Skärmskydd till Xoom

Diskussion i 'Motorola' startad av -ix-, 2 feb 2012.

  1. -ix-

    -ix- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Ja, man får väl 5 st motsvarande skydd från ebay för det priset.

    Förhoppningsvis håller det skydd jag beställt en något högre klass. Men jag kan lika gärna vara grundlurad! :P
     
  2. ElWeed

    ElWeed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Nej. Styvt och fint. Lika bra som något annat skulle jag tro.... Inte annorlunda i kvalitet än det jag har till min telefon. Prova vet jag. ;) Du blir säkert glatt överraskad.

    Någon klagade över fraktpriset... 2st inkl. frakt för 88kr.. mycket att bråka om! :D
     
  3. -ix-

    -ix- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Nu har jag fått och applicerat mitt skärmskydd... och fått min första skada på det efter 20 min användande...aaarghh! Kattskrället måttade fel och landade rakt på plattan med klorna utfällda. :banghead:

    Nåväl... bättre än utan förstås.. så en kort recension.

    Skyddet var till att börja med väldigt väl förpackat. Vadderat kuvert (märkt do not bend) med extra wellpappskiva i och i ytterlligare en produktförpackning i styv papp. Inga problem med frakten alltså.

    Tydliga instruktioner för applicering medföljde samt en rejäl mikrofiberduk.

    Jag körde tekniken att applicera filmen i badrummet, efter en långdusch, för att minimera antalet partiklar i luften. Hade även förberett ett par tejpbitar för att få bort de korn som letat sig in under filmen. På drygt 20 min var det klart med ett väldigt lyckat resultat, i princip osynligt. Tycker faktiskt att det var oväntat lätt att få bra. Blev snett några gånger, men då var det bara att börja om.

    Själva filmen då?
    Som sagt, är faktiskt helt osynligt, bortsett möjligen någon liten miss av mig i kanten vid appliceringen. Grymt bra på en punkten alltså. Tycker inte heller att touchen påverkas över huvud taget. Utan anmärkning även där. Känslan när man drar fingret över skärmen är dock sämre än över glas. Det fastnar liksom lite mer. Inte alls så illa som Copter och liknande, men dock, inte perfekt.

    Summa summarum, jag är nöjd. Skyddet är i princip osynligt och så omärkbart det kan bli i övrigt, misstänker jag. Huruvida det är bättre än $3-skydden kan jag dock inte avgöra. Inte omöjligt att jag är lurad! :)
     
  4. delofson

    delofson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Min erfarenhet av katter är att dom aldrig måttar fel, dom vet mycket väl att du tycker om den manicken, och skall döda den, då den tar uppmärksamhet från ditt uppdrag att vara dina bepälsade härskare till lags.