Nytt strategi spel: Warbarons. Behöver din support.

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av piranha, 26 jan 2012.

  1. piranha

    piranha Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.

    Jag och en kompis har utvecklat ett spel sen två år tillbaks. Spelet är skrivet i JavaScript och är byggt för webbläsare. Vi befinner oss i beta version 5. Vi vill ta det här spelet till Android. Om du tröttnat på spel enklare spel och istället är sugen på något som håller längre ungefär som Civilization kan det här vara något för dig. Som sagt är vårt spel skrivet i JavaScript och kan portas som en app. Man kan spela spelet redan i nuläget genom en webbläsare men det är otympligt då spelet inte är anpassat efter ett touch interface.
    Vi vill bygga en bra app som är anpassad för Android. Men vi behöver stöd för att slutföra de sista bitarna av spelet.

    Vi har därför startat en kampanj på kickstarter. Om du tycker det här låter som ett intressant spel för dig hoppas vi du kollar in vår kampanj:
    http://www.kickstarter.com/projects/1499327409/warbarons-a-classic-turn-based-strategy-game

    Här är några bilder från Web versionen och några bilder på hur det kan se ut i en telefon (iPhone på bilden, vi bygger för båda platformarna parallellt)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. abdullah97

    abdullah97 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    ser coolt ut

    hoppas den funkar till android snart
     
  3. piranha

    piranha Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja vi kämpar på. Nästa intressanta feature vi kollar på är real tids synkning för att köra alla turns samtidigt. Tror det kan bli riktigt kul med simultana rundor.

    Har även börjat kolla mer på phoneGap för att göra en mobil version. Vi behöver dock få igenom den här kampanjen så därför vill jag passa på att uppmuntra till ett bidrag. Gillar man den här typen av spel hoppas jag man langar in något. Även 1 dollar eller 2 gör skillnad och det klara man ekonomiskt :-).