Tacksam för hjälp med par problem

Diskussion i 'Galaxy Ace' startad av dxtr, 23 feb 2012.

  1. dxtr

    dxtr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min sambo har Galaxy Ace, och har lite problem:

    1) Telefonen kan inte ansluta till vårt wifi hemma. Det började med att telefonen sporadiskt började tappa kontakten med wifi, för att senare inte alls kunna ansluta till något wifi alls. Vi tog telefonen till telenor som pratade med sin support, och vi startade om telefonen och vips så kunde vi ansluta till wifi (hotspot i min egen telefon). När vi kom hem kunde vi dock fortfarande inte ansluta till wifi hemma. Min telefon är ansluten till det, och det är även dator och TV, men alltså inte Galaxy Ace.

    2) För att försöka råda bot på problemet ovan så tänkte vi försöka uppgradera telefonens mjukvara, men vi hittar inget sätt att göra detta. Kies svarar att enheten inte är kompatibel, och i själva telefonen är det inte som i SGSII, att det är väldigt enkelt i menyn "om telefonen" att söka efter uppgraderingar.


    Hänger problemen ihop? Är nyckeln till allt att lyckas uppgradera telefonens mjukvara?

    Vi är totala nybörjare, så att roota och sånt är saker vi gärna slipper. Ska/kan vi reklamera?
     
    Last edited: 24 feb 2012
  2. Omren

    Omren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Vilken androidversion och basbandsverion står det att hon har på telefonen?

    Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
     
  3. dxtr

    dxtr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Androidversion:
    2.2.1

    Basbandsversion:
    S5830XXKA6

    Om det är till någon nytta:

    Grundversion:
    2.6.32.9-perf
    root@DELL105#1

    Kompileringsnr
    FROYO.XWKB4A
     
  4. Omren

    Omren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hmm det ska gå att uppdatera telefonen via Kies. Jag har inte så mycket erfarenhet av såna fel men kanske om eran csc är fel inställd. Har gjort så med min när jag flashat min telefon.

    Du ställer om csc genom att leta rätt på ditt IMEI nummer som du hittar i inställningar/om telefonen/status och sen scrollar ned. Skriv ned det och sen med telefonens nummerslagning slår du in *#272*IMEI numret#

    Då kommer CSC menyn upp och du kan välja NEE och installera. Telefonen startar om och sen kan du testa uppdatera telefonen.
     
    dxtr gillar detta.
  5. dxtr

    dxtr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack Omren! Det funkade bra! I lekmannatermer, vad är det jag just har gjort?

    Edit: Ropade hej lite för tidigt. Telefonen behåller wifi-kontakten, men det går fortfarande inte att uppgradera mjukvaran. Om vi kopplar in usb i datorn och kör kies så stödjer inte kies enheten. Om vi kör via kies air så går det att ansluta och titta på filerna som finns på telefonen osv, men då hittar jag ingen funktion för uppdatering.
     
    Last edited: 27 feb 2012
  6. Omren

    Omren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tråkigt att det inte funkade. Det ni gjorde var att ställa in att eran telefon är Nordisk. Sen varför den inte vill kännas igen av kies är konstigt tycker jag.

    Men utan att flasha om den så är väl att reklamera den det enda som återstår. :(
     
  7. Beinerfelt

    Beinerfelt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Prova att uppdatera Kies. Har man inte senaste brukar det krångla. Enklast är att avinstallera och ladda ner senaste versionen från samsung.