Bankdroid - v1.9.6.4

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av liato, 6 maj 2010.

  1. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Skicka in infon enligt första inlägget. Om du vill att ngn annan än liato ska kunna titta på det o kunna hitta en fix så lägg upp samma info på exempelvis www.pastebin.com o posta länken här.
     
  2. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Var det där ett svar på mitt inlägg om att skapa en separat sida? Om det var det: Vill inte låta spydig, men vad var det du inte förstod i meningen "Själva infon på sidorna skulle, om du vill, kunna administreras av andra som vill hjälpa till." ;)

    Förslaget att köra med en WIKI låter utmärkt.
     
  3. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Perf! Låt oss andra hjälpa dig så ska du se att vi snart har full på bilen i krejer. ;)
     
  4. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Regexp är ett helvete, där är vi överens! Jag försökte sätta mig in i det i vintras o kom halvvägs innan jag gav upp för att det var så krångligt. Du har helt rätt: Ngn mer än liato som är en fena på regexp behövs.

    Regexptestare behöver du dock inte, det finns redan såna progg i massor! Jag vet dock inte vilken som är bäst. Vad kör andra med?

    Att jämföra med annan regexp och se vad den matchar mot för HTML-kod tycker jag personligen är ett bra sätt att lära mig, men jag la ner när liato hade tid att titta på det (Akelius).
     
  5. Sleavely

    Sleavely Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Rekommenderar http://regexpal.com/ som körs helt i browsern, delar upp stycken med färg, och låter dig testa flera strängar samtidigt.

    Ska se om jag hittar det verktyget jag använde för att förstå mig på regex. bbl
     
  6. Sleavely

    Sleavely Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Verktyget jag tänkte på var RegexBuddy, finns att köpa för 29 euro på http://www.regexbuddy.com

    @mod Sorry för dubbelpost :(
     
  7. kirtap

    kirtap Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur får man fram html kod att bifoga Liato enl anvisning i 1a inlägget? Vad trycker jag på i explorer för att se kodningen?

    Tycker fortfarande att det är märkligt att det kontot som visas för Nordnet i appen inte är mittstandardvals konto vid inloggning utan att appen visar det inaktiva depåkontot men inte alls kf-depån. Lösenordet jag använder ska ju leda till kf-kontot, men icke för denna app.
     
  8. bjarnevik

    bjarnevik Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Högerklicka på sidan, välj sedan "Visa källa". I det fönstret väljer du Arkiv-Spara som.

    Bankdroid surfar till https://www.nordnet.se/mux/login/login.html (som jag tolkar det) och hämtar dina konton. Stämmer denna URL?
     
  9. kirtap

    kirtap Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det stämmer. Därifrån loggas jag med mitt vanliga (samt bankdroid) lösenord direkt in till min kf-depå/konto. Dock syns denna depå inte alls i bankdroid utan bara den "sk aktiedepån" som jag inte ens använder och för att komma till denna depå via internettjänsten
     
  10. kirtap

    kirtap Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmm, nu högerklicka jag och valde visa källa. Men denna kodning lyckades jag inte redigera utan allt verkar låst och det stod ju att det rekommenderas att man tog bort personliga uppgifter.

    Jaja,jag ger upp detta Nordnet problem, helt enkelt överkurs för mig. Får hoppas någon annan i framtiden upplever samma problem och kan skicka in den kodning som behövs.
     
  11. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Skulle det vara möjligt att göra så att man kan se om det finns inkomna e-fakturor? Om man inte loggar in med säkerhetsdosa kan man inte se vilka fakturor som man har fått, men man kan ju se att det finns fakturor.

    Skulle det gå att fixa så vore det underbart! :) Jag har Swedbank
     
  12. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Man kan inte se dessa med bara pinkods login
     
  13. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Om man loggar in med pin kan man se att det finns inkomna fakturor men man kan inte se vilka. Bara att det faktiskt finns. I alla fall hos Swedbank
     
  14. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Mitt fel :)
     
  15. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Tack för rekommendationerna!

    Av princip köper jag inte mjukvara, men det där progget fanns visst i en piratbukt nära oss. ;)

    Inget att testa mot för tillfället dock. Om du orkar testa webbtjänsten respektive programmet, Bjarnevik, kan du ju rapportera om det hjälpte.
     
  16. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Kör igång du! Liato får väl göra kaos med dig sen ifall han inte gillar. Jag kan hjälpa med ren text, kass på design.
     
  17. liato

    liato Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    982
    Mottagna gillanden:
    361

    MINA ENHETER

    Jag föredrar en något mer personlig sida än en wiki. Har redan påbörjat och det enda som återstår nu är design och kod :P

    Edit: Funderar på att göra en ny ikon/logo till Bankdroid också eftersom den som används nu är "open source" och används även av andra appar. Går lite segt på den fronten också.
     
    Last edited: 28 feb 2012
  18. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Men för helvete, kirtap! För att ha ett så jädrans fint nick är du ju väldigt gröngölig på datorer. ;)

    Steg för steg:
    1. Starta anteckningar
    2. Byt ut Micro$afts webbläsare till http://www.google.co.jp/chrome/?hl=sv
    3. I Chrome, gå till aktuell sida, högerklicka o välj "Visa sidkälla"
    4. Sätt markören i texten på sidan.
    5. Tryck control+a, control+c.
    6. Byt till Anteckningar och tryck control+v. Upprepa steg 3-6 för alla sidor.
    6. Du har nu HTML:en i Anteckningar. Du kan nu redigera o ta bort dina personuppgifter. Gör det!
    6. Välj "Arkiv", "Spara". Gå till Skrivbordet och skriv "Filjävel.txt" där det står "*.txt".
    7. Skicka "Filjävel.txt" till liato och lägg upp på www.pastebin.com samt posta länken här.
    8. Sätt in ett par tusen som tack för hjälpen på mitt privata konto i Schweiz.

    Funka?
     
  19. hovnarr

    hovnarr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte om det uppmärksammats tidigare, men Skandiabanken funkar dåligt med bankdroid? Den uppdaterar inte som den ska, utan visar ett rött uppropstecken? Nordea och Statoil Mastercard fungerar perfekt.

    What to do?
     
    Last edited: 28 feb 2012
  20. JeppeJ

    JeppeJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Första och främst: Stort tack för en fantastiskt användbar och smidig app! En sån här app hade jag glädjeligen betalat för.

    Tänkte fråga om det finns några nyheter om Skånetrafiken/Jojokort? Har förstått på tidigare inlägg att det är ett uppmärksammat problem och undrar om det finns något man kan göra för att hjälpa till?