Sony Xperia S

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av jebediah, 10 jan 2012.

  1. MrHydrodynamic

    MrHydrodynamic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Oj! Nu blir jag rädd, jag har en Asus Transformer och den har så mycket backlight bleeding at man vill hämta plåster!

    Hoppas inte att detta är vad du menade, får då blir det nog ingen affär. Eller ja, fortsätter att vänta tills jag kan studera en Xperia S och inte beställa den osedd över the nät!
     
  2. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Dom flesta utom just Telia säger väl v10, och många 6e mars dessutom.
    Så att Telia skulle leverera ut några telefoner känns rätt otroligt.
    Och det har väl funkat som säljknep förr så... :)
     
  3. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nej, det var absolut inte så jag menade, bara att den har väldigt bra kontrast! Fick ingen känsla av att den skulle visa ngt BLB, annars ngt jag brukar lägga märke till.
     
  4. Affe_

    Affe_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Börjar fan bli sugen på att beställa en vit nu efter allas recensioner. Har aldrig haft en vit telefon och jag gillar inte att den svarta är olika svart från skal till kanten runt skärmen.

    Skulle vilja se dom först :(

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  5. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Btw körde jag en runda quadrant standard och fik 3029 poäng. Sony-killen var mycket noga med att det här var ett förproduktionsexemplar så jag skulle absolut inte dra några slutsatser av det :P
     
  6. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Sant jag får 3900 på min gamla sgs :)

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  7. hubbabubba

    hubbabubba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller med, avspänt event. Och jag måste säga att intrycken är positiva.
    - Skärmen är grym
    - Kameran var snabb, men det är svårt att avgöra bildkvalitén på bilder tagna inne i en halvskum Telenor-butik en onsdagkväll... Men jag såg å andra sidan inga tecken som tyder på att den inte skulle vara bra så antagligen är den också grym.
    - Designen är snygg, glasraden i botten verkar inte tillföra annat än just design (trodde den skulle lysa vid tex SMS men det gör den inte)
    - UI't ser snyggt och "kliiint" ut (ett favvisuttryck hos produktchefsmanagern som demade)

    Det enda som jag egentligen stör mig på är att man måste pilla bort en skyddslycka för att kunna ladda telefonen. Visst, det blir snyggt, men att pilla bort den typ 400ggr/år känns onödigt. Dom kunde satt kontakten i botten utan lucka, det hade varit bättre.

    Men OK, om batteriluckan är enda invändningen så är jag ändå ganska nöjd.
    Vit/svart? Dagens dilemma.
     
  8. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Hmm.. Ja det verkar som att det hela var skitsnack från TELIAS sida..
    La min beställning på en vit xperia s igår och då stod det att det skulle vara i lager idag (23:e) MEN som många andra sa så va detta BS!
    Idag står det nämnligen leveransdatum 24:e!!!

    Köp EJ från FELIA! Misstänker att dom kommer att fylla på med en dag varje dag

    (den är alltså INTE i lager som det står på deras hemsida!!)
     
    Last edited: 23 feb 2012
  9. silverkillen

    silverkillen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2012
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    pratade presis med telia och dom vidhåller fortfarande att dom har mobilen i lager, hon ville skicka den till mig på en gång, jag bad henne även att kolla upp det extra noga så hon ringde någonstans och kollade, hon kunde dock inte se status ute i butikerna.
    Det där med att dom ändrat lev datum på hemsidan är ju att dom kan ju inte leverera samma dag du lägger beställning , därför får du ju ett lev dat dagen efter.
    ja jag vet inte.... ? ? ? men ja åker till Telia butiken å kollar när dom öppnar så får vi ett svar !
     
  10. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Enligt vad de sa till mig så är det som en notifikationslampa men flyttad till glasraden. Alltså visar den när man har nya händelser.
     
  11. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Sen så stod det igår att den skulle komma in idag, och idag står det att den kommer in imorgon... det är Det som är det luriga.

    Jag pratade med kundtjänst nyss och han skulle ringa tillbaka till mig efter 10 idag och ge mig ett besked på min order.
     
    Last edited: 23 feb 2012
  12. silverkillen

    silverkillen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2012
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Inte helt rätt, det står att den finns i lager men att beräknad lev är den 24, och det tolkar jag är vid en beställning kan man ha den dagen efter om posten gör sitt.
     
  13. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    I min värld är det ju solklart att inte Telia har några telefoner att leverera ut, eller åtminstone inte kommer leverera ut dom innan officiellt släpp.

    Men jag har haft fel förr.. :)
     
  14. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    tyvärr känner jag likadant då dom gjort precis samma sak så otroligt många gånger förut :( Nu skulle jag ju inte köpa denna luren utan en nexus men måste erkänna att jag blev lite sugen nu ;)
     
  15. MonsteR

    MonsteR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När jag knackade in beställningen från Telia i förrgår så fick jag leveransdatum 6/3 så det är vad jag går och väntar på...
     
  16. hubbabubba

    hubbabubba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Njae, troligtvis inte. Jag frågade specifikt om glasraden notifierade men fick svaret att det sitter en liten diod uppe till vänster på framsidan (typ till vänster om SONY-loggan) som notifierar. Och att glasraden inte gör det.
    Personligen tycker jag det är lite synd, en nice ljuseffekt i glasraden hade varit läckert.

    Å andra sidan, en snabbgoogling ger detta:
    "The first thing you’ll notice about Xperia S is the transparent strip that runs around the bottom of the phone. Not only it adds that extra oomph in its design and separates it from the other 4” slabs from the market, it serves the purpose of an Antenna and lights up if you have any notification. Since the strip runs around the phone, you can see the notification light from any angle. Impressive and innovative."
    http://observerzparadise.com/2012/02/tech/5-cool-features-of-sony-xperia-s/
     
    Last edited: 23 feb 2012
  17. Affe_

    Affe_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Har iofs sett bilder på att glasraden lyser upp, iaf vid uppstart, och det har ju varit sagt förut att den ska lysa upp vid notifikationer. Ska kolla om jag hittar mer info.

    EDIT: Såg att du redan hittat en länk :)
     
    Last edited: 23 feb 2012
  18. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Ja verkar ju rimligare, även om de må va trist. :)
     
  19. silverkillen

    silverkillen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2012
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Blir inte klok på det här, ringde telia igen och pratade med en annan person, pressade honom skapligt hårt om att mobilen HAR inte släppts än så den finns inte, han ringde dit dom lägger sina ordrar han ringde även nått mer ställe.
    Han sa att dom på lagret säger att den finns i lager och om jag beställer en nu så har jag den på 3-5 dagar, fick även ett nummer där man kan kolla lager status i butikerna, har ej ringt det än
     
  20. XperiaS

    XperiaS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    en kompis ringde telia precis och frågade om den fanns i lager för omgående leverans, först svarade dom vi har den i lager Men den släpps inte förens den 6:e.
    sen ändrade han sig till att den finns i lager och kan skickas direkt och fås inom 3-5 dagar...

    va ska man tro??