NoobGuide: Installera JB på din [MZ601 Motorola Xoom 3G] (Team Eos)

Diskussion i 'Motorola' startad av kendobendo, 3 feb 2012.

  1. Evian

    Evian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    781
    Mottagna gillanden:
    279

    MINA ENHETER

    Tackar för en bra guide! Tog väl en knapp timme att fixa nu på morgonen men då var jag tvungen att ladda hem alla filer och installera programmen med. Ska se hur deepsleep funkar nu bara.
     
  2. EnJoker

    EnJoker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Försökte köra in det igår men kom inte längre än #14 då jag upptäckte att SD-kort kan vara bra att ha..

    Yes, la mig därför och sov och åkte in idag för att köpa ett kort. Därefter körde på från #10 - Allt verkade gå bra men när jag gjort klart guiden och startat upp xoomen har jag fortfarande bara 3.2. Det ska stå 4.xx eller hur?

    Edit: Var bara jag som missat de sista punkterna, dumma mig :o
     
    Last edited: 25 feb 2012
  3. macrus

    macrus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2012
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu har även jag dragit in ICS på Xoomen, stort tack för guiden. Den var klockren.
     
  4. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Skönt att så många får användning av guiden! ICS är viktig uppgradering för Xoomen. De är en riktig fröjd att köra de. De är som att gå ifrån moppemotor till en fet tung V8:a som bara fläskar på för fulla muggar :)
     
  5. Gfer

    Gfer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte just en Xoom. Är intresserad av att installera ICS men undrar bara om det finns några risker med den här processen? Är det lätt/svårt att bricka enheten? Om man gör fel, kan man enkelt återställa enheten? Blir enheten rootad av den här processen också?
     
    Last edited: 25 feb 2012
  6. aeqvist

    aeqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S9+
    Ja den blir rootad också. Tror ingen på detta forum har lyckats bricka sin Xoom, om någon överhuvudtaget har gjort det? Tror risken är ytterst minimal, om man inte lyckas få slut batteri när man gör det eller dylikt :P

    Jag skulle säga GÖR DET! Otroligt vilken skillnad det gjorde :)
     
  7. Gfer

    Gfer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det lätt/svårt att uppdatera till en nyare versioner av ICS? Finns det en releaseversion?
     
    Last edited: 25 feb 2012
  8. Galaxy44

    Galaxy44 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Undrar fortfarande vad det ät för skillnad på EOS:s nighlys och 1.0.0 :/
     
  9. Gfer

    Gfer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nightly builds är väl den allra senaste versionen av en mjukvaran som sätts ihop varje natt efter programmerarnas arbetsdag, den fungerar förmodligen inte precis som den ska och kan vara ostabil. Är nog lika bra att ta en releaseversion som fungerar som det ska.
     
  10. ElWeed

    ElWeed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tack till TS!

    Tusen tack till TS för en fin guide!!! Vilken skillnad! Nu flyter det på fint! Det gick fint med installationen eftersom jag följde din guide. Det enda som bökade lite var att finna fastboot. Det visade sig att den låg under platform- tools (vilket du hade nämnt att den kunde göra).

    Jag valde en annan ROM än den du länkade till för att prova. Hoppas att den är stabil och inte har för många brister.

    För att göra guiden ännu lite bättre så tycker jag att du skall plocka bort ordet "interna" när du pratar om SD- kortet och bara skriva SD- kortet eller skriva externa SD-kortet eftersom det är det som används och inte den interna lagringen.

    Men för att avsluta. Tusen tack för en kanonfin guide!!! :) Bra jobbat! Du kan nog förvänta dig många tack i framtiden. :P
     
  11. Krutet

    Krutet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Super! tack så mycket för guiden..
     
  12. Sam

    Sam Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för guiden, ICS flyter verkligen superfint :-)
     
  13. Gfer

    Gfer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fastnat på #13-14, vad gör jag om ingenting händer? Kan jag inte bara kopiera över filerna till mitt microSD kort direkt från datorn?
     
    Last edited: 25 feb 2012
  14. bävern

    bävern Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Samma sak hände mig igår när jag uppdaterade min, du måste ha ditt externa microSD kort i surfplattan för att kunna kopiera över filerna, det står i inledningen av guiden, jag missade också det, sen är det bara att kopiera över filerna som hamnar på ditt externa sdkort.
     
    Last edited: 25 feb 2012
  15. Gfer

    Gfer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja jo, den satt i. Den är formaterad med FAT32 och jag kunde mounta det i 3.2.
     
  16. bävern

    bävern Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Jaha, då vet jag inte, men eftersom man kopierar över det till sitt externa kort borde du kunna göra som du sa och kopiera filerna direkt via datorn och sen fortsätta enligt guiden.
     
  17. Gfer

    Gfer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det verkar vara något fel på mina drivrutiner, får att MTP USB Device misslyckas att installera drivrutiner när Xoomen är inkopplad. Kod 10 får jag.
     
  18. bävern

    bävern Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Kan du inte prova från en annan port från datorn och skulle det inte fungera så avinstallera drivrutinerna för motorola enheter och ladda hem de igen från motorolas hemsida.

    Hittade detta när jag googlade, det var en som inte kunde installera drivrutinerna på sin dator med win 7 x64

    "Here is the solution. Right My Computer and select properties. Goto device manager. And locate MTP USB Device. Right click and choose select update driver. Select 'browse my computer for drivers' and then choose "Let me pick drivers to install". You will get two options select the USB controllers and click OK and you are done."
     
    Last edited: 25 feb 2012
  19. Gfer

    Gfer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo, provade att byta usb port, men installerade inte om drivrutinerna. Det fungerade i alla fall att bara kopiera filerna direkt från datorn till sd kortet. Får kika på problemet senare.

    Lite tips till guiden från mig är:
    Ge en alternativ lösning till #13-14 utifall folk fastnar på det steget som jag gjorde. Det fungerar att kopiera filerna direkt till sd kortet och sen stoppa in det i Xoomen.

    Skriv gärna mer om hur man sätter upp drivrutinerna och testar så att allt fungerar.

    Ge några länkar till hur titanium backup och rom manager fungerar, då dessa blir installerade och är/verkar vara extremt användbara.

    I övrigt så är guiden välskriven och lätt att följa.

    Jag tyckte Honeycomb 3.2 var snabbt, ICS är mycket snabbare på Xoom. Rekommenderas.
     
  20. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Kan någon hjälpa mig reda ut en sak som har stört mig ett tag. Det är så att när jag ibland ska kolla på fotboll-streams (flash baserade) så hackar det och laggar det är mao ej brukbart. Jag provade dolphin browser HD och jag fick samma problem, det är hackigt och laggar man kan knappt se nåt. Testade att avinstallera Adfree, samma problem. Då kom jag på om jag rensade cache och cookies så ska det funka, och nu gör den det. Men problemet är att jag varje gång ska kolla på någon match måste göra det, det är alltså frustrerande och irriterande. Så kan någon som har EOS ICS 1.0.0 testa denna stream t.ex http://simatv3d.blogspot.com/ utan att ha rensat cache eller cookies och helst med stock browser och säga hur det gick?

    Om någon undrar så är det inte virus, fotbollsmatch mellan Lyon-PSG i HD. Bara testa om det går att se matchen utan lagg.