Problem: slö och appar som ej funkar..

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av SweeXic, 28 feb 2012.

  1. SweeXic

    SweeXic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Igår var det exakt 1 månad sen jag blev stolt ägare utav en galaxy nexus...

    De saknas lite appar till android som jag hade på min iOS, men jag överlever!

    Men med tiden så har jag tyckt att telefonen blivit långsam, när man låser upp den tar det ett par sekunder extra t.ex...

    Men nu de senare dagarna så har de blivit mycket värre... jag *tror* att tangentbordet hänger sig... för ibland när jag låser upp den så finns tangentbordet kvar fastän jag är på homescreen..
    Ibland funkar knapparna som de ska, ibland blir det tuggummi så det händer att jag tappar tålamodet och trycker på knapparna flera ggr och efter en stund händer de grejjer, men den är lika seg efter det ändå...

    Och nästan värst av allt är att appar börjar klydda....
    Började med Spotify, så fort de kommer i kontakt med internet(3g eller wifi kvittar) så stängs det av, enbart offline mode funkar..


    Sen spelar jag ett spel som heter haypi kingdom... som jag kan logga in på och allt, men såfort jag försöker "röra" mig i spelet, eller göra nån sorts aktivitet, så kraschar det också...

    Har provat stänga av telefonen ett par ggr :P



    Ska kanske tillägga, om det inte framgått, detta är min första android och jag har inte rootat o allt vad det nu heter som många verkar göra... förstår mig inte på något sådant :)
     
    Last edited: 28 feb 2012
  2. Gargo

    Gargo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    166

    MINA ENHETER

    Oj, Det var många problem o.O
    Jag hade nog kört en återsällning om jag var du.

    Vi får hoppas att någon annan duktig på forumet har ett bättre svar.
     
  3. Pokerman

    Pokerman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade en Wilfire innan min Nexus och hade också olika problem, ofta orsakade av appar som jag laddat ner. En spel-app gjorde t.ex. att telefonen inte vibrerade när jag fick SMS. En annan app segade ner telefonen väldigt mycket, trots att den egentligen inte ens var aktiv.

    Jag skyller således de flesta problem på min android-lur på dåliga appar. :) Kolla igenom dina appar och ta bort några som du tror kan ställa till det. (Vilken installerade du senast, när problemen uppstod?)

    Det är mitt tips i alla fall...
     
  4. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Ta hem wheres my droid power.Då kan du se vilka appar som ligger och kan sega ner din lur.Cacheminne i olika appar och browser kan oxå sega ned din lur om du inte rensar det ibland
     
  5. SweeXic

    SweeXic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Provade o ladda ner den appen du tipsade om, tangentbordet låg på strax över 30% -.-

    Telefonen har verkligen klyddat för mig hela tiden idag.. har knappt kunnat skicka några sms eller nånting alls...

    Har raderat ett par appar men blir nog ett par till, bara för att...
    Men jag har fått upp meddelanden idag om att både gränssnitt och startbild har slutat svara... så jag skickade iväg rapporter på de... gör ju säkert ingen skillnad, men man vet aldrig! :)
     
  6. SweeXic

    SweeXic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nu raderat rätt många appar o installerat om vissa..

    Spotify verkar funka bra efter en ominstallation iallafall...

    Spelet fick jag aldrig rätt på så jag tog bort den helt!

    Problemen kvarstår dock..

    En avlägsen sak som jag iallafall prova, jag har den senaste veckan börjat lägga till ord i ordlistan medans jag håller på och skickar sms. Så jag har raderat alla orden bara för o testa nu.. men ingen skillnad :(

    Jag har jour på jobb denna vecka och det är då kopplat till min telefon så jag har ingen möjlighet att återställa telefonen till 0.. så de får tyvärr vänta till måndag :(
     
  7. pbv302

    pbv302 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    631
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Är det originaltangentbordet du använder?!
     
  8. SweeXic

    SweeXic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER



    Japp, det är de..
    Men sen dess har de aldrig legat så högt igen... tror max har varit runt 6 % bara...


    *edit*
    Lustigt! Tänkte jag skulle kolla nu bara för skojs skull liksom... 16.5% ligger det på :)
     
    Last edited: 4 mar 2012