Österlen i Handen - Otillgänglig på market?

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av wulltd, 26 feb 2012.

  1. wulltd

    wulltd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag har precis släppt en ny applikation på market i samarbete med ett företag på österlen, en sorts turistapplikation!

    Jag har fått in en rapport om att användare av SE-enheter inte kan ladda ner den, utan de får felet "Din enhet stöds inte av applikationen".
    Tyvärr har jag ingen SE-enhet att testa på!
    Kan någon konfirmera detta åt mig genom länken nedan och se om det kommer ett felmeddelande?
    https://market.android.com/details?id=com.em.go

    Det hela verkar väldigt konstigt då de enda kraven är
    Touchscreen
    Location
    Location.GPS
    som väl alla enheter har idag...

    Tack!
    Dag
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 684
    Mottagna gillanden:
    2 040

    MINA ENHETER

    Jag avbröt vid betalningen men fram till dess verkade det fungera på min SE X10. Men det står att den kräver android 2.1 så det skulle kanske kunna vara det som är problemet om det fortfarande finns en del som inte uppdaterat sina telefoner från 1.6?
     
    wulltd gillar detta.
  3. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Om du vill öka mängden användare så skulle jag helt klart rekommendera att ni har en begränsad gratis version så folk har möjlighet att testa och se så att det är en kvalitets app som dem får.

    Men lycka till!
     
    wulltd gillar detta.
  4. wulltd

    wulltd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tack för svaren! Skönt att höra att det fungerade på din x10! Kunden hade haft problem med Arc & nya mini (inte x10).

    Det är inte jag som har hand om affärsmodellen, reconnnn, men jag skall lämna fram förslaget! Funderar även på att ha någon slags 'drive'!
     
  5. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Den vanliga anledningen till att den inte fungerar är att folk har lagt in någon custom rom/kernel. Nu vet jag inte vem som har tillgång till market-kontot där appen är tillgänglig men där ni laddar upp en applikation så finns det möjligheten att se alla enheter som är kompatibla.

    Det står något i stil med "xxx compatible devices" med en länk. Där är det bara att söka på Sony Ericsson men tänk på att de använder sina "kodnamn" såsom L18i och liknande och inte marknadsföringsnamnet Arc S etc. Finns en enhet där men att det inte fungerar att ladda ner så är det troligtvis en custom rom som är boven i dramat.