Problem: Dålig registrering på knapptryck?

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av teemfros, 18 feb 2012.

  1. teemfros

    teemfros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har märkt att jag inte kan skriva lika snabbt med min Razr som jag kunde med bl. a min Iphone, och märkte nu även att det endast är min telefon som är på detta vis.

    När man skriver fort registrerar den ungefär hälften av alla mina knapptryckningar, till skillnad från min kompis Evo 3D, som fungerar felfritt.

    Vad beror det på? Provade att tanka Swiftkey men ingen skillnad.
     
  2. Lelle91

    Lelle91 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Använder också Swiftkey dock har jag aldrig haft några problem varken när jag skriver sms, surfning o.s.v. Har du prövat att installera om appen? Använder du orginal ROM och launcher?
     
  3. teemfros

    teemfros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Samma sak på originallauncher, och originaltangentbord. Vill minnas att det var samma sak på mina andra 2 exemplar av denna telefon. Med snabbt skrivande menar jag riktigt snabbt, ungefär ~70 ord per minut.

    PS: Själva tangentbordet registrerar att jag trycker ned knappen, för den förstorar den aktuella knappen som är nedtryckt, som vanligt. Bokstaven skrivs bara inte ut på skärmen av någon anledning.
     
    Last edited: 23 feb 2012
  4. Trexgbg

    Trexgbg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Jag tror att det är nåt fel...testade precis och jag får tryck och bokstav med en gång. Nu är det ju ganska svårt att räkna när man trycker i sån hastighet man jag kan definitivt få in kanske 2-4 tryck per sekund utan större problem, och det är fortare än vad jag egentligen kan skriva.

    Har du testat att fabriksåterställa? Jag har haft problem med att tex om man använder en annan laddare att telefonen blir seg och att skärmen inte funkar som det är tänkt(vilket många modeller har råkat ut för, så detta är inget RAZR specifikt problem.)

    Annars är det nog bara och låta Anovo leka med den...... :-(
     
  5. teemfros

    teemfros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack för ditt svar Trexgbg :)

    Jag insåg att jag aldrig hade provat att avinstallera SwiftKeyX och sedan starta om telefonen! Provade att starta om nu med originaltangentbord, och jädrar vilket flyt det var! Har saknat detta... :)