Problem: Spotify i mobilen.

Diskussion i 'Xperia X10 - Allmänt' startad av Lisa_79, 22 feb 2012.

  1. Lisa_79

    Lisa_79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har Spotify Premium och lyssnar oftast på mobilen och det funkar bra bortsett från ett irritationsmoment som jag hoppas på att få hjälp med nu.

    Det är ju så att när jag har valt en lista att kunna spelas offline på mobilen så måste jag först spela ALLA låtar fullt ut när jag är online..

    Detta är både jobbigt för mig o min mobil.. Jag har kontantkort och den datamängd jag har tar snabbt slut om jag lyssnar på 30 minuter online på Spotify.

    Är det någon annan som måste spela alla låtar online (eller, ja, alla låtar man vill kunna lyssna på offline) innan de blir grönmarkerade?

    Sedan märkte jag helt plötsligt häromdagen att en av mina 2 offlinelistor helt plötsligt blivit gråmarkerad igen utan att jag gjort något och jag är ju mitt inne i en månad med Premium så det är inget sådant, den andra listan är ju grön fortfarande.. :ehm:

    Problemet löst :) Helt plötsligt hoppade det igång i helgen.
    Tack alla som skrivit till mig :)
     
    Last edited: 27 feb 2012
  2. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    för att du ska lyssna på låtarna offline måste de ju "laddas ner" till mobilen först, det är därför du måste lyssna på dom en och en ELLER synkronisera hela spellistan!
    jag skulle rekommendera det senare alternativet, men skulle även rekommendera en wi-fi uppkoppling när du synkroniserar för det tar ju mycket datatrafik :)
     
  3. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    antar att spotify ser likadant ut på alla android-mobiler så hoppas denna mini-guide hjälper dig: tryck på more, sedan Settings och sist kryssar du i rutan sync over wifi! den syncar bara när du är i online mode, brukar jag glömma ibland haha.
     
  4. Lisa_79

    Lisa_79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Wi-Fi är inte alltid jag kommer åt och inte alltid det funkar tyvärr, annars kör jag alltid på det när jag kan, men det är sällan..
    Jag tänkte om det var som det är på datorn, där synkar den bara, inte behöver man lyssna igenom alla låtar på datorn för att de ska gå o spela offline.
    Hur gör man för att synka på mobilen då?
    Är inte så haj på min mobil än.. Kan det viktigaste (ringa o skicka sms typ :P Hehe) men nu vart detta ganska viktigt oxå då jag gärna vill ha något att lyssna på till o från jobbet :)
     
  5. Lisa_79

    Lisa_79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, jag antar det oxå så ska gå in och kolla :)
    Kollade nu o den är ikryssad.. Men det är ju det att den synkar ju inte alls nånsin nån gång :mad: Hur mycket jag än är online, antingen över mobila nätet eller Wi-Fi så måste jag spela låtarna från början till slut för att de ska bli gröna.. Som jag skrev i ett annat inlägg så tänkte jag om det var som det är på datorn, att den bara synkar men man måste inte lyssna på alla låtar man vill ha gröna..
     
  6. Dunnop4

    Dunnop4 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Öppna spotify, se till att du inte är i offline mode, tryck på "edit offline playlists", markera de listor du vill ha offline.
     
  7. Lisa_79

    Lisa_79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det har jag ju självklart gjort, hur tror du annars jag kan ha mina 2 listor som jag lyssnar på offline??
    Det var inte det som var frågan, utan varför jag måste lyssna på alla låtarna en hel gång online innan jag kan lyssna på dom offline?
    Spelar ingen som helst roll hur många gånger jag markerar listorna, låtarna blir inte grönmarkerade automatiskt för det, inte förrän jag lyssnat på dom... :neutral:
     
  8. Dunnop4

    Dunnop4 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det problemet har inte jag med min, och jag har gjort precis som jag har skrivit där över.

    Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
     
  9. Lisa_79

    Lisa_79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad konstigt, men kanske är olika oxå från telefon till telefon? Nu när jag tänker tillbaka så minns jag inte att jag var tvungen att lyssna på alla i början när jag började använda Spotify i mobilen.. Men kan ju mycket väl vara så då minnet är som det är :P
    Jag har allt i kryssat som ska vara i kryssat..
     
  10. quizzly2k

    quizzly2k Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har du WiFi till din dator hemma? Jag har installerat Spotify på den stationära datorn hemma. Om jag kör igång spotify på datorn och sedan ansluter telefonen till mitt WiFi-nätverk och startar Spotify även på mobilen, så kommer mobilen dyka upp som en enhet i Spotify på datorn (tror till och med att det står "Enheter" eller "Devices" i listen till vänster). Då kan du sedan välja vilka spellistor du vill synka över till mobilen utan att dra datatrafik.
     
  11. McKan

    McKan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Z3 Compact
    För att du ska kunna synka låtarna över det mobila internetet så krävs det att du kryssar i alternativet jag ringat in.

    DOCK, så kommer det kräva mycket data, men du slipper lyssna på alla låtar en gång innan dom är synkade.
    Rekommenderar att du synkar över Wifi om det är möjligt, för att dra ner på kostnaderna. Sen så måste man vara inloggad på spotify i mobilen för att det ska synkas, och den loggar ut automatiskt efter ett tag vid inaktivitet (min iaf).

    [​IMG]
     
  12. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
  13. Lisa_79

    Lisa_79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har inte det på datorn, vet att man kan göra så, men det får jag göra på helgerna när jag har tillgång till WiFi lättare :)
    Men i helgen gjorde jag ett sista försök o vips hoppade synken igång så nu är allt fixat :)
     
  14. Lisa_79

    Lisa_79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo, det är ju det med datatrafiken, jag som bara har kontantkort kan inte sitta hur mycket som helst på nätet. Annars hade det inte varit något problem om jag haft det på annat sätt eller trådlöst hemma :)
    Men nu är allt löst, allt hoppade igång i helgen :D
     
  15. Lisa_79

    Lisa_79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu är allt fixat :) Det hoppade igång i helgen när jag var ute på WiFi, så passade på att synka allt jag ville :D
     
  16. Lisa_79

    Lisa_79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Problemet löst :D Det fungerade helt plötsligt i helgen o nu har jag de låtar jag vill ha på offlinelistorna :)