upplåst bootloader

Diskussion i 'Legend' startad av denlille, 16 feb 2012.

  1. denlille

    denlille Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

  2. wigital

    wigital Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    tack för tipset.

    har testat på min legend som var rootad sedan tidagare med cm7.1 som rom utan lycka, den tyckte att jag inte hade den senaste rom'en. flashade in en originalrom och då tyckte den jag skulle uppdatera till den senaste rom'en, men telefonen hittade ingen nyare.
    men har man en orörd legend kanske det fungerar.
     
  3. byxl

    byxl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  4. denlille

    denlille Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag hade också cm7 på min legend. Senaste uppdateringen verkar inte gå att få ota.
    Googla på legend WiFi fix. Det har alltså kommit en uppdatering efter den senaste internationella som installeras via datorn som en RUU.
    Gick klart smidigt att låsa upp så nu måste jag bara komma på vad jag ska göra med den upplåst.
     
    wigital gillar detta.
  5. MarkTheGreat

    MarkTheGreat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Wifi fixen, ändrar den radio eller kernel?

    Sent from my Legend using Tapatalk
     
  6. denlille

    denlille Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Mark: Vet tyvärr inte. glömde kolla innan jag installerade. gissar bara kernel(kolla din radio mot filnamnet nedan).
    Fick samma problem som ovan, fastnade vid att det stod att jag var tvungen att uppgradera telefonen till senaste men fanns inget OTA.
    Googlade och hittade att Wi-Fi fixen var nyare för telefonen. körde in den och allt flöt på riktigt smidigt efter det(_WiFi security fix_RUU_Legend_Froyo_S_HTC_WWE_3.15.405.6_Radio_47.51.35.17_7.13.35.05_release_222317_signed).
    förlåt för det röriga svaret men ligger sjuk så mitt huvud känns som en ballong. tänkte bättre ett svar i alla fall.