Val av mediaspelare, Logitech Revue, Sony NSZ-GT1 eller Apple TV

Diskussion i 'TV' startad av edvardsson, 17 feb 2012.

  1. edvardsson

    edvardsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är på jakt efter en ny mediaspelare och står nu i valet mellan dessa 3.
    - Logitech Revue
    - Sony NSZ-GT1
    - Apple TV

    Anledningen till att jag är ute efter någon av dessa är att jag vill ha möjlighet att använda mig av PLEX och Spotify.

    Är det någon här som har erfarenhet av dessa produkter med Plex och eller Spotify?
    Positivt /negativt?

    Om jag endast väljer efter hjärtat skulle jag helst vilja ha en som kör google tv, men funktionaliteten går alltid först.

    HJÄÄLP!
     
  2. Ircfox

    Ircfox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Jag har en kör med en Apple TV som är jailbreakad (mycket lätt att göra) det funkar bra, då kan man köra plex eller xbmc på den. Det som är lite synd med den är dock att man bara kan få ut 720p som max.
     
  3. edvardsson

    edvardsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur fungerar plex tycker du ?
    kan du köra spotify ?

    några andra drawbacks?
     
  4. Ircfox

    Ircfox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    inte testat plex, men xbmc funkar hur bra som hellst och plex är ju byggt på xbmc så, spotify har jag inte testat, går ju inte att få in en app för det tyvär.
     
  5. Brundin

    Brundin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20
    Platta:
    iPad pro 12
    Men kan inte boxee vara ett alternativ ?
     
  6. edvardsson

    edvardsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jo, men vad jag vet vet så fungerar inte plex med xmbc ?
    det fina med plex är just att jag kan strömma media till telefoner och liknande.
     
  7. JeppeJ

    JeppeJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har en Logitech Revue och har även köpt Plex-appen (7 kr) och testat denna. Tycker att det hela fungerar bra, men vill dock varna för att Revuen:n i allmänhet kan upplevas som lite "seg" från och till. Detta påverkar till viss del Plex-appen, även om det mesta flyter på bra i den. Har inte testat Plex på någon annan enhet och har därför inget att jämföra med.

    Spotify funkar för närvarande inte i Revue:n (eller på någon GoogleTV). Jag har testat att sideload:a men appen startar inte (force close). Google music funkar dock fint.

    Revue:n verkar klara de flesta videoformat, men en klar nackdel är att den inte klarar DTS-ljud. AC3 funkar dock fint.

    Ett plus för Revue:n är dock möjlighet till surf (funkar strålande) och flexibiliteten som appar medför.
     
  8. edvardsson

    edvardsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ok, menar du att du försökte få in spotify appen till plex ?
    Tror ni att spotify kommer att komma till google tv?
    Hur är app utbudet egentligen?

    Du får ursäkta, men jag är jättedålig på ljudformat.
    Vad händer om man har en film i DTS ?
    Blir det helt tyst då? Eller vad händer?
    Får man ut något ljud? och är det i 5.1?
     
  9. JeppeJ

    JeppeJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Precis som för alla Androidenheter så anpassas det du ser i Market efter vad apputvecklaren bestämt funkar för din enhet. Appar som inte funkar för din enhet syns inte. Detsamma gäller för GoogleTV vilket innebär att app-utbudet är ganska begränsat. Det kommer dock fler och fler appar. Personligen tycker jag att det mesta som behövs finns. Vissa appar, t.ex. Facebook, är trots att de inte är anpassade för GoogleTV helt funktionella. De kan dock inte hittas via Market i GoogleTV:n utan måste sideloadas. Detta betyder att du laddar hem installationsfilen (.apk-fil) och installerar denna manuellt. Detta kan i princip göras med vilken app som helst på din GoogleTV, men innebär inte att appen per automatik fungerar. Facebook appen funkar, Spotify funkar inte. Det är bara att testa dig fram (finns sidor med appar som bekräftats fungera).

    Jag vet inte om Spotify kommer till GoogleTV, du kan ju testa att fråga på deras forum/twitter.

    Vad som händer när du spelar en film med DTS ljud är att det blir helt tyst. Jag tror att Plex (och kanske någon annan mediaserver) klarar att koda om DTS till stereo, så att du får ljud. Ska dock låta sådär. Jag känner inte till någon mediaserver som klarar att direktomkoda till annat 5.1 format. Ljud i AC3 format funkar dock fint och då får du 5.1. Du kan även hitta program för att omkoda filer med DTS ljud till ett format som GoogleTV klarar.