ROM: codenameandroid - ICS med extra allt

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av josåatt, 8 feb 2012.

  1. jordgubb

    jordgubb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är det någon som har koll på om det finns svenska swype till denna?

    Jag hittade en jag tydligen hade på sdkortet. För den som är intresserad hette den Swype_MULTI_ALLRES_3.26.92.35548_flat_ics-signed.apk.
     
    Last edited: 20 feb 2012
    wuqqs gillar detta.
  2. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Är det något som spontant skiljer dem emellan? Jag sitter ni på 1.3.3. Ska lägga in 1.4 när jag kommer hem. Ska även lägga in Semaphore 0.8.1 också då mitt batteri ätits upp. Har iofs haft skärmen igång mer eller mindre hela dagen. Hade visst sync igång större delen av den tiden också.
    Men det kändes ändå inte som att 88% batteri ska gå åt på 8h. Eller det kanske det ska. :)
     
  3. Dikkie

    Dikkie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    590
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Fungerar Semaphore 0.8.1 med 1.4 också?
     
  4. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Inte den blekaste aning faktiskt. Utgick från det, men det kanske den inte gör, nej.
    Inleder med att uppdatera till 1.4 iaf när jag kommer hem. Sen får vi se hur det blir med semaphore.
     
  5. Limpa

    Limpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag kör med 0.8.1 och det rullar på bra. Inget trubbel än på 5 timmar.
     
    Dikkie gillar detta.
  6. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Fundera på att flasha be18s version. Första gången jag flashar custom rom. Ska man wipa dalvik också? Stod inte det i första xda-tråden.

    Sen om man flashar den 1.4 som nämns här... Kan man flasha rom, annan kernel och gapps på "samma gång"? Måste man boota om emellan. Tacksam för svar.
     
  7. Limpa

    Limpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Tjena! Vet inte om du kanske missat post nummer 2 i xda-tråden? Länkar den här iaf.
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=22281418&postcount=2

    Dalvik behöver du inte bry dig om.

    Sedan ang. kernel m.m.
    1) wipe cache & data/factory resest
    2) flash latest CNA ROM (don’t reboot)
    3) reboot phone (don’t flash another kernel before this first boot)


    Mvh//
     
    Tom200 gillar detta.
  8. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Cke
    Fick in Be18s version men fick flasha 2 gånger. Den verkar snabb men verkar också dra mycket batteri. Flight mode verkar inte funka. Funkar det på den andra builden??

    Edit: Jo, flight mode fungerar nog eller så går den ur det när man sätter på Wifi.

    Den känns mycket snabbare nu! Tyvärr verkar den dra mer batteri. Med kerneln är Ondemand default. CPU verkar ligga mest på 1000mhz när jag kollar i System tuner. Enda andra governer man kan välja är Performance. Finns någon annan kernel som är lämplig?

    Sen gick telefon-uppkopplingen ner helt när jag var ute. Fick starta om telefonen. Inget mer att anmärka på. Känns såklart mkt roligare så jag ska köra på den ett tag till. :)

    Ännu en sak... Är soft-knapparna på skärmen omöjliga att få fram? Har ändrat i inställningar men...
     
    Last edited: 20 feb 2012
  9. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Har några saker till jag tänkte nämna om någon orkar läsa...

    Flashade in Gapps som fanns på sidan. Stod att filen var signad men det blev någon error i CWM så jag togglade bort det.

    Efter detta fick jag gmail, Google talk och en del annat men inte Maps. Jag har ingen aning varför. Något blev kanske fel?

    Sen är texten på kb, notification bar m.m. mindre än i vanliga fall. Lite svårt att läsa. Kan det ändras med någon inställning?
     
  10. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    När jag flashade Gapps till CM 7.1 fick jag inte heller Maps, Gmail, Youtube eller något sådant så jag är inte helt säker på att man ska få det. Dock är det här ju en helt annan rom. Men Market får man ju så det är bara att ladda ned apparna du inte fick där :)
     
  11. Jappse

    Jappse Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Semaphore 0.8.1 fungerar utmärkt. Du kan byta governor i Semaphore appen samt massor av tweaks som inte finns under Settings>Performance i ISC. Mitt batteri varar länge med SmartassV2

    Skillnaden? Jag tycker den är mycket snabbare i Webbläsaren(Chrome) och har mycket mer smooth multi-tasking och i allmänhet snabbare. Nyare music, som fungerar och lite andra tweaks. Står förändringarna på XDA sidan

    CNA_1.4.0 Download/Mirror 1/
    GApps for CNA 1.4.0 and above Download/ Mirror 1

    Det är ovanstående GApps ni skall använda.
     
    Last edited: 21 feb 2012
  12. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Jag antar att man flashar in GApps på samma sätt som en ROM eller en kernel i CWM. Kan man göra det samtidigt som ROM:en eller ska man starta upp mobilen en gång först?
     
  13. Limpa

    Limpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Det är mer eller mindre en tumregel att man alltid låter luren boota romen en första gång, utan att göra något annat. I detta fallet ska det t.o.m. startas om en gång efter första booten.
     
    cmlewan gillar detta.
  14. Dikkie

    Dikkie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    590
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Denna fungerar helt klockrent än så länge.
    Har kört den ett dygn nu och är imponerad av snabbheten!
    Vaknade dock imorse utan internet på luren, fick disabla data och enabla igen så funkade det!

    Har testat både Dark ICS och ICSSGS men denna slår de båda utan problem.

    Tummen upp!!
     
  15. hallelulius

    hallelulius Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej!

    Slängde in min första ICS rom igår och det blev CNA med semaphore 0.8.1 och det ångrar jag inte kan jag säga! Allt flyter kanon fint, batteritiden känns lite dålig än men har ju knappt hunnit testa allt så svårt att säga något exakt om än.

    Lite frågor: gäller kanske för ICS i helhet men är ju lite extra godis här så jag kanske bara missat nån inställning.
    Sen är det ingen svenska ordbok med i romen? För när jag skriver sms får jag bara förslag från min kontaktbok, men inga ordförslag. Eller är detta en inställningssak?

    Tacksam för svar :)
    På 2.3.3 kunde jag välja att bara visa kontakter med nummer i kontaktlistan. Går detta att göra på ICS också? Hittar inte nån inställning för detta.
    Sen finns det några
     
  16. LiLLShiiden

    LiLLShiiden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag funderar på att flasha in den här romen faktiskt men det kommer vara den första jag flashar in och undrar om man kan få tillbaka orginalromen sen om den skulle hända något med telefonen antar att garantin inte gäller när man har fel rom i?
     
  17. burton666

    burton666 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag tappar kontakten med mobilnätet hela tiden och kan inte hitta någon operatör. Ibland kommer signalen tillbaka och jag hur full mottagning. Men oftast så måste jag starta om telefonen och hålla på med flygplansläge fram och tillbaka för att kunna ringa/ta imot samtal.

    Jag har även provat att lägga in stock med odin och flasha in rommen igen men med samma resultat. Någon som har liknande problem eller är jag ensam om det?
     
  18. Albin-132

    Albin-132 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Gå in i kontaktappen, gå till listan med alla kontakter, tryck meny och välj "Kontakter som ska visas"
    Ordlista finns, Inställningar>Språk och inmatning, kryssa i "Stavningskorrigering".

    Har haft be18's version av 1.4.0 installerad i över en vecka nu och jag är så sjukt imponerad i jämförelse med tidigare ICS-ROM:s. Fortfarande lika smooth som när jag installerade den!!!!! :P
     
  19. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Har en del av de problemen också. Tappar 3g.
     
    Last edited: 21 feb 2012
  20. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Du kör inte B24? Jag har inte lagt in den. B25 kom idag.

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1501078

    Edit: Jag själv bara flashade ROM:en i den första länken på sidan.
     
    Last edited: 21 feb 2012