Problem: Kan luren vara brickad?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av IvanBoring, 18 feb 2012.

  1. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Sorry, men funkar inte. Kommer bara till samma bild igen när den blinkat.
     
  2. Klashosh

    Klashosh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Surt :/
     
  3. jimmy.e

    jimmy.e Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    När jag hade Gs2, så var jag rädd att bricka den. Men jag hittade en sida hur man kunde fixa det.
    -Vet inte om det var/blev samma funktion som med en usb jigg.
    Men det var en usb kabel med 2 pålödda motstånd. Det var massa bilder,hur man gjorde kabeln och hur man gjorde sedan.

    Tyvärr har jag inte sidan kvar,Men det kan finnas en chans.
    -Ngn annan kanske vet, annars är det väll bara söka diy unbrick cable gs2 eller ngt.
     
  4. Khan

    Khan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vad menar du?
    Jag tänkte just flasha en ny bootloader på min S2a men blev lite nervös när jag läste den här tråden. o_O

    Jag tänkte följa samma guide och flasha en bootloader bara för att ta bort varningstriangel, men rekommenderar du att man inte ska det och den kan brickas?

    Och vad är det för skillnad på firmware och ROM?
     
  5. matokt

    matokt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2009
    Inlägg:
    454
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Jag har skickat en Galaxy Ace med samma problem. Skickade den till Deltaservice, fick tillbaka den där det stod att dom ominstallerat mjukvaran iaf.

    Försökte jag med med allt möjligt, jig. download mode osv osv..

    Detta skedde när jag endast skulle uppdatera telefonen via Kies, dumma kies :(
     
  6. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Har också haft kontakt med Deltaservice och måste säga att dom är otroligt snabba på att fixa problem och dessutom riktigt trevliga. Tog fan nte mer än några dagar så var luren fixad och tillbaka. Lite skillnad mot ett annat företag som jag inte nämner vid namn men som de flesta säkert ändå förstår vilka det är ;)
     
  7. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Jag kommer i alla fall inte att flasha om någon bootloader igen ;)

    Firmware och Rom är samma sak men om jag fattat rätt så brukar man kalla orginal för firmware men "omgjorda" firmwares för rom eller custom rom.
     
  8. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Faun... jag lider varje gång jag ser en brickad lur... vi har haft några även i Sensation-forumet..

    Den sista vi hade var lustig för snubben skickade bara in luren men han uppgav ett annat fel och Anovo bytte bara ut moderkortet utan att kolla mera.

    En helbrickad lur har ju "totaldöda" minneskretsar så det är nog svårbevisat vad som hänt....

    Surt är det iaf....:P Lycka Till !!
     
  9. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Usch ja, särskilt tråkigt när det inte är ens egen. Dotterns iPhone 4 blev stulen för två veckor sedan så hon satsade sina sista surt förvärvade slantar på denna S2:an (hon går fortfarande på gymnasiet) och då kommer farsan och sabbar luren bara en dag efter att hon fått den.

    Fy fan vad man skäms :o
     
  10. Khan

    Khan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ja, man måste ju "beklaga sorgen". Man tror ju aldrig att det ska hända en själv. Förhoppningsvis kanske den går på garantin? Eller du skulle fixa det själv? Annars undrar ju om man på något sätt kan helbricka en lur, för då är det ju bara säga att luren la av.

    Vilken bootloader använde du dig av?
    Jag är sugen på att ta bort min triangel, men blir ju lite skraj när man läser denna tråden.
     
  11. qnorsten

    qnorsten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2011
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    239

    MINA ENHETER

    Jag testade senaste ICS leaken officiella omoddade och rootade den och fick då triangeln i alla fall. Har nu gått tillbaka till min nandroidbackup av Hyperdroid 5 som jag använder.

    Kan säga att jag flashat in gamla bootloadern som jag har liggande på datorn både idag och förut för att få bort triangeln. Inget problem. Så förmodligen behöver man inte oroa sig.

    Verkar som att det är TS som har haft otur mest.

    Lider med honom och Dottern. Hoppas att det löser sig.
     
  12. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Använde bootloadern som jag länkade till i inlägg #10. Finns en guide och hela köret men för mej gick det åt helvete :(

    @qnorsten: Jo jag hade nog otur så jag skyller inte på någon men surt är det ;)
     
  13. fusiob

    fusiob Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När min flickväns SGSPlus visade den där skärmen kunde Kies lösa det genom "Nödåterställning" eller vad det nu hette.

    Den blev dock så efter att en uppdatering genom Kies blev avbruten, så kan vara annorlunda, men värt att testa!
     
  14. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    Man behöver lite mer utrustning för att fixa det själv.
    http://www.youtube.com/watch?v=zN7le4GmxZs


    Jag har läst någonstans om varför man inte ska flasha endast bootloadern = större risk för brickning. Kommer dock inte ihåg den tekniska förklaringen.

    Men som sagt, den kan brickas vid varje flashning om man har otur :)
     
  15. Bmsone

    Bmsone Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    HAr flashat Bootloader flera gånger, men använt mig av fältet PDA i odin då.
     
  16. micho

    micho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    oj, blev dubbelpost
     
  17. micho

    micho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    I en youtube tutorial så var det någon som nämde att man alltid ska använda PDA och inget annat för det är större risk för brickning.

    Vad använde TS? Och varför mixtrade TS med dotterns helt nya s2:a för!? o_O Var det för att hon ville ha en rootad eller för att fader natur tyckte den skulle va rootad :cool:
     
  18. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    TS använde PDA. Tja, varför TS pillade med S2:an var för att den skulle rootas givetvis. Fader natur har en lätt störning som innebär att inte kunna låta bli att "röra runt" lite när han får en ny lur i handen ;) Denna störning är känd under namnet ORD (Obsessive-ROM Updating Disorder). Mer info om ämnet finns här :cool: