Fråga: Någon annan som märkt att Opera är slöare på S2?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Khan, 18 feb 2012.

  1. Khan

    Khan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    På mina andra mobiler som inte varit lika rappa som S2 så har Opera alltid varit den snabbaste browsern. Både i UIt och på att ladda sidor över 3G(tack vare att den förrendererar sidor).
    Men konstigt nog så är både Opera Mobile och Mini slöare än alla andra jag testat på S2(både utan förrenderingen på och avsatt). Nu gör det inte så mkt då surf är så sjukt mkt fortare än vad jag är van vid på de andra browsrarna(inte mkt långsammare än en rikt dator).
    Men undrar om någon annan märkt samma sak och om det finns någon orsak?
     
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Är det segt över WIFI också? ;) Vad har du för operatör? Pröva rensa cache och data och hela köret, och ominstallera appen, etc etc. För mig fungerar Opera Mobile som en smäck! Sitter bara och väntar på att vi ska få ICS så man äntligen får ladda ner Google Chrome till mobilen! ;)
     
  3. Khan

    Khan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Haha, kanske skulle nämnt att den är seg på både ock. Skitskumt då det var min rappaste browser innan(speciellt på dålig täckning) och nu är det min långsammaste.
    Det gör ingen skillnad om man rensar cache och så eller byter operatör, den är helt enkelt den långsammaste browsern på min telefon jämfört med de andra.

    Appropå MWC, verkar som de ska släppa nya versioner av Mobile och Mini.
    http://www.talkandroid.com/92244-new-versions-of-opera-mini-and-opera-mobile-appearing-at-mwc-2012/

    Gillar annars Opera då det är en mobil browser byggd från scratch, och inte ett skal över webkit.
     
    Last edited: 19 feb 2012
  4. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Opera är absolut den bästa browsern på marknaden just nu, men eftersom jag använder Chrome på datorn så blir det nog Chrome när 4.0 kommit! :D Att kunna synka så enkelt - det skulle vara så skönt! :D