Evo 3D eller Galaxy Note?

Diskussion i 'Evo 3D' startad av crazyrobban, 14 feb 2012.

  1. crazyrobban

    crazyrobban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Hej,

    Ni med Evo3D, hur tycker ni den här?
    Jag är svag för stora telefoner med mycket lull-lull, och det är därför jag gick ifrån min Sensation till en Galaxy Note.

    Nu funderar jag, hade det varit korkat att växla en Note mot en Evo 3D?
     
  2. 02dino

    02dino Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är själv inget fan av 3d alls, telefonen är mycket bra i övrigt, kameran är bra men inte lika som Galaxy SII eller SE Arc. Skärmen tycker jag mycket om men touchknapparna kan vara lite jobbiga, kameraknappen är händig men inte den finaste. Betalade endast 3000kr på cdon för min vilket var anledningen varför jag köpte den, men rootningen har gått bra och väntar på att oficiell ICS från htc ska släppas så det kan bli någon bra rom till luren, diggar inte gingerbread så mycket och speciellt inte htc's sense gränssnitt som alla använder när dom gör rom's... -.- batteritiden med stock romen är pissig tycker jag, när jag prövat nån ics / miui rom så vart det mycket bättre men dom romarna var lite buggiga eller att kameran inte funkade... sense drar nå jävulskt av minnet och mycket batteri, när man kör en annan launcher körs skiten i bakgrunden och alla som gör rom's plockar inte bort skiten men jag antar att det inte är så lätt för allt är inknaprat i sense...
    ICS rom med allt fungerande utom kameran: ca 600mb ram ledigt
    Gingerbread sense baserad rom: ca 300mb ram ledigt
     
  3. 02dino

    02dino Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    glömde visst en sak. till svar på sista frågan är ju att evo 3d'n är tung som tusan, tjock, inte lika bra skärm som noten, och du som inte gillar stora telefoner med lull-lull då är verkligen evo 3d'n bara att hoppa över för även jag gillar inte allt krimskrams med sense men jag håller hårt i den för den är roligare när den är i S-OFF och man kan pröva runt med alla rom's :)
     
  4. HDD_x8

    HDD_x8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Fantastisk telefon tycker jag, finns inget annat val på marknaden. Den har allt och dessutom 3D ovanpå det. 16:9 formatet på skärmen gör att den känns smidig i fickan, den tar mindre plats än man tror för en 4,3 tums skärm.
    Har en 3DTV som Evon kan skicka ut 3D bilder och filmklipp i 3D på, om man tycker att 4,3 tum är för lite så är det bara att växla över till 50 tum.

    Note har högre upplösning på sin större skärm, men då behöver den XL byxor med XL fickor också...
     
    Last edited: 16 feb 2012
  5. 02dino

    02dino Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    även fast den är tung och så känns den inte så klumpig precis som HDD_x8 sa här ovan :)
    man kan ju lösa allt lull-lull med en launcher eller så rootar man den å fipplar, det är definitivt mer saker jag gillar med telefonen än ogillar, kanske lät ganska negativ i mina inlägg ovan. noten är ju som sagt värd mer pengar men kan ju vara värt det ändå, var aldrig rädd för att pröva ;)
     
  6. crazyrobban

    crazyrobban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    582
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    jag bestämde mig för att stanna med Noten. :)
    Kan gå tillbaka till HTC när det kommer en ny värsting istället.