3000kr, dual core, 1 GB, ~4". Atrix, (Galaxy R), annan?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Aqualize, 22 feb 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Aqualize

    Aqualize Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har idag en LG Optimus One (P500) privat som är uppgraderad till 2.3
    Den är lite seg och har dumheter för sig så jag har tröttnat på den. Slutet är kommet nu när bakåtknappen inte längre fungerar (fysiskt sliten kontakt på kretskortskortet gissar jag).

    Tittar efter ny Androidmobil i max 3000kr-klassen.
    Det jag söker är något med dubbelkärnig processor, 1 GB RAM och ~4" skärm. Prisjakts filtrering pekade mig fram till Motorola Atrix och Samsung Galxy R (9103). Nu har dock netonnet tagit bort galax R som de hade för 3000 kr så egentligen har jag ju inget val (än att hoppas på att de skulle få in sådan igen). Är Atrix en bra telefon? Lite tjock om man jämför med resten av gänget i den storleken men å andra sidan är min LG ännu tjockare.

    Jag har klämt lite på båda hos Mediamarkt. Vis av LG-s problem så vill jag ha touchknappar men Sök-knappen avstår jag gärna. Så varken Atrix eller Galaxy R är helt perfekt på det.

    Eller hur är marknaden den närmsta tiden framöver? Ingen tillverkare som hinner släppa och få ut ICS-telefoner strax? Kommer det komma någon med mina krav som nypris eller är det likt Galaxy R och Atrix dyrare telefoner som funnits på marknaden och sakta sjunkit ner i pris?


    Edit:
    Fasiken. Först var det att netonnet drog bort Galaxy R för någon dag sen (de hade den inte i lager). Nu är Atrix borta och de hade den i lager (med dockan). Bara webhallen som har den billigt men verkar vara utan docka.
    Ska det slutas säljas telefoner helt plötsligt !? (många butiker med röd lagerstatus). Grrr.
     
    Last edited: 22 feb 2012
  2. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    begagnad galaxy s2 kansk?
     
  3. Aqualize

    Aqualize Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tittade lite på det. De flesta verkar vilja ha över 3000 kr och jag vill ha en ny oanvänd telefon.
     
  4. Aqualize

    Aqualize Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Så det verkar bli ett vakuum på marknaden nu tills 2012 års modeller presenteras och kommer ut? Jag lägger nog en beställning hos Dustin på Atrix och ser om de lyckas lirka fram den ändå.
     
  5. Moo

    Moo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2010
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Tycker att S2:an borde säljas för drygt 3000kr snart med tanke på att den börjar bli rätt gammal och på väg ut, har du inte bråttom kan du väl vänta ett par veckor och se om det blir så efter mässan och Xperia S-släppet.
     
  6. thorstenn

    thorstenn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Om du orkar vänta en vecka så kommer det förmodligen mkt nytt på MWC. Xperia P t.ex. 4 tum, dualcore med mali400, 1gig ram, metallskal, sony whitemagic skärm. Ryktas kosta runt 3k (är en mid-end telefon)
     
  7. Aqualize

    Aqualize Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nej tyvärr orkar jag inte vänta. Men det blev hastig vändning idag. Kom upp Galaxy R på fyndhörnan i Örebro hos netonnet, 2790 kr. Skickade dit morsan som jobbar i Örebro och den ska tydligen kommit tillbaka från service och inte vara repig. Jag slog till på det, får hämta den kommande eller nästa helg. Hoppas det inte är ett måndagsexemplar som kommer förfölja (visst har man garanti men ATT det krånglar är jobbigt nog).

    Atrix från dustin givetvis avbeställd.så

    Edit:
    Jag är nöjd med mobilen hittills :)
    Dessutom av för mig okänd anledning så var det 300 kr avdraget av fyndpriset. Alltså när netonnet hade den ordinarie gick den för 2990, fyndpris var 2790 men på kassakvittot var det avdraget 300 kr från 2790 så 2490 slutpris. Märkligt men man tackar ju.
     
    Last edited: 25 feb 2012
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.