Samtalsproblem?

Diskussion i 'Legend' startad av Atticus, 27 mar 2010.

  1. Atticus

    Atticus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sitter här kanonförkyld med min nya Legend i handen, vilket gör att man glömmer bort febern och snuvigheten totalt :D

    Det är min första andriodlur så mina frågor kanske låter helt befängda i era öron.

    Jag har två "problem":
    Det första är telefonkontakter. Jag hade inget g-mail konto sedan tidigare men har ju skapat ett nu.
    Försökte först importera alla kontakter från simkortet vilket den inte verkade vilja göra, efter en stund så kikade jag i kontakterna och då låg alla där dubbelt upp så jag rensade skiten.
    Då gick jag istället igenom min telefonlista i gamla luren (SE T650i) och skrev in alla kontakter på g-mail kontot (Synkningen mellan dator o SE ville inte heller). Skulle ändå sortera bland all skit man lagt in med åren.
    Nu har jag försökt synka Legenden med g-mail men det vill sig inte ändå. Ska man skapa speciella "mappar" eller liknande i g-mail eller det ska bara vara att köra på?
    När jag väljer att den ska synka så säger den "Synk har problem för tillfället. Det kommer snart tillbaka"....Irriterande!

    Andra "problemet" är när det har ringt eller luren legat i viloläge. Nästan varje gång jag tar bort knapplåset så får jag upp "Telefon"- alltså siffersats och kontakter. Det går inte att bara trycka bakåt utan måste trycka på homeknappen och då gör den en liten "reboot" om jag kan uttrycka det så. Skärmen blir svart med HTC loggan och sedan laddar den homescreen...

    Är detta normalt eller har jag några inställningar fel?
     
    Last edited: 27 mar 2010
  2. tomishu

    tomishu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    377
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    1) Har man gjort inställningarna rätt så syncar telefonen automatiskt med gmail och tvärtom - det ska inte vara märkvärdigare än så.

    2) Det är inte normalt, vad felet beror på kan jag tyvärr ej svara på.

    Som du ser är jag ingen mästare på vare sig android eller legend än, men du vet nu i alla fall att det ska funka bättre än för dej. :o
     
  3. Atticus

    Atticus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Problemet med att "telefonen" startades varje gång jag slog av knapplåset löste sig med en fabriksåterställning.

    Dock så får jag fortfarande inte in mina kontakter från gmail...
    Jag har ju inga kontakter inlagda än så min tanke är att då går det ju inte att synkronisera något?! Eller den ska hämta hem det den hittar på gmailen?
     
  4. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    gå in på dina kontakter på gmail, kolla så dom ligger under "mina kontakter" och inte "alla kontakter" (dom kanske ligger i båda, då är det okej).
    Det är för att inte alla onödiga kontakter på gmail ska komma till din telefon - tex forumbottar osv.

    Markera dom kontaker som du vill ha till telefonen på "alla kontakter" och klicka på "flytta till mina kontakter", så kommer du få dom till telefonen. Du kan också sätta dom i grupper och välja att bara synca dessa till telefonen eller som verktyg att skilja "Jobbarkompisar" med "familjen" osv.
     
  5. mmanson

    mmanson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    De skall ju stå under alla kontakter eller det spelar ingen roll var de står.

    Efter du hade öppnat g-mailkontot har du loggat in från telefonen i kontot?
    Telefonen syncar automatiskt alla dina kontakter och adresser.