Sony Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av jebediah, 10 jan 2012.

  1. CDON.COM

    CDON.COM Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    282
    Mottagna gillanden:
    467

    MINA ENHETER

    Hej mrNoodles

    Fick precis ett besked från Sony, dock inte så utförligt som vi velat.

    Priset verkar inte vara officiellt än, releasedatum är dock v12.

    Så fort vi får mer info så kommer vi lägga upp produkten på sajten så håll utkik ;-)

    Mvh CDON Crew
     
    Fnatte79, mrNoodles och Xtars gillar detta.
  2. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Tack för att ni är så snabba på att svara i den här tråden. Då behöver jag inte avbeställa något från er, utan kan lugnt vänta på den svarta jag beställt från er :)
     
  3. Affe_

    Affe_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Skönt, då var det utrett. Gillar CDON:s kundkontakt här och att man reder ut lite frågor, tack! Kan lugnt väntar på beställningen hos er då.

    Men vecka 12? :( Det är ju en månad bort! Hade hoppats på ca 2v från nu.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  4. chuck norris

    chuck norris Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Kör CDON med importerade lurar som har franska kit eller är de svenska?

    Förövrigt så angav människan på telia här i staden att den skulle anlända till butik vecka 10.
     
    Last edited: 22 feb 2012
  5. Affe_

    Affe_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Låter otroligt att de skulle sälja franska lurar.
    Ja vecka 10 (6e mars) är ju det som sagts tidigare iaf.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  6. Jockejo

    Jockejo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    Det är väl Smart Wireless Pro som börjar säljas v. 12 hoppas jag...
     
  7. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 022
    Mottagna gillanden:
    1 961
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    det är korrekt
     
  8. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER



    Jag pratade med Telia precis och han sa att xperian finns Endast på hemsidan och det är Endast den Vita telefonen. den svarta kommer den 6:e
    iaf den Vita xperian finns att köpa Nu på deras hemsida. (ej ute i butikerna.)
    (enligt telia kundtjänst.)
     
    Last edited: 22 feb 2012
  9. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    låter som klassisk telia-skitsnack..
    ungefär som när dom sålde galaxy nexus 2 månader innan alla andra... och alla som beställde fick vänta hur länge? exakt.. 8 veckor... telia är lika pålitligt som en politiker.
     
  10. nadro

    nadro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Pratade just med telias kundtjänst, och som citerad så finns den i lager och beställer jag nu kommer den senast tisdag nästa vecka.. Jag vet inte men hon dubbelkollade och trippelkollade.. Så. Ska vi anta då att det är så ?

    Varför skulle det inte kunna vara så?

    Jag vet inte.. Vi ser väl om inte annat imorgon.
     
  11. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER


    Ja, exakt min tanke.
    Funderar kraftigt på att lägga en beställning och se ifall det verkligen stämmer.
     
  12. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Det skulle väl vara för det att det inte är officiell release förrän v10? (6:e mars) ;)
     
  13. Xtars

    Xtars Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Som vanligt finns det alltid vissa butiker som inte håller release datum så den går nog att få tag i på vissa ställen innan.

    Dock det Telia gör på deras hemsida skulle jag säga är mer av ett PR/Försäljnings knep. De säger att den har den i lager, folk hopas som flugor på en komocka och alla beställer. Sen skickas den fortfarande inte ut fören den veckan den skulle ut med förklaringen "det blev en försening från vårt central lager i XXX-land men den kommer v10". Ite ovanligt att företag gör detta, dock så e det ett fult knep i min bok.

    Håller mig till CDON eftersom deras kundsupport innan denna release har vart OFANTLIGT bra och de har t.o.m gett oss en schysst rabatt. Ser ingen anledning till att ge Telia pengar när de kör fula PR trick, pengarna hör hemma hos ett företag som förtjänar dem, dvs CDON.
     
    HenrikLundqvist gillar detta.
  14. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Beställde på Telias hemsida nu iaf och fick leveransstatus.-
    Leveransstatus

    Leverans beräknas till: 2012-02-24

    får väl se om detta stämmer ...
     
  15. Enka

    Enka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Håller med. Ska har kvar min beställning hos CDON pga deras grymma service. Får ser om dom som köper telefonerna från Telia får det innan oss andra. Tror också dom kör med "lock-datum".
     
  16. David GBG

    David GBG Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipset!

    Jag anmälde mig till eventet i GBG och det var riktigt soft. En bra genomgång av telefonerna och hur det funkar med TV o.s.v.

    Efteråt fick vi möjlighet att klämma på telefonerna och i mitt fall är det fördel vit färg. Sony har använt ett material som gör att den vita färgen är matt och inte kan bli skitig (p.g.a. väldigt ytliga porer, en tillverknings teknik som hade tagit 10 år att utveckla. Mindre fingeravtryck alltså. Nice.

    Dessutom en tävling, vinn en xperia S, utslagsfrågan var "hur stor pixel densitet har xperia S"? Gött, den frågan satte jag...

    Kanonfin telefon, foto och film är de viktigaste funktionerna för mig.

    Den bästa egenskapen är skärmen. Skärpan samt att "Vitt är vitt" och inte amoled blåaktigt.
     
  17. MrHydrodynamic

    MrHydrodynamic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det är just skärmen jag vill veta mer om. Den enda egenskapen som Iphone är grym på, en rejält grymme skärm. Min far har en bild med en gul blomma på mot grön bakgrund på sin, när han lägger den ifrån sig så tror man att det är ett laminerat foto från en grymt bra skrivare, där ligger i stort sett alla konkurrenter i lä, inkl min Xperia Mini Pro.

    S2an har jag sett kan jämföras, men även den får spö av just hur djävla ljusstark och härlig Iphoneskärmen är. Kan Xperia S matcha? Vissa hävdar det, något test hävdade att Iphone fortfarande är kung.

    Vem har sett båda, vem har haft möjlighet att köra in samma bakgrundsbild på respektive 4S och Xperia S och kolla?

    Nu är inte Appleprodukter nått jag vill ha ändå, så det fäller inte avgörandet. Men jag köpte min Mini Pro i september och just nu går jag i valet och kvalet om jag ska binda upp mitt abb igen och ta ut en Xperia S eller om jag låter det vara obundet och kör på tills telefonen börjar att ge upp. Är inte vän med tanken på att en telefon bara ska hålla några månader, vill helst att den ska gå några år och min Mini är fruktansvärt bra ännu...
     
  18. Kaj91

    Kaj91 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2012
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Egentligen är det ord som går mot ord här, CDON säger en grej och Telia en annan.. vi har ingen officiell info från Sony. Jag skulle tippa på att telia har telefonen på lager, men sen om Sony skulle stoppa utskicket till kunderna är en annan sak. Tror inte de skulle besvära sig med att uppdatera på hemsidan att de har den vita på lager och den svarta inte om det inte var så.

    Blir roligt att se om någon får den under veckan eller nästa vecka :D Vilket iförsig är bara 1 vecka innan det "officiella".
     
  19. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har inte gjort ngn direkt jämförelse med iphone 4, men var på gbg-eventet idag och kan berätta att skärmen gör ett väldigt bra intryck! Den är betydligt ljusstarkare än SGS2, pixeldensiteten ger verkligen bilder en realistisk känsla. Nog för att folk pratar om svärta på AMOLED, men den här skärmen visade så mycket vitt att även en halvdassig grå skulle se svart ut i jämförelse ;) (den hade inga problem med svärtan, men jag kollade tyvärr inte speciellt i ngn mörk film lr liknande).

    Den vita tycker jag var betydligt snyggare IRL. Produktchefen (?) hade haft sin prototyp i en månad och den var fortfarande alldeles vit. Problemet med den svarta är skillnaden i nyans mellan skalet och kanten runt skärmen, det ger en blåaktig känsla till delen under glasbiten...

    Jätteskön att hålla i för övrigt. Känns smalare än SGS2.

    Tror jag ska slå till. En av killarna från Sony hintade om fler nya produkter på MWC, antar att det handlar om U och P.
     
  20. Akervalls

    Akervalls Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Vi pratade med vår Sony representant senast igår och det som gäller är säljstart V10...