eko för samtalsmotpart ICS?

Diskussion i 'Desire Z' startad av johanb2b, 14 feb 2012.

  1. johanb2b

    johanb2b Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har kört Virtuous RC3, Androdamus och just nu Cyanogenmod Pre Alpha 2.0.. (stavade nog fel på alla tre nu men orkar inte kolla upp, ni fattar)

    Den jag kör nu CM9 pre alpha2.0 funkar klockrent förutom en sak som jag har på alla ICS rommar jag testat. Det är att den jag pratar med hör sig själv som ett eko. Det blir bättre om jag sänker min hörvolym. På min sida låter allt som det ska. Kör jag med bluetooth i bilen fungerar det också bra.

    Jag testade cyanogen 7.1 igen och där funkar ljudet som det ska.

    Någon som har samma problem eller en lösning?

    Mvh Johan
     
  2. Droid119

    Droid119 Guest

    Tänkt på att det är Alpha du kör?..
     
  3. johanb2b

    johanb2b Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jojo naturligtvis förstår jag att det inte är felfritt att köra en alfa eller beta-rom. Det kan ju ändå vara så att någon annan stött på samma fel vilket kan vara intressant att veta även om det bästa är att rapportera till utvecklarna, som redan vet detta. Det kan ju faktist vara så att någon här hittat en lösning på problemet då jag knappast är ensam om att köra denna rom.

    Återkommer om jag löser det eller om det fungerar med nästa version.
     
  4. Json_81

    Json_81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Det är ett vanligt "fel" på desire z, många har det även med originalrom. Sänk volymen lite så fösvinner det.

    Sent from my HTC Vision using Tapatalk
     
  5. johanb2b

    johanb2b Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok det visste jag inte. Men det är mystiskt att det fungerar bra med standard ROM eller en 2.3.4 men inte med ICS. Jaja bara att vänta det löser sig nog.