5 dagar senare, 1400~ Kr.

    Trodde faktiskt att det skulle vara bättre!
     
  10. Kiba

    Kiba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Fick köa i 3 timmar på Pandawills chat support innan jag fick tag på någon. Enligt de så skulle det först skickas om 2 veckor vilket jag anser som dåligt så nu har jag avbeställt min order och hoppas att det blev genomförd. Blir att beställa en 16GB från Aliexpress.

    Något jag inte riktigt förstår från sidan är att det finns så många där. Skulle någon kunna rekommendera en där ifrån sidan med 16GB och snabb leverans?
     
  11. lighisse

    lighisse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Aliexpress är ju inte en affär utan som ebay för asien typ.. är alibaba som ligger bakom. Så det är väldigt många affärer som är länkade och har sin "shop" på aliexpress. 16gb verkar vara slut överallt.

    Väntar själv på att jag ska se nån sändning hos DHL.. har fått nummer men hittar inget när jag söker. Så blir till att dra ett meddelande till dom imorgon och kolla de står att det brukar ta 2-3 dagar och imorgon är det 4e dagen.. Gissar på att det inte är skickat än... :)
     
    Kiba gillar detta.
  12. Kiba

    Kiba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Har nu lagt en ny beställning från Aliexpress så jag håller tummarna!
     
  13. MarQz

    MarQz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag fick trackingnumber nu i natt (från samma ställe som du beställde ifrån) och det står att den skickades igår (15e) men, han skrev ju att de inte skulle få in dom förens imorgon och sedan skicka ASAP. Men verkar ju lovande.

    Verkar som att jag har fått mina pengar tillbaka ifrån pandawill dessutom.
     
  14. lighisse

    lighisse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Drog mail till dom nu i förmiddags fick svar att de var "stockout" deras ord :P Och sa att de skulle skicka nästa vecka.. Väntar på svar nu igen efter jag sagt att jag behåller ordern.. fiska även efter lite kompensation eftersom jag blivit "lurad" att ordern var skickad..

    Vet inte vad dom har för system men när de skickar ut trackingnummer på DHL så tycker man att de ska ha skickat varan. Men de har väl bara bokat upphämtning för att få nummer så de ser som de är så snabba.
    Nåja inte hela världen bara jag får den senast i början av v9 så är det lugnt för mig.
     
  15. MarQz

    MarQz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Hello Markus , Thank you for your message , no strange , the Ainol fac tory could not supply us in time. The tracking number is unavailable so far , cox no goods to send right mome nt , but it will be come next week as thought . Then we can arrange to delivery. I wish you could be more patie nt . We would like to send free gift as sleeve case and s creen protector for your patient . Best regards, David
     
  16. jinpa

    jinpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Då så, tänkte skriva lite av de reflektioner jag gjort så här långt.

    Ainol Novo 7 Aurora är en söt och smidig surfplatta. Jag uppfattar den som väldigt liten men ändå på något sätt rätt rejäl.

    Som jag skrev tidigare uppdaterade jag till http://www.slatedroid.com/topic/29280-rom-novo-7-essential-clean-rom-v03-for-aurora/ Dock så fanns enbart v02 när jag flashade men nu har v03 släppts. Ovan på detta la jag Almaz script.

    Jag upplevde denna Rom lite hackig plus att bilderna på apparna försvann när jag startade om plattan. Hur det är i version 03 vet jag inte för den har jag inte provat. Även Market kraschade med jämna mellanrum. Helt enkelt aningen instabil.

    Istället installerade jag den officiella ICS 4.0.3. http://www.slatedroid.com/topic/28781-firmware-ainol-novo-7-aurora-01-19-2012-tools-thanks-martin/

    Denna upplever jag som mycket smidigare med en bättre respons, snabbare. Market kraschar men mycket mer sällan. Har installerat en massa spel vilket fungerar lysande. Helt enkelt mycket stabilare än clean ROM.

    Återkommer med mer info när jag provat vidare.
     
  17. beltet

    beltet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är det någon som ve en bra sida på engelska framförallt som kan spåra China Post EMS? Jag har fått mitt tracking nummer men det funkar inte på postens hemsida. Antagligen för att de inte är i sverige ännu. Vore tacksam.
     
  18. anderscederberg

    anderscederberg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    http://www.track-trace.com/post

    Du lär nog bara se status om det är kvar i china dock.
     
  19. beltet

    beltet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Fan då verkar det inte som att den har skickats ännu...
    Jag har betalat och fått ett tracknummer den 12:e, men trace sidan säger att det inte finns någon order...
     
  20. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 288
    Mottagna gillanden:
    7 032
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    http://intmail.183.com.cn/

    Tryck på English uppe i vänstra hörnet så blir det lite lättare... ;)