Fråga: Vart sjutton lägger Siyah nandroidbackups?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Khan, 25 feb 2012.

  1. Khan

    Khan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Gjorde en nandroid backup efter jag lagt in Siyah kerneln, men nu kan jag inte hitta vart den lagts. Den ligger inte i clockworkmappen där nandroidbackups brukar ligga. Har tom kollat igenom SD kortet med SD manager i ES explorer, men hittar ingen 700mb fil utöver i de mappar där stora filer ska vara. Eller gör Siyah mindre backups än CWM?

    Är det någon annan skillnad på Siyahs recovery mode och clockwork utöver interfacet? Blev lite förvånad över att GUIt ändrades efter jag la in en kernel. Är det bara utseendet som skiljer?
     
  2. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    du ska välja backup till internal sd-card.... (har för mig att det är två "olika" backup möjligheter i cwm... (...nu var det ett tag sen jag körde siyah så rätta mig om jag har fel :)
     
  3. Khan

    Khan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har inte telefonen här nu, men jag är rätt säker på att man inte blev tillfrågad något. Gick in på backup and recovery menyn, och sen tryckte backup och den kör igång med en gång(gör så på vanliga clockwork med). Kör man appen så kan man välja namn och grejer, men kör man från recoverymode så kör den bara igång.
    Konstiga är att backupen finns någonstans då jag kört restore på den en gång. Men jag kan inte hitta den! Oerhört frustrerande. :-)

    Ingen som vet om Siyah har någon egen recovery och om den skiljer sig från vanliga clockwork något?
    Konstigt att han bara skulle ändrat interfacet på menyn annars menar jag.
     
  4. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Kan vara lite lurigt med var det hamnar beroende på vilken kernel/rom man kör. På Siyah så har det en längre tid funnits ett val att man kan lägga backup på antingen det interna eller på det externa sd-kortet. Men valet är inte helt enkelt att förstå. Väljer man enbart "backup" så kommer filen att hamna på det externa minnes kortet under sdcard/external_sd/clockworkmod/backup. Väljer man "backup to internal sdcard" så hamnar det under sdcard/clockworkmod/backup.

    Har du däremot installerat MIUI så blir resultat precis tvärtom o_O Varför man valt denna ologiska sökväg är för mej en gåta. Internal sdcard är väl ändå telefonens inbyggda sd-kort?? Nix, inte på MIUI-rom. Där räknas det externa SD-kortet som "internal sd-card" Nåja, hoppas du hittar filen i alla fall.

    PS: Jag utgår från Siyah 2.5.2
     
    Khan och masze gillar detta.
  5. makke

    makke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har märkt samma fenomen med CM, så hittar man inte backupen när man väljer restore, så är det bara att prova med restore from internal / external SD, så hittas den.
     
  6. Facit

    Facit Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1 913
    Mottagna gillanden:
    238

    MINA ENHETER

    Samma här, sjukt störande. Känns som de bara försvinner ibland...
     
  7. Khan

    Khan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    DOH! Glömde att SD är external SD och kikade bara på det inbyggda minnet... Men nu hittade jag den, tackar!