Ny Betapet-app!

Diskussion i 'Spel' startad av odin, 30 jan 2012.

  1. odin

    odin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nej. Vi utgår från ratingen som användaren har när spelet avslutas. Ratinguträkningen kan heller inte "överlappa" om t ex två spel avslutas ungefär samtidigt då jag har en semafor som gör att bara ett spels rating i taget kan räknas ut.

    Har förresten ordnat topplistor med rating/antal lirade matcher. Skall länka till dem i en ny version av appen som kommer under veckan. Eller borde man ha topplistan "direkt i appen"?

    Kommer även skriva ut personens individuella ranking (dvs vilken "position" man har jämfört med andra) i statistik-rutan så att man har något att jobba emot.
     
  2. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Det förklarar varför min rankning ökade så lite vid vinst mot någon som innan spelet inleddes hade en bra mycket högre rankning än framåt slutet.

    Vad avser topplistan anser jag personligen att det räcker med att länka till den. Nog inte så ofta man är inne där och rotar.
     
  3. SpionSkummis

    SpionSkummis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Synd på spelplanen, verkligen. Jag hade för mig att det bara var artwork etc. som omfattades av upphovsrättslagen gällande spel, men det verkar ju som att de har försökt dra folk inför rätta för att ha använt samma Scrabble-brädupplägg, så då förstår jag absolut om ni inte gör det. (Och jag hoppas att mer än en av tusen bryr sig!)

    Och det jag försöker få sagt är absolut inte att det inte är värt att försöka med en Betapetapp bara för att Wordfeud finns; vad jag försöker få sagt (och du själv skriver) är att det behövs någonting extra för att få de som inte redan är registrerade på Betapet att vilja gå över, och att jag anser att ni inte har det, än. Jag menar, jag har spelat Betapet i browsern i flera år, så för mig räcker det att appen heter Betapet för att jag ska vilja använda den hellre än Wordfeud, men jag måste ha någon form av argument för att få dem som inte redan är reggade att gå över till något annat från det de har vant sig vid. Statistiken som visas i appen är exempelvis en bra början, för något sånt vill jag inte minnas att Wordfeud har. Så kanske mer community-integrering direkt i appen skulle vara något positivt? (Eller så skulle folk klaga på att den vore bloatad, vem vet.)

    Och vad jag menar med det sista är att man när man ska hitta ett nytt spel möts av "Skapa spel" respektive "Gå med i spel", vilket antyder att en person som valt det första alternativet kommer att paras ihop med en person som valt det andra alternativet. Detta innebär alltså att i varje parti kommer det finnas en person som får spela enligt precis de regler den föredrar och en person som får spela enligt några regler den inte har någon aning om på förhand. Därför skulle det behövas ett alternativ för att kunna gå med i ett redan skapat spel filtrerat på rating, spelplan och ordlista också, inte bara geografisk plats och kön.
     
  4. Ood

    Ood Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    tack för uppdateringarna!

    en anmärkning - brickorna i raden uppför sig inte som jag förväntar mig att de borde.
    när jag flyttar en bokstav till en ny plats känns det mest intuitivt och vettigt att den 'insertas' där, dvs att de andra bokstäverna flyttas undan bakom.
    istället swappas de nu. (är det bara jag som stör mig på detta..?)

    ex: jag har raden 'HEJSANX'
    ..flyttar X till mellan E och J, detta borde då bli HEXJSAN enligt mig. (istället blir det HEXSANJ)

    detta oberoende om jag valt 'rockad' i inställningarna eller ej.
     
  5. odin

    odin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ood, bra kommentar. Vi kommer faktiskt ha så i Iphone-versionen på direkten. Inte för att någon här bryr sig men men ;) (var dock tvungen att köpa en Iphone för att testa appen som min kompis gör - usch och fy, men den ligger mest och dammar :-)

    Får kolla på att fixa det i Android-versionen också.